Velen zijn gewoon begonnen omdat kameraden het ook deden. "Iedereen zit rook in te ademen, dus ik zal dat ook maar doen zeker?" Dat is zo met de mensheid zeker.

volhouden !Tim schreef:Vandaag mijn vierde dag zonder sigaret!
'k Wil er volledig van af want het begon mij veel te veel te kosten. Tot nu toe lukt het zeer goed en hopelijk blijft het zo!
In ieder geval doet de smaak me aan asfalt denken. Ik vind het ook walgelijk rook tot in je longen te zuigen.Fles schreef:Weleens geproefd ja?Dieselfreak schreef:smaakt naar asfalt.
Hoe zat het eigenlijk met de eerste klasse van een M4? Een M4 bestaat ófwel volledig uit tweede klasse, ófwel volledig uit eerste klasse, die niet in compartimenten is verdeeld. Meestal is er maar één eersteklasserijtuig aanwezig in een M4-trein. Hoe deed men het dan toen er nog rokerscompartimenten waren? Elke M4-trein twee eersteklasserijtuigen, een voor rokers en een voor niet-rokers? Of was de eerste klasse onderverdeeld in een rokers- en een niet-rokersafdeling, afgeschermd door ramen, zoals in de Deense Neus/I11?Wover schreef:Bwa in de meeste rijtuigen was er idd wel een fatsoenlijk rokersgedeelte, maar neem nu in I11 / AM96 was het gewoon afgeschermd door enkel glazen ramen, waar de rook natuurlijk gewoon doorkon. Bij MW41 is er al helemaal geen rokersafdeling meer, maar het was dan ook zo besteld wss.
Nee, niet zoals in ms96, want daar is geen tussendeur. Die was er wel in de M4's, zodat er niet al te veel rook in het rookvrije coupé doordrong. De klucht zonder tussendeur dateert van ms96, I11 en gerenoveerde M4.Dietrich schreef:Er waren glazen wanden zoals bij MS96 etc. Soms kom je ze nog tegen.
Ik ben het daar niet mee eens. Roken heeft wel degelijk nut: het helpt, bijvoorbeeld, de sociale contacten verbeteren. Je zou ervan versteld zijn wat voor een uitgebreid netwerk er ontstaat tussen rokers die samen troepen voor het gebouw, vaak collega's van verschillende afdelingen die elkaar anders van haar noch pluim zouden kennen. Roken kan ook een gevoel van welzijn naar boven brengen, aangezien het een behoefte bevredigt. Dat is ook al een nut.Dieselfreak schreef:Een vraag die al 4571997415847 keer gesteld is, en steeds opnieuw blijft gesteld worden, is:
"Wat is in hemelsnaam het nut van roken?"
Dat is mijns inziens een erg foute vraag. Het hééft geen nut, daar is vrijwel iedereen het over eens, neem ik aan.