Dienstregeling 2011
Re: Dienstregeling 2011
Sjiek kaartje, zit precies serieus wat werk in !
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Dienstregeling 2011
Nog juist een vraagje over die I10 rijtuigen in de IC-O...zijn dat eerste of tweede klasse rijtuigen?
Groetjes
Groetjes
Re: Dienstregeling 2011
dat zijn 2de klasseMerijn schreef:Nog juist een vraagje over die I10 rijtuigen in de IC-O...zijn dat eerste of tweede klasse rijtuigen?
Groetjes
Re: Dienstregeling 2011
Hier mijn eerste commentaar ook eens plaatsen: Op lijn 66 werd tijdens het weekend beloofd voor de L-trein een extra dienst te voorzien zodat de krappe keertijd in Kortrijk (4 minuten) zou verdwijnen. Spijtig genoeg blijkt dit niet het geval...
Re: Dienstregeling 2011
Bijna dagelijksmelle schreef:Hte valt me wel op dat de IC L nogal lang is. Heeft deze verbinding eigenlijk vaak last van vertragingen in de pits?

-
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50
Re: Dienstregeling 2011
reden weet ik niet , dat is vanuit brussel beslistmelle schreef:En wat is de reden hiervoor dat men maar met 2 MW's gaat rijden?ijzeren rijn 82 schreef:De IR Neerpelt-Antwerpen C gaan alle treinen maar met 2 motorstellen MW41 rijden in het weekend , dat gaat gezelig druk worden
Mol-Hasselt 1 motorstel , maar word niet meer gekoppeld in mol
waarschijnlijk om diesel en rijpaden te besparen 3 of 2 MW zal wel een verschil maken
iniedergeval Zondag avond was het al rechtstaan vanaf Mol riching Antwerpen
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: Dienstregeling 2011
Dag,
Wat de Limburgse samenstellingen in de nieuwe dienstregeling betreft, even onderstaande aanvulling op het bericht van '260689' op de vorige pagina, omdat er in de praktijk (waarnemingen van vanavond) nogal wat afwijkingen blijken te zijn van de door hem weergegeven info. Bij de interessante 'gemixte' samenstellingen geef ik nog wat meer details.
8305: zoals vermeld
8306: 1 HLE 23 + 10 M4
8307: 1 HLE 23 + 3 I6 (allen Bc) + 1 I10 (B) + 4 M4 (BD/AD/A/B) + 3 I6 (allen B)
8308: 1 HLE 23 + 5 M4 (BD/B/B/B/A) + 1 I6 (Bc) + 2 M4 (beide B)
8302: zoals vermeld
Om het hoofdstukje Limburg af te maken:
De IC K-verbinding doet het met een M6-stam minder. Enkele ritten worden nu met 2 AM 96 uitgevoerd. Op basis van mijn vaststellingen van vandaag gaat het al zeker om: 2211, 2236, 2217 en 2242. Waarschijnlijk dus ook 2205 en 2230, maar dat laatste onder voorbehoud. Merk op dat dit een interessante manier is om M6-materieel vrij te maken, omdat geen enkele van deze ritten tijdens het hoogtepunt van de spits in Brussel passeert. En het deed deugd om nog een te kunnen proeven van de echte stiptheid! Ik vermoed dat deze vrijgekomen M6-stam (8 rijtuigen, onderhoudspost Kortrijk) nu op de IC L wordt ingezet, o.a. voor de ritten 2305 en 2339.
Wat de IC O betreft:
Er waren vanavond - zoals voorzien - vier stammen (resp. eentje van 6 rijtuigen, eentje van 9 rijtuigen en twee van 2x6 rijtuigen) in omloop. Enkel één van de dubbele stammen, die vandaag IC O 466 verzekerde, had vandaag in ieder deel een I10 mee, de rest van de treinen bestond integraal uit I11. Te noteren valt ook dat P 8402 nu inderdaad uit 12 I11-rijtuigen bestaat (zonder BDx in het midden).
Groeten,
Wat de Limburgse samenstellingen in de nieuwe dienstregeling betreft, even onderstaande aanvulling op het bericht van '260689' op de vorige pagina, omdat er in de praktijk (waarnemingen van vanavond) nogal wat afwijkingen blijken te zijn van de door hem weergegeven info. Bij de interessante 'gemixte' samenstellingen geef ik nog wat meer details.
