Voorvallen op het NMBS net

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
260689

Voorvallen op het NMBS net

Bericht door 260689 »

Ik wist ni waar ik dit best kon plaatsten dus heb ik het hier maar gezet.
De voorbije dagen zij er tal van bovenleidingsbreuken en dergelijke geweest.
Met als gevolg veel vertragingen op bepaalde drukke lijnen zoals de L50A.
De boosdoender was door de enorme hitte en daarna regen.
In het station van Gent-Sint-Pieters waren bijna alle treinen richting kust vertraging, met als gevolgt, treinen die aansluitingen moesten verzekeren met de vertraagde treinen enzo.
Ook al liep het op communnitioneel (of hoe je dit schrijft) vlak een beetje minder was vind ik toch dat de NMBS zijn best heeft gedaan.
ik moet van Gent naar Oostende met de trein. en de ICA528 van 07:41 in FGSP had 15 min vertraging. Dinsdag was de ICA529 van 08:41 met een vertraging van ongeveer 25 min telaat vertrokken in FGSP. Ook de extra trein naar oostende van 08:27 had een vertraging van ongeveer een 25 tal minuten vertraging. ook woensdag had de ICA528 een vertraging van 25 minuten.
Op het perron hoorde ik alsmaar meer mensen klachen over de vertragingen. Het onderwerp van deze 3 dagen waren natuurlijk de breuk in de bovenleiding.
Ik vind dat infrabel hard heel hard zelfs zijn best heeft gedaan om alles terug in onder te brengen.
Daarom ook een dikke dikke dikke profitiat aan alle infrabelmedewerkers die deze klus in deze bizarre weersomstadigheden hebben opgelost.
Een vertraging van 30 minuten is toch niet veel???
Als je kijkt naar engeland, is ons land er veel beter op, want als er daar een trein in vertraging is, is het niet gelijk hier bij ons geen 5 minuten, maar wel een goeie dikke vette 4 uur soms.
De mensen zijn godsverwed en hebben alles en zitten al te zagen over 5 minuten vertraging.
daarom een oproep aan de mensen (ook jullie hier op het forum) wees redelijk en denkt eerst na voor je begind te zagen over het niet goed hangen van de bovenleiding (of zijn we allemaal zo achterlijk aan het worden) :? .
Denkt eerst na hoe het zou kunnen komen dat dit gebeurt, hoe ze het gaan oplossen, wat gaat er gebeuren met het materieel dat daar staat.
Denkt daar eerst maar eens over na, voor je hier je beklacht doet.
Het is ook niet gemakkelijk voor het treinpersoneel die moeten omrijden, bijkomende stilstanden bijkrijgen, niet door kunnen, de getroffen trein waar ze geen airco niet meer werkt. Voor dat personeel is het ook in bizarre omstandigheden werken.
daarvoor ook een hele dikke profitiat daarvoor. deze mensen zijn tenslotten baas over hun trein, en het verwonderd mij dat de mensen toch mochten uitstappen uit de getroffen trein.
aan alle medewerkers (ook paljas krijgt hier ook een dikke profitiat, want ik kan best geloven dat het daar warm was boven aan de bovenleiding) een dikke profitiat.
Ik ben iemand die ge niet rap gaat horen klachen over een vertraging.
Ik hoop dat dit hier goed word opgenomen.
En voor derest slaapwel.
Wover

Bericht door Wover »

Zaterdag had de IR e naar Antwerpen een vertraging van een kwartier, hierdoor kon ik niet via de Benelux en L36N naar Leuven en daarom heb ik in Lier maar 40 minuten gewacht om dan in een L-Trein met AM86 te zitten en ik vond het niet leuk! :twisted:

Neenee, je hebt groot gelijk ;)
Tux

Re: Voorvallen op het NMBS net

Bericht door Tux »

260689 schreef:Ik vind dat infrabel hard heel hard zelfs zijn best heeft gedaan om alles terug in onder te brengen.
Daarom ook een dikke dikke dikke profitiat aan alle infrabelmedewerkers die deze klus in deze bizarre weersomstadigheden hebben opgelost
je moet het maar doen hé in de bloedhete zon aan zo'n bovenleiding werken..
260689

Bericht door 260689 »

