Bimmer schreef:Waarom kunnen NMBS en Infrabel zelf niet instaan voor hun eigen financiën en personeelsaanwerving? Het patrimonium die eigendom is van de Holding maw de stations en bepaalde kantoorgebouwen kan je zonder problemen overhevelen aan de Regie der Gebouwen. Het is zelfs vreemd mensen die voor Infrabel werken die zijn soms gehuisvest in hetzelfde gebouw als NMBS-werknemers. Zo werkt het niet in een liberale economie.
De NMBS-Holding is er ontstaan door druk van de vakbonden want vakbonden zijn maar tevreden als er kunnen postjes gecreëerd worden. Nog niet zo lang geleden heeft Descheemaecker het toch ook al doen uitschijnen dat de NMBS-Holding eigenlijk een beetje overbodig is . En de veiligheid in de stations dat kan ook door FOD Justitie worden gedaan of door privéfirma's.
De Holding is zeker en vast overbodig en contra-productief, maar als er maar gepraat wordt om het af te schaffen leggen de vakbonden alles plat, onder het mom van solidariteit tussen het personeel (lees dat stakingen van 1 bedrijf zeker niet worden tegengewerkt door personeel van het andere)
De holding dient dus als stakingswapen voor de vakbonden en niets anders.
Shrek schreef:de holding kan misschien nog nut hebben om de NMBS-mobility en Logistics samen te houden, maar Infrabel zouden ze er sowieso moeten uitsmijten...
Mobility en Logistics zouden ook volledig uit elkaar moeten gehaald worden, waarbij er voor Logistics een privé partner betrokken wordt (liefst met een meerderheidsaandeel bij de partner), want goederenvervoer is eigenlijk iets waar de overheid zich helemaal niet mee moet bezig houden.