TSP: Nieuwigheden van de vereniging
Re: TSP: Nieuwigheden van de vereniging
Luigi,
Dat hangt ervan af hoe ver men geraakt.
Wanneer men Évrehailles-Bauche bereikt van de winter dan wel.
Veel hangt af van de andere bijkomende werken.
Vorig jaar heeft men 500 dwarsliggers gelegd met ik dacht 200 op het nieuwe stuk en 300 vervangen op de lijn. Kan ook omgekeerd geweest zijn.
Nu door deze hoeveelheid te vervangen dwarsliggers, heeft men vorig jaar slechts(??) 400 meter nieuw spoor kunnen aanleggen.
Weet dat de doelstelling 1 km nieuw spoor per jaar is.
Dient er veel ander werk uitgevoerd te worden dan haalt men die 1 km niet.
Dat hangt ervan af hoe ver men geraakt.
Wanneer men Évrehailles-Bauche bereikt van de winter dan wel.
Veel hangt af van de andere bijkomende werken.
Vorig jaar heeft men 500 dwarsliggers gelegd met ik dacht 200 op het nieuwe stuk en 300 vervangen op de lijn. Kan ook omgekeerd geweest zijn.
Nu door deze hoeveelheid te vervangen dwarsliggers, heeft men vorig jaar slechts(??) 400 meter nieuw spoor kunnen aanleggen.
Weet dat de doelstelling 1 km nieuw spoor per jaar is.
Dient er veel ander werk uitgevoerd te worden dan haalt men die 1 km niet.
Wel, voor zover ik op de hoogte ben, is het de bedoeling om door te gaan tot Yvoir, zodat men van NMBS-station naar NMBS-station kan rijden.Trammist schreef:En wat zijn de plannen op langere termijn?
- trainfreak
Het zou tof zijn mocht dit kunnen!luigi schreef:Wel, voor zover ik op de hoogte ben, is het de bedoeling om door te gaan tot Yvoir, zodat men van NMBS-station naar NMBS-station kan rijden.Trammist schreef:En wat zijn de plannen op langere termijn?
Maar de aansluiting naar de NMBS is in Yvoir al verdwenen, als men echt tot station Yvoir wil rijden zal men een wissel moeten laten steken.
En dat zal wel heel wat geld kunnen kosten denk ik...
Een wissel is niet nodig, die ligt er nog, het is enkel het stuk ter hoogte van de overweg dat ontbreekt.trainfreak schreef:Het zou tof zijn mocht dit kunnen!luigi schreef:Wel, voor zover ik op de hoogte ben, is het de bedoeling om door te gaan tot Yvoir, zodat men van NMBS-station naar NMBS-station kan rijden.Trammist schreef:En wat zijn de plannen op langere termijn?
Maar de aansluiting naar de NMBS is in Yvoir al verdwenen, als men echt tot station Yvoir wil rijden zal men een wissel moeten laten steken.
En dat zal wel heel wat geld kunnen kosten denk ik...
Dat hebben zo een paar jaar terug uitgebroken en asfalt geplaatst. Het overblijvende stuk is nu als doodspoor in gebruik.
Standaard komt de bocklijn op spoor 3 toe in Yvoir.
- trainfreak
Ah, ik dacht dat de hele aansluiting daar was verdwenen...
Men moet dus enkel een deel van de overweg uitbreken en daar de sporen opnieuw leggen?
Men moet dus enkel een deel van de overweg uitbreken en daar de sporen opnieuw leggen?
Leuk, kunnen we over enkele jaren een rondrit maken zonder helemaal tot Jemelle-Bertrix te moeten
En hoe is de staat van die lange tunnel tussen Évrehailles en Yvoir ?

En hoe is de staat van die lange tunnel tussen Évrehailles en Yvoir ?
Goeiendag,
In bijlage de TSP-nieuwigheden van december : boeken, TSP-boetoek, reizen, ...
De TSP-ploeg.
http://home.scarlet.be/bibke/TSP/TSP_be ... 202010.pdf
In bijlage de TSP-nieuwigheden van december : boeken, TSP-boetoek, reizen, ...
De TSP-ploeg.
http://home.scarlet.be/bibke/TSP/TSP_be ... 202010.pdf
Volgens het SSP is er nog een stuk doodspoor zonder lijnnummer.trainfreak schreef:Ah, ik dacht dat de hele aansluiting daar was verdwenen...
Wij weten dat het om lijn 128 gaat.
Als je het SSP van lijn 58 bekijkt staat er vermeld dat er een deel in exploitatie door SCM is.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
TSP: Nieuwigheden van de vereniging
Goeiendag,
In bijlage de TSP-nieuwigheden van januari 2011.
http://home.scarlet.be/bibke/TSP/TSP_be ... 202011.pdf
De TSP ploeg
In bijlage de TSP-nieuwigheden van januari 2011.
De TSP ploeg
Goeiendag,
In bijlage de TSP-nieuwigheden van februari 2011.
De TSP-ploeg
In bijlage de TSP-nieuwigheden van februari 2011.