Tux schreef:
260689 schreef:Ik vind dat infrabel hard heel hard zelfs zijn best heeft gedaan om alles terug in onder te brengen.
Daarom ook een dikke dikke dikke profitiat aan alle infrabelmedewerkers die deze klus in deze bizarre weersomstadigheden hebben opgelost
ik zaag nu al dat het te warm is
Goya

Bericht door Goya »

260689 schreef: je moet het maar doen hé in de bloedhete zon aan zo'n bovenleiding werken..
ik zaag nu al dat het te warm is[/quote]

Ge moogt volgende week mee naar Abu Dhabi, 2 weken in de woestijn werken. Dat is pas warm.
groentje

Bericht door groentje »

Allez, dan zijt gij dat al gewoon 8)
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Nu even tonen dat het allemaal in het honderd is gelopen, zoals ik die vorige zondag meegemaakt had door het warme weer, samen met mijn pa, opa en oma:

We gingen dus van Oostende naar De Pinte, we vertrokken in Oostende met IC C 814 (loc 2145), waar de treinbegeleidster opa zijn mouw nog schoon heeft opgeplooit -extra service van de NMBS :D-

We komen daar aan in Brugge, stappen over op IC E 1514, trein staat mooi aangeschreven, de MS 96 maken hun normaal blaasgeluid, airco staat aan... Opeens valt het geblaas en de airco uit. Twee minuten later vliegt het weer aan, daarna weer uit. Dan krijgen we deze mededeling: Dames en Heren, wegens problemen met het materieel is deze trein afgeschaft, de reizigers worden verzocht de trein te nemen op het spoor vier.

Deze trein hielt IC A 514 in, staat ook keurig aangeschreven. We staan daar op het spoor vier. We zien dat ze IC E 1514 naar de bundel van Brugge verplaatsen. Het L-treintje uit Zeebrugge-Strand rijdt binnen en daarna ook IC A 514. Wij stappen op in de eerste wagon, blij dat we weer met airco zitten. We staan er al langer dan normaal. Ik dacht gewoon dat we moesten wachten op het L-treintje uit Kortrijk, die net na ik dat gezegt had ook binnenreed. Dan opeens krijgen we deze mededeling dat deze trein wegens een probleem aan de loc voor onbepaalde duur is afgeschaft, reizigers met bestemming Gent worden verzocht de trein te nemen op het spoor 9.

De trein op het spoor 9 was IC G 1814 (loc 2741), deze vertrok met 6 minuten vertraging in Brugge, na een korte stop in Aalter waren we in Gent-St-Pieters.

Maar we zijn nog niet in De Pinte. Als we de schermen in Gent-St-Pieters bekijken, zien we dat alles naar De Pinte met vertraging aangeschreven staat -ook de IR i naar De Panne- uitgenomen het L-treintje naar Ronse (L 1966), MW 4168, samen met de 4184, staat niet met vertraging aangeschreven, we besluiten deze maar te pakken, en dan hebben we teminste airco. De trein staat er dan, we zitten daar een kwartier, plots zien we een vertraging van +5 minuten op het scherm verschijnen, dan +6 en dan horen we omstreeks 16:06 de deuren dichtgaan. De treinbegeleidster had nog geen AVG gedraaid, en dan zien we de (onder)stationchef afkomen, die de trein tegenhoudt, en we zien een vertraging van +10 minuten op het scherm verschijnen. Na tien minuten vertrekken we richting De Pinte, waar we dan 8 minuten later aankomen.

Op de terugweg nemen we IR i 3617, die al met +6 minuten vetraging aangeschreven stond. Tussen haakjes: IR i 3639 stond met +1 uur en 11 minuten aangeschreven. We zien eerst IC C 739 in volle vaart passeren, die duidelijk ook vertraging had.
IR i 3617 rijdt met +6 minuten vertraging het station binnen. Overbezette trein, maar dicht opeen is soms ook wel leuk. We komen aan in Gent-St-Pieters, er moet daar veel volk op de trein en dan gaan ze er nog een stel afkoppelen :roll:

