Ik ben medewerker en ik moet zeggen dat het inderdaad lullig klinkt hoe jij het brengt. Je zou het ook van de positieve kant kunnen bekijken,en niet alles wat NS doet bekritiseren (wat inmiddels volkssport nummer 1 is geworden) Er word een snelle verbinding tot stand gebracht die nou eenmaal geld kost,je kan niet verwachten dat je voor een dubbeltje van A naar B word vervoerd als je weet wat die lijn heeft gekost. En net als Thalys zijn er altijd mensen die wél baat hebben bij zo'n verbinding. (getuige het grote aantal reserveringen voor jaarabonnementen op de toekomstige Fyra naar Breda)AlexNL schreef:Uit oogpunt van het meerendeel van de reizigers tussen Rotterdam, Amsterdam en verder hoop ik van harte dat HSA en dat hele Fyra-verhaal nog voor die tijd failliet gaat dan wel ontmanteld wordt door de tweede kamer of de aandeelhouders. Lullig voor de medewerkers misschien, maar het algemeen belang gaat voor en de plannen voor de HSL-Zuid zijn zeker niet in het belang van de reiziger, alleen voor de zakken van NS en KLM.
Investeren heet dat nou eenmaal. Een goed en degelijk product neerzetten kost nou eenmaal geld,en veel tijd. NS moet gewoon leren van haar fouten maar om nu al de handdoek in de ring te gooien lijkt mij de grootste fout die dan word gemaakt.
Natuurlijk kan jeje vraagtekens zetten bij het feit dat een aantal verbindingen op de schop gaan,maar als jeje is realiseert hoe enorm druk ons treinenlandje is dan denk ik dat je de hele logistieke planning daarachter niet eens wilt zien. Ik zou er persoonlijk namelijk kopzorgen van krijgen. Het is namelijk al een hele prestatie om alles gewoon optijd te laten rijden als je bedenkt hoe enorm groot het aanbod van reizigers is én de verkeersstroom op het spoor. Je kan natuurlijk zelf wel bedenken wat een sneeuwbal effect 1 gestrande trein heeft,daar hebben ze overal in Europa last van op druk bereden trajecten
Feit is dat die lijn er nu eenmaal ligt. Als je een andere vervoerder de concessie geeft dan krijg je naar mijn mening nog veel meer ellende. Er zal hoe dan ook samen gewerkt moeten worden met Prorail over de verdeling van het hoofdrailnet,en ik geloof niet dat NS en Prorail heel hun dienstregeling op de schop gaan halen als bijvoorbeeld DB het alleenrecht krijgt op de HSL,want dat hoeven ze gewoonweg niet te doen. Met HSA als vervoerder heb je gewoon de troef in handen om samen met de hoofdvervoerder (NS) een stabiele dienstregeling te maken. Met een andere vervoerder (concurrent) om tafel gaan zitten gaat alleen maar tot een stroevere samenwerking lopen,én waarbij je nu niet kan zeggen of dat wel een goedkoper alternatief word dan de Fyra.
Uit je andere posts die ik lees mis ik wel dat er bijvoorbeeld een IC verbinding bijkomt,namelijk de 140/240 serie die naar Gvc gaat. Van het afwijken van de 2100 serie heb ik niks van gehoord.
Mvg Martijn