Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
IC 9241 reed met een Fyra-stam. Er hing nog "fyra" op sommige deuren. Ik zag ook op de vloer aan het platform iets staan van "gereserveerde plaatsen" en er hingen nog enkele folders van Fyra/"veiligheidsregels" op sommige plaatsen.
Re: gewijzigde samenstelling.
gesloten WC bakTerminus schreef:De trein die Brussel verliet omstreeks 7u30 had 2 I10-rijtuigen mee.Merijn schreef:Ik heb vandaag eens enkele treinen van/naar Maastricht in het oog gehouden, omdat enkele van deze treinen met oa een I10-rijtuig zou gereden worden. Slechts 1 treinpaar heb ik gezien met een I10, alle andere treinparen waren enkel met I11-en.
Fout in de treinschema's of wordt dit deze week veranderd?
(Zijn deze ook langs de binnenzijde veranderd trouwens? B.v. automatische binnendeuren?)

Re: gewijzigde samenstelling.
Zijn het dan deze rijtuigen die aangepast zijn aan 200km/u trouwens?260689 schreef:gesloten WC bakTerminus schreef:De trein die Brussel verliet omstreeks 7u30 had 2 I10-rijtuigen mee.Merijn schreef:Ik heb vandaag eens enkele treinen van/naar Maastricht in het oog gehouden, omdat enkele van deze treinen met oa een I10-rijtuig zou gereden worden. Slechts 1 treinpaar heb ik gezien met een I10, alle andere treinparen waren enkel met I11-en.
Fout in de treinschema's of wordt dit deze week veranderd?
(Zijn deze ook langs de binnenzijde veranderd trouwens? B.v. automatische binnendeuren?)
Re: gewijzigde samenstelling.
Een combinatie van beide, op zijn minst het stuurrijtuig moet I11 zijnb-loc schreef:Is dit dan een geslaapte treinen met I10 of I10+I11?

Re: gewijzigde samenstelling.
Vandaag eerste reisdag gehad met de nieuwe dienstregeling.
Vanmorgen de IR van 0705 FM-FBMZ: een varkentje ipv de eerdere break.
Terug met de IR van 2005 FBMZ-FM: deze IR die normaal met een M5 stel werd verzorgd was nu een tweetal duikbrillen! Is dit de regel geworden voor deze IR? In de spits lijkt deze samenstelling eerder beperkt te zijn.
Vanmorgen de IR van 0705 FM-FBMZ: een varkentje ipv de eerdere break.
Terug met de IR van 2005 FBMZ-FM: deze IR die normaal met een M5 stel werd verzorgd was nu een tweetal duikbrillen! Is dit de regel geworden voor deze IR? In de spits lijkt deze samenstelling eerder beperkt te zijn.
Re: gewijzigde samenstelling.
Buiten de spits worden sprinters of breaks gebruikt.LHOON schreef:Vandaag eerste reisdag gehad met de nieuwe dienstregeling.
Vanmorgen de IR van 0705 FM-FBMZ: een varkentje ipv de eerdere break.
Terug met de IR van 2005 FBMZ-FM: deze IR die normaal met een M5 stel werd verzorgd was nu een tweetal duikbrillen! Is dit de regel geworden voor deze IR? In de spits lijkt deze samenstelling eerder beperkt te zijn.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: gewijzigde samenstelling.
Dag,
Wat de IR n betreft: in deze dienstregeling rijden twee IR n-treinen met M5-rijtuigen in de avondspits door als P-trein naar Geraardsbergen. Aangezien de ene overgebleven stam niet volstaat om 's avonds alle ritten uit te voeren, zullen nu die twee AM 86-stellen ingeschakeld zijn.
Groeten,
Wat de IR n betreft: in deze dienstregeling rijden twee IR n-treinen met M5-rijtuigen in de avondspits door als P-trein naar Geraardsbergen. Aangezien de ene overgebleven stam niet volstaat om 's avonds alle ritten uit te voeren, zullen nu die twee AM 86-stellen ingeschakeld zijn.
Groeten,
Re: gewijzigde samenstelling.
Hoi,
Afgelopen zaterdag(11 December) werd de IR trein van 12u09(Vertrek in Leuven) naar Brussel Nationale Luchthaven-Quievrain verzekerd door "AM 96" 529.Normaal word deze trein verzekerd door een HLE 21+M4 rijtuigen.