We moeten dus terug naar Oostende. Natuurlijk alles met vertraging, maar als goede reizigers kijken we hoe we er het snelst geraken. We besluiten IC E 1539 met +23 minuten vertraging te nemen. 4 Breaks, inplaats van Deense Neuzen, we zetten ons in de laatste Break (368), ik vond het daar niet zo warm, mijn medereizigers wel... Dan krijgen we de mededeling dat we moeten wachten op een aansluitende bus. Wij zeggen dat we hier niet gaan zitten wachten en springen rap op IC G 1840, die met een paar minuten vertraging het drukste station van Vlaanderen binnenreed. Dit waren Deense Neuzen, dus zitten we fris met de airco aan. Dan krijgen we de medeling dat we als stoptrein zullen moeten functioneren tussen Gent-St-Pieters en Brugge, en uitzonderlijk zullen stoppen in Drongen, Landegem, Hansbeke, Bellem, Aalter (waar hij normaal ook stopt), Maria-Aalter, Beernem en Oostkamp. We vertrekken dan tien minuten later dan de L-trein naar Brugge normaal vertrekt in Gent-St-Pieters, maar dat alles laten we ons niet aan ons hart komen, we zitten nu op ons gemak tot in Oostende. Nu we in Brugge waren vertrokken, dachten we dat we in een 13'tal minutjes in Oostende gingen aankomen. Dan moeten in Jabbeke nog eens remmen en krijgen we de medeling dat we moeten trager rijden door een gestoorde overweg. Wanneer we aankomen in Oostende horen we dit door de sono: Dames en Heren, we komen EINDELIJK aan in Oostende, Oostende einstation van deze trein, Oostende, eindstation. In Oostende maken we nog de bestorming van IC G 1820 mee, die niets was in vergelijking met de bestorming van IC A 520 (je zag alleen maar mensen staan, tot ver buiten de overkoepeling). IC A 521 hadden ze vers klaargezet, moest getrokken worden door de 1349.

Nu ja, we gingen toch maar weg en zeker als we terugkwamen moesten we voor niemand terugzijn, dus.
Ook die de NMBS zoooooooooooooveeeeeeeeeeeeeeeel bewerkingen op een dag. Het is bijna normaal dat één van de zoveeeeeeeeeeele eens iets misloopt.
Patrick

Bericht door Patrick »

De 'normale' vertragingen op lijn 75 waren -denk- ik 'normaal': werkzaamheden tussen Kortrijk en Harelbeke (vernieuwen van dwarsliggers). Zie affiche bij bolleke op http://werfinftrv.b-holding.be/map.aspx?lang=1.
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Tux schreef:
Dan zijn DLC'rs altijd helden , want wij zitten altijd in een bloedhete cabine (lol) :P

Niet alleen gebroken bovenleidingen , maar ook wissels die niet meer bewogen.Zien we maar naar Leuven waar dat het geval was...Alles ziet af met het warme weer,en al maar goed dat onze containers niet klagen als ze te laat op hun plaats zijn :wink:
't Seinerke

Bericht door 't Seinerke »

Nu je praat van wissels,
hebben ze weer iets fantastisch bedacht. Biologisch afbreekbaar smeervet voor de wissels. Leuk, goed tegen de grondvervuiling, maar, ..., spijtig dat het na een dagje zon zogoed als opgedroogd is met gestoorde wissels tot gevolg.

Ook het feit dat ze maar ene keer in de drie weken komen smeren ipv twee keer in de week speelt ook mee...
:roll:
Tux

Bericht door Tux »

Concurrent schreef: Dan zijn DLC'rs altijd helden , want wij zitten altijd in een bloedhete cabine (lol) :P

Niet alleen gebroken bovenleidingen , maar ook wissels die niet meer bewogen.Zien we maar naar Leuven waar dat het geval was...Alles ziet af met het warme weer,en al maar goed dat onze containers niet klagen als ze te laat op hun plaats zijn :wink:
hebben jullie toch geen last van, gewoon doorrijden met die diesels :P
Concurrent

Ja als de mensen van infrabel met hun materiaal op het spoor staan van de gebroken kabel , dan hebben wij daar evenveel last van als de rest zenne :P
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Over bovenleiding weghalen en bijkomende bestelling 41's plaatsen bij Alsthom! :twisted: :lol:
Concurrent

Awel das nu een gedacht se :P
RhB

Bericht door RhB »

Trainspotterke schreef:Over bovenleiding weghalen en bijkomende bestelling 41's plaatsen bij Alsthom! :twisted: :lol:
Och, en op een bloedhete dag, is een barbecue ook wel leuk :lol:
Plaats reactie