Foto's van Melle

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Dieselfreak

Re: Foto's van Melle

Bericht door Dieselfreak »

Mooie stoomtrein, hij zou nog beter tot zijn recht komen op een draadloze lijn. En ik zie daar vanachter precies een dieselloc?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
kika

Bericht door kika »

Dieselfreak schreef:Mooie stoomtrein, hij zou nog beter tot zijn recht komen op een draadloze lijn. En ik zie daar vanachter precies een dieselloc?
Klopt, voor in de tunnels, zie ook http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=12&t=8207

Edit: vergeet ik erbij te zetten dat ik het geslaagde foto's vind...
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Gebruik jij een statief?
melle

Bericht door melle »

Dankje allemaal!
Hogersluys schreef:Gebruik jij een statief?
Neen, dat ligt helaas niet binnen mijn budget! :mrgreen:
Ik mag al blij zijn dat ik net genoeg spaar om een GoPass te kopen. :lol:
Steven

Bericht door Steven »

Er zijn genoeg statieven te koop met een prijs lager dan een Go Pass hoor :wink:

Ik heb ooit een klein compact statiefje (past in de binnenzak van men jas) gekocht voor net geen 20 euro.
melle

Bericht door melle »

Steven schreef:Er zijn genoeg statieven te koop met een prijs lager dan een Go Pass hoor :wink:

Ik heb ooit een klein compact statiefje (past in de binnenzak van men jas) gekocht voor net geen 20 euro.
Ja zo eentje heb ik ook! :D
Maar het probleem is, dat mijn camera onmogelijk kan blijven staan. Die D100 is al een model van +- 7 jaar oud, en dat weegt met lens al meer dan 2 kilo! (als het al niet tegen de 3 is..) Het probleem bij lichtgewicht statieven is, dat wanneer je bijvoorbeeld ook 's nachts fotografeert, door het klikken en schommelen van de spiegel in de camera kleine schokjes krijgt die de foto verpesten. Daarom heeft zo'n camera een zwaardere statief nodig. Dus als ik er eentje zou kopen, dan ineens een fatsoenlijke waarmee je ook mooie nachtfoto's mee kan maken. :)
Echter zijn de prijzen voor zo'n statieven best duur: http://www.fotokonijnenberg.nl/productl ... ieven.html
Deze prijzen zie ik in bijna elke winkel, inclusief media markt.

Het zal echter nog wel wat sparen worden voor ik me er een aanschaf, in de tussentijd mijn arm dan maar leren rechthouden! :mrgreen:
Steven

Bericht door Steven »

mmm met dat kleine statief hier heb ik toch ook al leuke nachtfoto's gemaakt zonder probleem, al hangt gewoon veel af van de kop waarop je uw camera moet vastzetten en niet zozeer van het statief zelf.
groentje

Bericht door groentje »

Vaste objecten, zoals AVG-kastjes, kunnen ook als tijdelijk statief dienen 8)
melle

Bericht door melle »

Herentals, dinsdag 21 december 2010
Afbeelding Afbeelding
melle

Bericht door melle »

Deze zijn van vandaag. Ze zijn in Olen gemaakt omstreeks 11 uur. Het sneeuwde hier serieus door...
Afbeelding Afbeelding
Dieselfreak

Mooie foto's, een draadloze lijn komt in de sneeuw extra tot zijn recht.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
LML

Bericht door LML »

Dieselfreak schreef:Mooie foto's, een draadloze lijn komt in de sneeuw extra tot zijn recht.
Nu wel ja, maar binnenkort (lees: tussen dit en 4 jaar) zullen er meer en meer putten verschijnen, masten in gestoken worden en als laatste een draadje gespannen... Om dan nog draadloze spoorlijnen te fotograferen, zal je het ten oosten van Mol moeten gaan zoeken... :wink:
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
melle

Bericht door melle »

LML schreef:
Dieselfreak schreef:Mooie foto's, een draadloze lijn komt in de sneeuw extra tot zijn recht.
Nu wel ja, maar binnenkort (lees: tussen dit en 4 jaar) zullen er meer en meer putten verschijnen, masten in gestoken worden en als laatste een draadje gespannen... Om dan nog draadloze spoorlijnen te fotograferen, zal je het ten oosten van Mol moeten gaan zoeken... :wink:
Ergens zal ik er blij mee zijn. Die MW'tjes horen hier niet thuis, maar ergens in de ardennen onder een 25KV bovenleiding. :mrgreen:
Shrek

Bericht door Shrek »

melle schreef:Ergens zal ik er blij mee zijn. Die MW'tjes horen hier niet thuis, maar ergens in de ardennen onder een 25KV bovenleiding. :mrgreen:
Ergens in Aubange bij de sloper zal je bedoelen, onze Waalse vrienden uit Bertrix willen ze ook zo snel mogelijk weg hoor :lol:
Dieselfreak

LML schreef:Nu wel ja, maar binnenkort (lees: tussen dit en 4 jaar) zullen er meer en meer putten verschijnen, masten in gestoken worden en als laatste een draadje gespannen...
Reden te meer om vandaag veel foto's daar te maken, nu het nog zonder wasdraad kan!
Plaats reactie