Ook werd op diezelfde dag de EC 90 "Vauban"(Vertrek in Arlon om 17u20) verzekerd door een volledige stam Belgische rijtuigen.Ik was hier wel blij mee omdat ik onze I10 rijtuigen iets liever heb dan de Zwitserse rijtuigen.
Lukas
Afgelopen zaterdag(11 December) werd de IR trein van 12u09(Vertrek in Leuven) naar Brussel Nationale Luchthaven-Quievrain verzekerd door "AM 96" 529.Normaal word deze trein verzekerd door een HLE 21+M4 rijtuigen.
Ook werd op diezelfde dag de EC 90 "Vauban"(Vertrek in Arlon om 17u20) verzekerd door een volledige stam Belgische rijtuigen.Ik was hier wel blij mee omdat ik onze I10 rijtuigen iets liever heb dan de Zwitserse rijtuigen.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: gewijzigde samenstelling.
EC90 rijd met 3 I6B rijtuigenLukas schreef:Hoi,
Afgelopen zaterdag(11 December) werd de IR trein van 12u09(Vertrek in Leuven) naar Brussel Nationale Luchthaven-Quievrain verzekerd door "AM 96" 529.Normaal word deze trein verzekerd door een HLE 21+M4 rijtuigen.
Ook werd op diezelfde dag de EC 90 "Vauban"(Vertrek in Arlon om 17u20) verzekerd door een volledige stam Belgische rijtuigen.Ik was hier wel blij mee omdat ik onze I10 rijtuigen iets liever heb dan de Zwitserse rijtuigen.
Lukas
EC91 rijd met 3 I6B rijtuigen
EC96 rijd met 1 I6B rijtuigen
EC97 rijd met 1 I6B rijtuigen
Re: gewijzigde samenstelling.
Je bespreekt enkel de basissamenstelling, deze zijn echter geregeld aangepast in functie van de noodwendigheden op de lijn. Zeker tijdens de wintermaanden voor de skivakanties en in juli en augustus ook geregeld voor de zomertoeristen.260689 schreef:EC90 rijd met 3 I6B rijtuigenLukas schreef:Hoi,
Afgelopen zaterdag(11 December) werd de IR trein van 12u09(Vertrek in Leuven) naar Brussel Nationale Luchthaven-Quievrain verzekerd door "AM 96" 529.Normaal word deze trein verzekerd door een HLE 21+M4 rijtuigen.
Ook werd op diezelfde dag de EC 90 "Vauban"(Vertrek in Arlon om 17u20) verzekerd door een volledige stam Belgische rijtuigen.Ik was hier wel blij mee omdat ik onze I10 rijtuigen iets liever heb dan de Zwitserse rijtuigen.
Lukas
EC91 rijd met 3 I6B rijtuigen
EC96 rijd met 1 I6B rijtuigen
EC97 rijd met 1 I6B rijtuigen
Re: gewijzigde samenstelling.
Gisteren op de lijn Brussel-Zuid - Brussel Nationale luchthaven - Leuven een duikbril gezien (op de relatie 42XX). Was dat toeval, of is dit zo voorzien sinds de nieuwe dienstregeling?
Re: gewijzigde samenstelling.
LHOON schreef:Vandaag eerste reisdag gehad met de nieuwe dienstregeling.
Vanmorgen de IR van 0705 FM-FBMZ: een varkentje ipv de eerdere break.
Vanmorgen waren dit twee klassiekjes!
Re: gewijzigde samenstelling.
Is die complete stam tot Zürich gegaan? Of hebben ze in Luxembourg nog wat rijtuigen eraf gehaald? Is dit trouwens standaard voor de Vauban?Lukas schreef:Hoi,
Afgelopen zaterdag(11 December) werd de IR trein van 12u09(Vertrek in Leuven) naar Brussel Nationale Luchthaven-Quievrain verzekerd door "AM 96" 529.Normaal word deze trein verzekerd door een HLE 21+M4 rijtuigen.
Ook werd op diezelfde dag de EC 90 "Vauban"(Vertrek in Arlon om 17u20) verzekerd door een volledige stam Belgische rijtuigen.Ik was hier wel blij mee omdat ik onze I10 rijtuigen iets liever heb dan de Zwitserse rijtuigen.
Lukas