Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Gisteren te weten gekomen dat de Ibissen nog niet waren aangepast aan de nieuwe maximumsnelheid van 200 km/h voor een aantal I10-en...
Daar moet ik u ongelijk in geven, de I6A en I10B rijtuigen voor 200km/h staan wel allang in ibis. Men moet bij treinverslag een I11B verwijderen en een I10B 200km/h aan toevoegen uit de lijst waar de rijtuigen en stellen staan.groentje schreef:Gisteren te weten gekomen dat de Ibissen nog niet waren aangepast aan de nieuwe maximumsnelheid van 200 km/h voor een aantal I10-en...
Ahzo? Dan was mijn informatie niet juist (en kwamen de 2-3 minuten ergens anders vandaan).
Je hebt gelijk, Groentje. Die 2-3 minuten kwamen wel degelijk door een probleem met de treininformatie door de toevoeging van de I10-rijtuigen. Nick zal waarschijnlijk ook gelijk hebben, dus een foutje (of niet op de hoogte) van het treinpersoneel?groentje schreef:Ahzo? Dan was mijn informatie niet juist (en kwamen de 2-3 minuten ergens anders vandaan).
Dinsdag reed de EC Iris richting Zwitserland eveneens met uitsluitend Belgische rijtuigen.Lukas schreef:Hoi,
Ook werd op diezelfde dag (=zaterdag) de EC 90 "Vauban"(Vertrek in Arlon om 17u20) verzekerd door een volledige stam Belgische rijtuigen.Ik was hier wel blij mee omdat ik onze I10 rijtuigen iets liever heb dan de Zwitserse rijtuigen.
Lukas
Misschien de verkeerde rubriek I10 ingevoerd? Of hoe gebeurt het ingeven van de samenstelling eigenlijk? Per type of per voertuignummer?
is per type, maar soms zoals bij de klassiekjes dus heb je twee rubrieken op basis van nr van tot en van tot vrij eenvoudig aangebracht. Maar niet alles collega's zijn natuurlijk even vlot met informatica. De ene collega is ook al vlotter met de updates dan de andere (er zijn collega's die maandelijks wel is wat problemen hebben met ibis en andere hebben dit nooit)groentje schreef:Misschien de verkeerde rubriek I10 ingevoerd? Of hoe gebeurt het ingeven van de samenstelling eigenlijk? Per type of per voertuignummer?
Merijn schreef:Gisteren op de lijn Brussel-Zuid - Brussel Nationale luchthaven - Leuven een duikbril gezien (op de relatie 42XX). Was dat toeval, of is dit zo voorzien sinds de nieuwe dienstregeling?
Ik moet mezelf precies al ongelijk geven, vandaag zijn het allemaal terug klassieke tweetjes...
- Dieselfreak
Ik zag gisteren om 16 uur 30 vanop afstand een Break het station Bierges-Walibi passeren, hij reed in de richting van Leuven. Is het normaal dat Breaks rijden op lijn 139?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Dat durft er wel eens gebeuren maar dan eerder uitzonderlijk voor een P trein of zo.
- Dieselfreak
Op dat uur rijdt daar geen P-trein richting Leuven, dat kan alleen maar de stoptrein van 16 uur 29 geweest zijn.Steven schreef:maar dan eerder uitzonderlijk voor een P trein of zo.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
vorige week een kakofonie gezien om de L-trein brussel-antwerpen van 14hr25 te Mechelen;
Stam M4 (10rijtuigen
)
Vierledige
Klassiekjes (1stel)
sprinter
welk is nu de juiste?
Stam M4 (10rijtuigen

Vierledige
Klassiekjes (1stel)
sprinter
welk is nu de juiste?

al is gedacht aan vertragingenDieselfreak schreef:Op dat uur rijdt daar geen P-trein richting Leuven, dat kan alleen maar de stoptrein van 16 uur 29 geweest zijn.Steven schreef:maar dan eerder uitzonderlijk voor een P trein of zo.

Waar gebruikt men die I6A (200) dan wel eigenlijk?260689 schreef:Daar moet ik u ongelijk in geven, de I6A en I10B rijtuigen voor 200km/h staan wel allang in ibis. Men moet bij treinverslag een I11B verwijderen en een I10B 200km/h aan toevoegen uit de lijst waar de rijtuigen en stellen staan.groentje schreef:Gisteren te weten gekomen dat de Ibissen nog niet waren aangepast aan de nieuwe maximumsnelheid van 200 km/h voor een aantal I10-en...
Voor zover ik weet heb ik tot nu toe nog geen enkele i6A van 200 km/u gezien.Beesty schreef:Waar gebruikt men die I6A (200) dan wel eigenlijk?260689 schreef:Daar moet ik u ongelijk in geven, de I6A en I10B rijtuigen voor 200km/h staan wel allang in ibis. Men moet bij treinverslag een I11B verwijderen en een I10B 200km/h aan toevoegen uit de lijst waar de rijtuigen en stellen staan.groentje schreef:Gisteren te weten gekomen dat de Ibissen nog niet waren aangepast aan de nieuwe maximumsnelheid van 200 km/h voor een aantal I10-en...