Modernisering Breaks
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Modernisering Breaks
Ik heb vandaag om 12 uur 30 de 380 zien staan in Antwerpen-Centraal.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Modernisering Breaks
378 deed woensdag op de IC L trein 2341. De TBG was wel aan het klagen over verscheidene zaken die niet werkten. 

Re: Modernisering Breaks
In dat stel zou de Intercom zelfs niet werken, verschillende gebreken. voor derest zijn ze er tevreden over.Dietrich schreef:378 deed woensdag op de IC L trein 2341. De TBG was wel aan het klagen over verscheidene zaken die niet werkten.
Re: Modernisering Breaks
De TBG zelf misschien? Ik heb gisteren nog een rit Halle - Mons gehad, zonder controle. Ik zat in het AD-gedeelte van een ms 96, helemaal achteraan. De deur van de stuurpost stond wagenwijd open. Een TBG die zijn werk doet, móet zo iets zien. En dan is men verbaasd als er af en toe eens een stuurpost gevandaliseerd wordt...Dietrich schreef:378 deed woensdag op de IC L trein 2341. De TBG was wel aan het klagen over verscheidene zaken die niet werkten.
Anderzijs: bij de terugrit had ik een op dat moment zeer ruim bemeten stel M6, en daar deed de TBG wel zijn werk. Ik wil ze dus zeker niet allemaal over dezelfde kam scheren.
En om terug te keren op het onderwerp: toen ik de eerste keer een gemoderniseerde break had, sprak ik de TBG aan over het stel, en zei dat het een frisse indruk gaf. Ook voor hem was het een maidentrip, en hij beaamde wat ik zei.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Modernisering Breaks
gistere op de 308 gezeten van Mechelen naar Antwerpen.
Wc was kapot en op slot gedaan.
Deurknoppen op buitendeur te openen langs buiten waren ook al versleten...
Wc was kapot en op slot gedaan.
Deurknoppen op buitendeur te openen langs buiten waren ook al versleten...



Re: Modernisering Breaks
van de 378 was het toilet op het multifunctioneel platform ook al kapot ...Robin schreef:gistere op de 308 gezeten van Mechelen naar Antwerpen.
Wc was kapot en op slot gedaan.
Deurknoppen op buitendeur te openen langs buiten waren ook al versleten...
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Modernisering Breaks
Kheb den indruk da diene peperkoeken trein al fameus uit elkaar aan't vallen is he 

Re: Modernisering Breaks
De toiletten zijn niet noodzakelijk defect, wanneer de watervoorraad op is,HLE 2302 schreef:van de 378 was het toilet op het multifunctioneel platform ook al kapot ...Robin schreef:gistere op de 308 gezeten van Mechelen naar Antwerpen.
Wc was kapot en op slot gedaan.
Deurknoppen op buitendeur te openen langs buiten waren ook al versleten...
of de opvangbak vol, sluiten deze zich vanzelf af. Om dat te benadrukken worden dan meestal nog wat stickers op de deur geplakt om te vermijden dat reizigers toch zouden staan wachten tot de deur open gaat.
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Modernisering Breaks
Gisteren de 308 om 16 uur 30 gezien in Antwerpen-Centraal.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Modernisering Breaks
vandaag op de 380 gezeten op de lijn De Panne - Landen. Moet zeggen dat de breaks er goed uit zien zowel binnen als buitenkant. Enkel opgemerkt dat de gordijntjes al los komen, en belangrijk het fijne motorgeluid is er nog steeds 

Re: Modernisering Breaks
Deze week in de 308 gezeten (L trein Brugge-Mechelen). Ik vond dat de zetels op niet veel trokken veel te hard en geen steun aan je hoofd. Ik zou niet graag tegen de richting in zitten bij een botsing dat zal serieus pijn in je nek doen 
Voor de rest is het wel proper en het lijkt wel of de 1e klas nu 2 keer zo groot is.

Voor de rest is het wel proper en het lijkt wel of de 1e klas nu 2 keer zo groot is.
Re: Modernisering Breaks
Dat tweede is voor een aantal onder ons dan weer net een nadeel. Ik ben ook een liefhebber van de aparte coupés voor eerste.
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Modernisering Breaks
Ik ben het daar volledig mee eens. Voor mij geldt wat compartimenten betreft: hoe kleiner, hoe beter. In de Deense Neus ga ik altijd in het kleine compartimentje zitten. Als ik met de Benelux reis, koop ik meestal een eersteklasticket, omdat de eerste klasse van de Beneluxtrein couchettes heeft.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Modernisering Breaks
En voor ons (mijn vrouw en ik) geldt dat ook. Keerzijde van de medaille: er is niks zo vervelend als medereizigers in die kleine coupés. Maar het is openbaar vervoer, en veel hangt ook af van wie die medereizigers zijn.Dieselfreak schreef:Ik ben het daar volledig mee eens. Voor mij geldt wat compartimenten betreft: hoe kleiner, hoe beter. In de Deense Neus ga ik altijd in het kleine compartimentje zitten. Als ik met de Benelux reis, koop ik meestal een eersteklasticket, omdat de eerste klasse van de Beneluxtrein couchettes heeft.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Modernisering Breaks
Een tussenvorm vind ik ook wel leuk.overweg13 schreef:En voor ons (mijn vrouw en ik) geldt dat ook. Keerzijde van de medaille: er is niks zo vervelend als medereizigers in die kleine coupés. Maar het is openbaar vervoer, en veel hangt ook af van wie die medereizigers zijn.Dieselfreak schreef:Ik ben het daar volledig mee eens. Voor mij geldt wat compartimenten betreft: hoe kleiner, hoe beter. In de Deense Neus ga ik altijd in het kleine compartimentje zitten. Als ik met de Benelux reis, koop ik meestal een eersteklasticket, omdat de eerste klasse van de Beneluxtrein couchettes heeft.
Bvb zoals in Breaks, M4, klassiek materiaal, ...
2 X een kleinere coupé en 1 grotere.
Mvg,
S.