8305: zoals vermeld
8306: 1 HLE 23 + 10 M4
8307: 1 HLE 23 + 3 I6 (allen Bc) + 1 I10 (B) + 4 M4 (BD/AD/A/B) + 3 I6 (allen B)
8308: 1 HLE 23 + 5 M4 (BD/B/B/B/A) + 1 I6 (Bc) + 2 M4 (beide B)
8302: zoals vermeld
Om het hoofdstukje Limburg af te maken:
De IC K-verbinding doet het met een M6-stam minder. Enkele ritten worden nu met 2 AM 96 uitgevoerd. Op basis van mijn vaststellingen van vandaag gaat het al zeker om: 2211, 2236, 2217 en 2242. Waarschijnlijk dus ook 2205 en 2230, maar dat laatste onder voorbehoud. Merk op dat dit een interessante manier is om M6-materieel vrij te maken, omdat geen enkele van deze ritten tijdens het hoogtepunt van de spits in Brussel passeert. En het deed deugd om nog een te kunnen proeven van de echte stiptheid! Ik vermoed dat deze vrijgekomen M6-stam (8 rijtuigen, onderhoudspost Kortrijk) nu op de IC L wordt ingezet, o.a. voor de ritten 2305 en 2339.
Wat de IC O betreft:
Er waren vanavond - zoals voorzien - vier stammen (resp. eentje van 6 rijtuigen, eentje van 9 rijtuigen en twee van 2x6 rijtuigen) in omloop. Enkel één van de dubbele stammen, die vandaag IC O 466 verzekerde, had vandaag in ieder deel een I10 mee, de rest van de treinen bestond integraal uit I11. Te noteren valt ook dat P 8402 nu inderdaad uit 12 I11-rijtuigen bestaat (zonder BDx in het midden).
Groeten,
Re: Dienstregeling 2011
De 466 was een trein die vandaag door mij werd verzekerd en had inderdaad 1 x i10 mee in het voorste gedeelte van zes rijtuigen, het tweede gedeelte van zes rijtuigen waren allen i11 (gedeelte tegen de loc dus).
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: Dienstregeling 2011
Tiens, ik was ervan overtuigd dat beide delen een I10 meehadden; ik heb het zelfs nog speciaal genoteerd. Fata morgana?
Groeten,
Groeten,
Re: Dienstregeling 2011
Kijk maar eens op railtime voor de 2306, 2338 (1 dag op 3 wel 15à25 min) en de 2339.tomdg schreef:Bijna dagelijksmelle schreef:Hte valt me wel op dat de IC L nogal lang is. Heeft deze verbinding eigenlijk vaak last van vertragingen in de pits?zeker die met M6
Re: Dienstregeling 2011
Reden die zou kunnen: inbouw van TBL1+?ijzeren rijn 82 schreef:reden weet ik niet , dat is vanuit brussel beslist
waarschijnlijk om diesel en rijpaden te besparen 3 of 2 MW zal wel een verschil maken
iniedergeval Zondag avond was het al rechtstaan vanaf Mol riching Antwerpen
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Dienstregeling 2011
MW4152 heeft al TBL1+LML schreef:Reden die zou kunnen: inbouw van TBL1+?ijzeren rijn 82 schreef:reden weet ik niet , dat is vanuit brussel beslist
waarschijnlijk om diesel en rijpaden te besparen 3 of 2 MW zal wel een verschil maken
iniedergeval Zondag avond was het al rechtstaan vanaf Mol riching Antwerpen
Re: Dienstregeling 2011
Ik hoorde gisteren dat de I10-en in de Ibissen nog steeds max. 160 km/h mogen rijden, dus dat de vernieuwde I10-en nog niet in de database zijn aangepast. Klopt dat, Steven?
Re: Dienstregeling 2011
De I10 aanwezig in de IC O mogen zeker 200 rijden, ik krijg een E286 met de juiste info op zijnde max snelheid 200 km/u.
De dwarsligger vermeld trouwens ook die 200 km/u en zover ik weet zijn ze beproefd geweest.
Het effectief aantal rijtuigen dat hiervoor is aangepast ken ik niet.
De dwarsligger vermeld trouwens ook die 200 km/u en zover ik weet zijn ze beproefd geweest.
Het effectief aantal rijtuigen dat hiervoor is aangepast ken ik niet.