De TSP-ploeg
Ik zie dat de nieuwe dienstregeling van de Bocq spoorlijn ook online staat.
Nu heb ik toch eens een vraag: De laatste drie jaar heb ik er met een aantal collega's een gewoonte van gemaakt van L128 te bezoeken op 21 Juli.
Vorig jaar echter werd er niet doorgereden tot Ciney, zodat we eerst een fikse (voor ons toch
) wandeling moesten maken naar Braibant om daar de trein te nemen naar Spontin, hetgeen eerlijk gezegd niet voor herhaling vatbaar was.
Nu zie ik dat tijdens het seizoen 2011 weer niet wordt doorgereden naar Ciney op 21 juli,en ook niet op zaterdagen zover ik het heb nagekeken. (uitgezonderd de speciale data).
Onze datum van 21/07 zullen we dus spijtig genoeg moeten opgeven, en ik kan me wel voorstellen dat er veel mensen afhaken als men niet kan opstappen te Ciney.
De vraag is: hoe komt het eigenlijk dat er niet meer wordt doorgereden naar Ciney? Ligt dat aan de kostprijs of aan gebrek aan gebreveteerd personeel?
Nu heb ik toch eens een vraag: De laatste drie jaar heb ik er met een aantal collega's een gewoonte van gemaakt van L128 te bezoeken op 21 Juli.
Vorig jaar echter werd er niet doorgereden tot Ciney, zodat we eerst een fikse (voor ons toch

Nu zie ik dat tijdens het seizoen 2011 weer niet wordt doorgereden naar Ciney op 21 juli,en ook niet op zaterdagen zover ik het heb nagekeken. (uitgezonderd de speciale data).
Onze datum van 21/07 zullen we dus spijtig genoeg moeten opgeven, en ik kan me wel voorstellen dat er veel mensen afhaken als men niet kan opstappen te Ciney.
De vraag is: hoe komt het eigenlijk dat er niet meer wordt doorgereden naar Ciney? Ligt dat aan de kostprijs of aan gebrek aan gebreveteerd personeel?
Voilà, je gaf zelf al de antwoorden.Hobbes schreef:De vraag is: hoe komt het eigenlijk dat er niet meer wordt doorgereden naar Ciney? Ligt dat aan de kostprijs of aan gebrek aan gebreveteerd personeel?
Op zondag wordt er wel tot Ciney gereden.
En wat het gebreveteerd personeel betreft moet je ook rekening houden dat ze X aantal tijd pas na hun vorige rit mogen rijden voor de lijn en moeten ze ook X aantal tijd vrij zijn voor ze rittten verzorgen voor de NMBS.
Maar je kan toch met de bus van Ciney naar Spontin komen, niet?
Tot voor enkele jaren konden de TB's van het TSP (niet-gebrevetteerd bij NMBS) nog het brevet rangeerder station behalen en dan konden ze, indien geslaagd in de 3 jaarlijkse proef, tot in het station rijden.
Eum neen, dat is nu juist de charme van die uitstap he.Bibke schreef:Maar je kan toch met de bus van Ciney naar Spontin komen, niet?
We rijden normaal met de trein tot Ciney (zijn allemaal TB/TBG dus rijden gratis), stappen over op de Bocqlijn, rijden naar Spontin, gaan daar op restaurant, rijden verder door naar Purnode, wandelen dan het resterende stuk van de lijn af tot Yvoir en stappen daar terug de trein op naar huis.
Dat is de eerste twee jaar perfect gegaan, alleen vorig jaar is het in de soep gelopen door de combinatie wandeling naar Braibant en veel te lange wachttijd in het restaurant (waar het TSP voor alle duidelijkheid uiteraard niks kan aan doen) zodat we de trein naar Purnode kwijt waren.
We zijn dan maar terug naar Braibant gereden en weer naar Ciney gewandeld.
Voor ons was die dag dus niet echt geslaagd.
Hobbes,Hobbes schreef:Eum neen, dat is nu juist de charme van die uitstap he.Bibke schreef:Maar je kan toch met de bus van Ciney naar Spontin komen, niet?
We rijden normaal met de trein tot Ciney (zijn allemaal TB/TBG dus rijden gratis), stappen over op de Bocqlijn, rijden naar Spontin, gaan daar op restaurant, rijden verder door naar Purnode, wandelen dan het resterende stuk van de lijn af tot Yvoir en stappen daar terug de trein op naar huis.
Dat is de eerste twee jaar perfect gegaan, alleen vorig jaar is het in de soep gelopen door de combinatie wandeling naar Braibant en veel te lange wachttijd in het restaurant (waar het TSP voor alle duidelijkheid uiteraard niks kan aan doen) zodat we de trein naar Purnode kwijt waren.
We zijn dan maar terug naar Braibant gereden en weer naar Ciney gewandeld.
Voor ons was die dag dus niet echt geslaagd.
Ik zal uw vraag voorleggen maar over hoeveel personen heb je het dan ongeveer.