MIVB-reiziger schreef:Wat een geklungel. Ze hebben al 50% reserve op hun materieel (stel je voor dat dat voor alle relaties gold!) en nog valt de boel om de haverklap uit. En het ergste is nog dat het einde nog niet bepaald in zicht is.
één rijden en één in reserve is 100% reserve...
Anderzijds... door het korte traject, en dan nog verdeeld in twee spanningsgebieden, schakelen de hoogspanningsschakelaars van die locs per
uur evenveel keer als bij een andere trein per
dag.
Wanneer een gewone lok één keer per jaar last heeft van zijn schakelaar, is dat bij deze locs ééns per maand.....
Ik weet niet of men voor deze twee locs een "op maat gesneden" inspectie en onderhoudsprogramma heeft.
Het zou te gek zijn om alle onderhoudsactiviteiten gewoon 10 maal meer uit te voeren, want niet alle onderdelen hebben last van dit werkregime.
Ik vraag mij wel af hoe Siemens zou reageren als men de nieuwe reeks 18 op deze dienst zou inzetten. Garantie weigeren ?