Ooit getallen gezien van Franse TGVs ? Dat schijnt volgens "geruchten" ook redelijke ramp te zijn van beschikbaarheid , maar ze hebben er gelukkig veel.nighttrain schreef: Dus u begrijpt dat het een ingewikkelde oefening is . Dit alles en nog veel meer kun je studeren bij het ENPC in Parijs ( http://www.enpc.fr/fr/formations/master ... icites.htm )
25% locs en stellen niet bruikbaar door winterweer
Re: 25% locs en stellen niet bruikbaar door winterweer
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: 25% locs en stellen niet bruikbaar door winterweer
Denk niet dat we over hetzelfde praten. ik had het niet over mensen inlichtenof op het goede "spoor" brengen..Steven schreef:Ik doe niets verkeerd door de mensen gewoon wat praktisch te helpen in een station daar waar ze anders die vraag zouden moeten richten tot TBG of onderchef henighttrain schreef: In het tweede geval draag je ten volle de juridische aanspraakleijkheid over uw optreden.![]()
Het valt in de verste verte niet tot mijn taak maar mensen helpen mensen is gewoon iets dat ik als normaal beschouw.
maar wel over het uitvoeren van iets volgens de regels van de kunst
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: 25% locs en stellen niet bruikbaar door winterweer
ongeveer 475 stellen in dienst , maar in ongeveer 9 verschillende uitvoeringen van een TGV postal tot de TGV POS voor het Oosten.dentheo schreef:Ooit getallen gezien van Franse TGVs ? Dat schijnt volgens "geruchten" ook redelijke ramp te zijn van beschikbaarheid , maar ze hebben er gelukkig veel.nighttrain schreef: Dus u begrijpt dat het een ingewikkelde oefening is . Dit alles en nog veel meer kun je studeren bij het ENPC in Parijs ( http://www.enpc.fr/fr/formations/master ... icites.htm )
Dus in het algemeen ,zonder de post, een achttal "markten"
gezien hun groot aantal afgelegde KM zal hun "gestion kilométrique" ook veel capaciteit vragen om na te zien te anticiperen en te onderhouden. En dit alles voor een winstgevende markt , dus die geld opbrengt.
Re: 25% locs en stellen niet bruikbaar door winterweer
Maar ge hebt ook geen idee of er elke morgen 75%, 85% of 95 % klaar voor de dienst zijn ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: 25% locs en stellen niet bruikbaar door winterweer
Maar X% van wat?dentheo schreef:Maar ge hebt ook geen idee of er elke morgen 75%, 85% of 95 % klaar voor de dienst zijn ?
je kan zeggen X% van het totale rolling stock park of X% van het park welke die bepaalde dag of moment in dienst moet zijn.Maar ik zal toch eens navraag doen , om meer details.
Want elke dag en elk moment heeft een andere "capacity demand" dus die onbekend x heeft daar ook zijn invloed.
Ik ken ook de minima niet om te zeggen vanaf welk ogenblik een trein niet mag gebruikt worden voor commerciele doeleinden. Op confort gebied bedoel ik dan.
Als we vroeger problemen hadden met de vapor, dan sleepten we toch de trein om een afgelasting te vermijden en kregen we bij aankomst een briefje van de "chef garde" dat het "te" koud was op de trein XXXX.
Re: 25% locs en stellen niet bruikbaar door winterweer
`nighttrain schreef: je kan zeggen X% van het totale rolling stock park of X% van het park welke die bepaalde dag of moment in dienst moet zijn.Maar ik zal toch eens navraag doen , om meer details.
In % van het totaal, als het percentages zijn van wat ge nodig hebt, dan hebt ge er al tekort....
Is natuurlijk interessant om weten op hoeveel % men de dienstregeling gepland heeft, zakt het percentage daaronder, moet ge treinen annuleren...
Ik begreep deze week dat NMBS de dienstregeling "plant" op 85% van het park beschikbaar.
Momenteel is dat blijkbaar maar 75% en daarom vallen er treinen uit.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: 25% locs en stellen niet bruikbaar door winterweer
Te weinig volk in dienst is er zeker niet, in vergelijking met het buitenland zit er net meer volk in de werkplaatsen.bobke schreef:ofwel zijn er gewoon veel te weinig herstellingsdiensten (te weinig man in dienst?)?
grtn
Maar als ik de verhalen die ik hoor uit de CW Mechelen mag geloven dan is er een verschil tussen in dienst zijn en effectief werken

Re: 25% locs en stellen niet bruikbaar door winterweer
En ik vrees dat het zwaarste probleem zou kunnen zijn dat de stellen en locs vooral 's nachts en tijdens het weekend hersteld kunnen worden, en dan is het gros van het personeel waarschijnlijk thuis.Shrek schreef:Te weinig volk in dienst is er zeker niet, in vergelijking met het buitenland zit er net meer volk in de werkplaatsen.bobke schreef:ofwel zijn er gewoon veel te weinig herstellingsdiensten (te weinig man in dienst?)?
grtn
Maar als ik de verhalen die ik hoor uit de CW Mechelen mag geloven dan is er een verschil tussen in dienst zijn en effectief werken
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13