kika schreef:K V B schreef:Daar eindigde de trein overigens. Totdat de DB de zaak weer onder controle heeft laat de SBB alle internationale treinen uit Duitsland aan de grens keren, en legt ze binnenlands vervangende treinen in.
Bedankt voor deze info. Best bij de SBB mijn reisinformatie voor vertrek opzoeken dus?
Je kan eigenlijk gewoon volgende vuistregel hanteren: Als je op tijd aan de grens bent, dan ga je ook op tijd op je eindbestemming zijn (maar mischien ga je een keer extra moeten overstappen. Ben je met vertraging aan de grens, dan kom je met +30, +60 enz (afhankelijk van hoeveel vertraging) op je doel aan. De SBB probeert zoveel mogelijk het binnelandse verkeer op tijd te laten rijden.
Hoe doen ze het omgekeerd (naar Duitsland dus)?
Ze keren gewoon treinen aan de grens. Dus een aankomende ICE vertrekt dan in Basel weer naar Duitsland, en het is aan DB welke trein die rijd.
Nu als er nu toevallig een ICE in Basel aankomt op een tijdstip dat ie toch verder naar Interlaken of Zürich kan doorrijden dan doen ze dat nog wel, echter op dit moment zijn meldingen als dit de regel:
Fahrzeugstörung: ICE 279
Fahrzeugstörung: ICE 279 von Berlin Ostbhf ab 12:20 über Göttingen 14:55 - Mannheim Hbf 17:36 - Freiburg (Breisgau) Hbf 19:01 - Basel SBB 20:01 - Bern 21:07 - Spiez 21:35 nach Interlaken Ost an 21:56 hat 15 Minuten Verspätung.
Der Zug endet in Basel SBB.
Es verkehrt rechtzeitig ein Ersatzzug Basel SBB - Interlaken Ost.
Der Zug verkehrt ohne Speisewagen.
De SBB heeft een aantal vervangingstreinen klaar staan. Meestal is dat ouder materiaal, maar voor de treinen richting Bern is het wel altijd EW IV...