29-12-2010 Keulen

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Robin

29-12-2010 Keulen

Bericht door Robin »

Gisteren op daguitstap gegaan met een vriendin naar Keulen.
Hierbij hebben we de ICE genomen van 6hr33 te Brussel-Noord, dit was voor mij de eerste keer dat ik een ICE nam en dit is mij zeer goed bevallen, zeer ruim en propere trein.
Eenmaal aangekomen in Keulen hadden we door het centrum een wandeling gemaakt omdat de winkels nog niet open waren.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Hard Rock Cafe Afbeelding Hard Rock Cafe Afbeelding Hard Rock Cafe Afbeelding de Dom Afbeelding de Dom Afbeelding de Dom Afbeelding de Dom Afbeelding DB logo Afbeelding de Dom Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding St. Martinskerk Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Slot Afbeelding Sloten... Afbeelding Een opmerkelijke bezienswaardigheid op de brug vormen de duizenden slotjes die aan de brug bevestigd zijn. Verliefde koppels vereeuwigen zichzelf door een slot met daarop hun naam aan de brug vast te ketenen. Een bijzonder gezicht als je over deze brug loopt.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Sloten overal... Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Uitzicht op Keulen Afbeelding Uitzicht op Keulen Afbeelding Thalys op de Hohenzollernbrücke Afbeelding St. Martinskerk Afbeelding De Dom Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Trein die gaat rijden naar Wenen Afbeelding Voor onze terugreis deden we beroep op de ICE van 19hr43, deze werd afgeroepen met een vertraging van eerst +25min, dit werd nadien al +35min.
Echter na een kleine 20min kwam de trein toe op ons perron, dit wel vanuit de andere richting...
Eenmaal we begonnen te rijden riepen ze om dat deze trein maar tot Aken reed en er werd een ander treinstel opgevorderd vanuit Brussel om ons te komen halen. Zolang het 2de stel niet gereed was bij onze aankomst mochten we blijven zitten in de warmte.

Bij aankomst stond dit stel al klaar MAAR andersom dit iedereen dit vooraan zat mocht nu naar de achterkant en omgekeerd :mrgreen:.

Na een dikke 10min zetten we onze reis verder en kwamen we uiteindelijk aan in Brussel-Noord met +43min vertraging.

Op de ICE naar huis...goed op het bord kijken Afbeelding Al gauw hadden we onze trein naar Antwerpen, dit was maar 1 klassiekje.
Uiteindelijk was ik om 23hr30 thuis en was al wakker van 04hr00.
Natuurlijk had ik de eer dat ik er vandaag weer uit mocht om 04hr00 om te gaan werken, dan toch maar wijselijk besloten om een halve dag te nemen en wat bij te slapen :D

Keulen is wel aangenaam om eens te doen maar ik raad aan om toch iets later te vertrekken :mrgreen: .
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
bobke

Re: 29-12-2010 Keulen

Bericht door bobke »

Halverwege de foto's zie je een foto met de volledige lengte horizontaal een blauwe buis. Toen ik in Keulen was, merkte ik dat ook op. Ik vraag me af, wat dat is of waarvoor da dient?
Robin

Bericht door Robin »

bobke schreef:Halverwege de foto's zie je een foto met de volledige lengte horizontaal een blauwe buis. Toen ik in Keulen was, merkte ik dat ook op. Ik vraag me af, wat dat is of waarvoor da dient?
op deze foto's rechts zie je dat deze het water in gaat.
Ik denk afvoer van water :?:
Afbeelding
dentheo

Bericht door dentheo »

Ik ben op Google view gaan wandelen met streetview en krijg de indruk dat het een waterleiding is die komt van de metrowerken iets verderop.

Streetview doet eerst wel wat moeilijk want die wil in de Rhein Ufertunnel duiken die daar onder het gazon zit.
Theo
Groeten vanop de Heide
fitnessboy

Bericht door fitnessboy »

ja duitsland is een mooi land op spoorweggebied, ik ben fier dat ik hier ook mag op fahren richting gremberg
kika

Bericht door kika »

Robin schreef:
bobke schreef:Halverwege de foto's zie je een foto met de volledige lengte horizontaal een blauwe buis. Toen ik in Keulen was, merkte ik dat ook op. Ik vraag me af, wat dat is of waarvoor da dient?
op deze foto's rechts zie je dat deze het water in gaat.
Ik denk afvoer van water :?:
Grondwaterafvoer bij ondergrondse werken (nieuwe U-bahn). Zie ook http://www.zeit.de/online/2009/12/bg-rohrzukoelln of http://www.ksta.de/html/artikel/1179819688036.shtml of ...
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Keulen is mooi en heeft een prachtig station, daar ben ik ook al geweest. & Met die rode dubbeldekstreinen zou ik wel eens willen reizen.
Robin schreef:Op de ICE naar huis...goed op het bord kijken Afbeelding
Het bord wil ons laten geloven dat Liege in Duitsland (Germany) ligt? En de trein heeft hier kennelijk al minstens 35 minuten vertraging.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Henk

Bericht door Henk »

G = Guillemins
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Dieselfreak schreef:
Robin schreef:Op de ICE naar huis...goed op het bord kijken
Het bord wil ons laten geloven dat Liege in Duitsland (Germany) ligt? En de trein heeft hier kennelijk al minstens 35 minuten vertraging.
Dat zal de G van Guillemins zijn. In de andere talen staat er ook (G) bij.

Groetjes,
Rian
dentheo

Bericht door dentheo »

Dieselfreak schreef: Het bord wil ons laten geloven dat Liege in Duitsland (Germany) ligt? En de trein heeft hier kennelijk al minstens 35 minuten vertraging.
Is de officiële landenafkorting van Duitsland niet D ?
Theo
Groeten vanop de Heide
kika

Bericht door kika »

dentheo schreef:Is de officiële landenafkorting van Duitsland niet D ?
Officieel...? D bij auto's, BRD voor officiële documenten (paspoorten e.d.), .de voor DNS, D op de zijkant van rijtuigen (komt van ISO). Hoe het 20 jaar geleden was (Reichsbahn), zal iemand anders moeten vertellen.

Rian heeft gelijk met de G(uillemins).
Steven

Bericht door Steven »

Het is inderdaad de G van Guillemins.
Robin

Bericht door Robin »

Dieselfreak schreef:Keulen is mooi en heeft een prachtig station, daar ben ik ook al geweest. & Met die rode dubbeldekstreinen zou ik wel eens willen reizen.
Robin schreef:Op de ICE naar huis...goed op het bord kijken
inderdaad de vertraging :D
msts.be

Bericht door msts.be »

kika schreef:Hoe het 20 jaar geleden was (Reichsbahn), zal iemand anders moeten vertellen.
RIC-afkorting van de Reichsbahn was gewoon 'DR', net zoals hun gewone afkorting. De Bundesbahn was dan 'D' of 'DB'. Vandaag wordt er wel een onderscheid gemaakt tussen D en DB, zo heeft materieel waar 'D' opstaat ook toelating voor privé-spoorwegen (bv. op de eigen sporen van de HGK, van de HLB, ..), terwijl materieel met 'DB' op enkel op DB Netz-sporen mag komen.
Plaats reactie