Benelux beperkt tot Roosendaal
Benelux beperkt tot Roosendaal
Met welk materieel reed die beperkte Benelux ?
Ik was daarnet in de tuin en het geluid was "eigenaardig", verlichting ook .... rest kon ik niet zien van de "sneeuw"
Ik was daarnet in de tuin en het geluid was "eigenaardig", verlichting ook .... rest kon ik niet zien van de "sneeuw"
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
Re: Benelux beperkt tot Roosendaal
Als het goed is gewoon met ICRm+Traxx. De laatste doorgaande trein reed met twee traxxen Amsterdam-Roosendaal, alwaar er eentje werd achtergelaten.
(beperkte dienst was trouwens omdat er werkzaamheden waren tussen Dordrecht-Lage Zwaluwe-Breda.)
(beperkte dienst was trouwens omdat er werkzaamheden waren tussen Dordrecht-Lage Zwaluwe-Breda.)
En werd er dan omgelopen in Roosendaal en Brussel?MaartendeJ schreef:Als het goed is gewoon met ICRm+Traxx.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Volgens mij rijdt men zelfs met loc-rijtuigen-loc zodat omlopen niet nodig is. Zo reed een aantal fyra's op de HSL in ieder geval.
de eerste P 7211 rijd zo, de voorste loc maakt zich los in brussel en neemt een andere stam op sleep. De achterste loc vertrekt zo gemakkelijk terug naar amsterdam.AlexNL schreef:Volgens mij rijdt men zelfs met loc-rijtuigen-loc zodat omlopen niet nodig is. Zo reed een aantal fyra's op de HSL in ieder geval.
Bij mijn weten is dit de enigste stam.

Ja maar dit was geen normale dag , Brussel-Roosendaal pendelen is wel kort om kop te maken...
Dan rijden er twee loks en staan er twee te wachten op hun trein.... kunnen ze even goed mee heen en weer rijden in deze barre tijden.
Ik dacht vanavond zoiets "gehoord" te hebben , korte trein met zwaar geluid vooraan en achteraan.
Dan rijden er twee loks en staan er twee te wachten op hun trein.... kunnen ze even goed mee heen en weer rijden in deze barre tijden.
Ik dacht vanavond zoiets "gehoord" te hebben , korte trein met zwaar geluid vooraan en achteraan.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Ik heb de laatste benelux richting Roosendaal genomen gisterenavond, en dat was gewoon 1 locomotief.
Om deze te verplaatsen was blijkbaar genoeg tijd in Roosendaal.
De werken hadden dacht ik trouwens enkel maar invloed op de tussenstations, eindstation Amsterdam zou nog bediend worden, het is echter de weersomstandigheden die ervoor gezorgd heeft dat deze maar tot Roosendaal zal rijden.
Zo waren de teksten ook voorzien op de treinaankondigers (met de nodige uitleg over aansluiting voor Schiphol, Rotterdam etc).
De werken hadden dacht ik trouwens enkel maar invloed op de tussenstations, eindstation Amsterdam zou nog bediend worden, het is echter de weersomstandigheden die ervoor gezorgd heeft dat deze maar tot Roosendaal zal rijden.
Zo waren de teksten ook voorzien op de treinaankondigers (met de nodige uitleg over aansluiting voor Schiphol, Rotterdam etc).
Kristofke schreef:Ik heb de laatste benelux richting Roosendaal genomen gisterenavond, en dat was gewoon 1 locomotief.
Zitten in Rsd rond symmetrietijd 30', dus 0 minuten keertijd..in praktijk 1 uur.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
Tussen Dordrecht-LageZwaluwe-Breda waren werkzaamheden:Kristofke schreef:De werken hadden dacht ik trouwens enkel maar invloed op de tussenstations, eindstation Amsterdam zou nog bediend worden, het is echter de weersomstandigheden die ervoor gezorgd heeft dat deze maar tot Roosendaal zal rijden..
Ddr-Zlw-Bd za vanaf 15:00, zo
Er zijn op zaterdag vanag 15:00u en zondag de hele dag werkzaamheden tussen Zlw-Ddr. Reizigers die doorreizen met de bus reizen via Zwd.
1900 Intercity Gvc-Vl, is opgeheven Ddr-Bd en rijdt Gvc-Ddr. Stopt extra te Zwd. Tussen Bd-Vl rijdt de 701900
2100 Intercity Asd-Ddr-Vs, is opgeheven Ddr-Rsd en rijdt Asd-Ddr met exta stop te Zwd. Tussen Rsd-Vs rijdt de 702100.
2200 Sneltrein Asd-Ddr-Bd, is opgeheven Ddr-Bd en stopt extra te Zwd.
5100 Stoptrein Gvc-Ddr-Rsd, is opgeheven Ddr-Zlw en rijdt Gvc-Ddr. Tussen Zlw-Rsd rijdt de 705100.
9200 Internationale trein Asd-Brussel Zuid/midi, is opgeheven Asd-Rsd en rijdt Rsd-Brussel Zuid/midi
Extra ingelegd:
-702100 Intercity Rsd-Vs, in het pad van de 2100.
-705100 Sprinter Zlw-Rsd, in het pad van de 5100.
Laatste doorgaande treinen:
1956, 2152, 2254, 5152, 9233.
1959, 2161, 2257, 5157, 9248.
Gvc=Den Haag CS
Vl=Venlo
Ddr=Dordrecht
Bd=Breda
Zwd=Zwijndrecht
Asd=Amsterdam CS
Vs=Vlissingen
Rsd=Roosendaal
Zlw=Lage Zwaluwe