L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...
L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...
Vandaag al de gehele dag wordt de L-trein Antwerpen-Roosendaal beperkt tot Essen. Weet iemand hier wat daar gaande is?
Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...
hiervoor moet je eventueel naar het materiaal kijken als ze enkel een MS800 MET TBL1+ hadden dan mag hij NIET verder dan Essen aangezien de TBL1+ niet gehomologeerd is voor het NS net. Het kan ook een andere reden hebben maar dit is de eerste reden die in mij opkomt.
Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...
Klinkt wel logisch. Zoiets hebben we in Nederland ook. Op diverse baanvakken is ATB-NG geïnstalleerd, treinen die geen ATB-NG hebben (danwel een andere ATB-versie) kunnen daar niet rijden.
Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...
Het is dan ook dé reden dat er maar tot Essen gereden wordt.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...
Ik neem aan dat men dan de erachter rijdende Benelux een extra stop laat maken ?
Laat men omgekeerd dan ook de Benelux uit Amsterdam een extra stop maken ?
Laat men omgekeerd dan ook de Benelux uit Amsterdam een extra stop maken ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...
Gister met de uitval van de 2700 serie stopten ook alle Beneluxen in Essen. We gaan het vanavond meemaken !
Gr Martijn
Gr Martijn
Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...
Vandaag heeft men twee "oude" varkensneuzen gevonden, nog geen enkele beperkt tot Essen...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...
Dat heeft men inderdaad gedaan, evenwel zonder Infrabel in te lichten.dentheo schreef:Ik neem aan dat men dan de erachter rijdende Benelux een extra stop laat maken ?
Laat men omgekeerd dan ook de Benelux uit Amsterdam een extra stop maken ?
Op zich geen ramp mee gebeurd al wisten die dan weer niet wat er gebeurde.
Communicatie, het is en blijft moeilijk!
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...
Ik zat gisteren in de IC9260. Bij aankomst in Roosendaal werd alvast de geplande extra stop in Essen aangekondigd. Raar dat onze trein eigenlijk stopte in Essen, aangezien in Roosendaal de stoptrein op spoor 1 klaar voor vertrek stond!
Railtime meldde tevens bij meeste beneluxtreinen niet de extra stops.
Railtime meldde tevens bij meeste beneluxtreinen niet de extra stops.
Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...
Raar, ik denk dat er gisterennamiddag wel 4 uitgevallen waren, wegens niet toegelaten...is er toch één doorgegaan ?acba schreef: Raar dat onze trein eigenlijk stopte in Essen, aangezien in Roosendaal de stoptrein op spoor 1 klaar voor vertrek stond!
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...
ik denk dat ze niet altijd een keuze hebben omdat de vierledige overal z'n beetje rijd.
De stoptrein doet de verbinding Gent - Roosendaal met tussenstop te Antwerpen.
Als er 1 wegvalt voor onderhoud en ze zetten een andere in met TBL1+ tja dan heb je een probleem zodra je naar NL moet, natuurlijk kan je deze niet zomaar weglaten want dan valt er een hele dag een verbinding weg.
Toch prachtig z'n systeem als TBL+1...treinen mogen buitenland niet in
De stoptrein doet de verbinding Gent - Roosendaal met tussenstop te Antwerpen.
Als er 1 wegvalt voor onderhoud en ze zetten een andere in met TBL1+ tja dan heb je een probleem zodra je naar NL moet, natuurlijk kan je deze niet zomaar weglaten want dan valt er een hele dag een verbinding weg.
Toch prachtig z'n systeem als TBL+1...treinen mogen buitenland niet in




Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...
Ik snap wel waarom niet: IVW heeft geen idee wat voor invloed de TBL1+-installatie mogelijk kan hebben op de systemen in de Nederlandse baan. Evenzogoed wordt er zo'n varkensneus met TBL1+ naar Nederland gestuurd en gooit dat ding de hele ATB-installatie op station Roosendaal plat.
Als de NMBS met de TBL1+-stellen naar Nederland wil rijden zullen er eerst proefritten moeten worden afgelegd.

Als de NMBS met de TBL1+-stellen naar Nederland wil rijden zullen er eerst proefritten moeten worden afgelegd.
Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...
Het is niet alleen Nederland hoorAlexNL schreef:Ik snap wel waarom niet: IVW heeft geen idee wat voor invloed de TBL1+-installatie mogelijk kan hebben op de systemen in de Nederlandse baan. Evenzogoed wordt er zo'n varkensneus met TBL1+ naar Nederland gestuurd en gooit dat ding de hele ATB-installatie op station Roosendaal plat.![]()
Als de NMBS met de TBL1+-stellen naar Nederland wil rijden zullen er eerst proefritten moeten worden afgelegd.


In Mechelen staat een mr96 die als eerste een TBL1+ krijgt, dit als test welliswaar op deze stellen.



Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...
Dus enkele jaren op de grensbaanvakken, best achteraan in de trein gaan zitten....
Misschien eerste rijtuig gewoon afsluiten ???

Misschien eerste rijtuig gewoon afsluiten ???


Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...
Welke stellen mogen er eigenlijk nog tot Roosendaal?
Van 824, 832 en 842 ben ik alvast zeker.
Ik dacht ook nog aan de 825 en/of 826, 838 en 841?
Van 824, 832 en 842 ben ik alvast zeker.
Ik dacht ook nog aan de 825 en/of 826, 838 en 841?