Omdat ik nog nergens iets van vond hier denk ik dat de meeste het nog niet weten.
Momenteel is het proefkonijn van dienst de 843.
Deze krijgt ook de nieuwe huiskleuren van de NMBS, tussendeuren tussen 2 rijtuigen worden aangepast maar hierover is nog een studie kwa geluid, andere omvormers, deurklinken gaan eraf en krijgen knopjes, gesloten wc's, GEEN airco wegens plaatsgebrek.
Hier al enige foto's; Binnenkant stuurpost gekeken door de lichten.1 van de 2 stuurrijtuigen in de grondverf
Dat de vierledige gingen gemoderniseerd worden was nu al langer bekend, dat de 843 als proefkonijn dient wist ik niet.
Het is nu te hopen dat men die stuurpost "deuren" gaat dichtmaken, want "echte" deuren zijn het nu ook niet. En dan kan men die AM96-ramen over heel de reeks gebruiken, heeft men weer een type raam minder om in stock te houden..
Gaan bij de modernisering nu ook alle stellen voorzien worden van LED-verlichting ? Blijkbaar wel, want als alle CityRails deze al gehad hebben zal men hier niet achterblijven zeker ?
msts.be schreef:Dat de vierledige gingen gemoderniseerd worden was nu al langer bekend, dat de 843 als proefkonijn dient wist ik niet.
Het is nu te hopen dat men die stuurpost "deuren" gaat dichtmaken, want "echte" deuren zijn het nu ook niet. En dan kan men die AM96-ramen over heel de reeks gebruiken, heeft men weer een type raam minder om in stock te houden..
Gaan bij de modernisering nu ook alle stellen voorzien worden van LED-verlichting ? Blijkbaar wel, want als alle CityRails deze al gehad hebben zal men hier niet achterblijven zeker ?
Er blijft wel een nooddeur aanwezig voor de TB.
De meesten hebben al LED verlichting maar niet allemaal. Dat zal zeker wel gebeuren denk ik eens ze allemaal binnenkomen.
Terminus schreef:Ik durf het amper vragen na eerdere discussies, maar is er al bekend welke zetels/zitbanken.. gaan gebruikt worden voor de gemoderniseerde vierledige?
Volgens iemand anders dat ik ken.
Interieur rijtuig is nog niet definitief beslist, de werkplaats is voorstander van aangepaste versie klassiekje modernisé wegens beter te plaatsen en makkelijker er achteraf aan te werken. De nieuwe break hebben namelijk gelijmde panelen, en da's breekwerk indien ze er ooit achter moeten zijn voor herstelling.
msts.be schreef:
Het is nu te hopen dat men die stuurpost "deuren" gaat dichtmaken, want "echte" deuren zijn het nu ook niet. En dan kan men die AM96-ramen over heel de reeks gebruiken, heeft men weer een type raam minder om in stock te houden..
Véél bestuurders hebben in de zomer véél liever een stel met die nood-deur dan zonder, als die open zit is het in de zomer véél beter van warmte in de stuurpost, anders is het er nogal langs de serieus warme kant in de zomer.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
msts.be schreef:
Het is nu te hopen dat men die stuurpost "deuren" gaat dichtmaken, want "echte" deuren zijn het nu ook niet. En dan kan men die AM96-ramen over heel de reeks gebruiken, heeft men weer een type raam minder om in stock te houden..
Véél bestuurders hebben in de zomer véél liever een stel met die nood-deur dan zonder, als die open zit is het in de zomer véél beter van warmte in de stuurpost, anders is het er nogal langs de serieus warme kant in de zomer.
Zouden ze niet, zoals bij de M5, airco voorzien voor de stuurcabine?
melle schreef:Eindelijk! Ik ben echt benieuwd hoe ze het geel op het front gaan verwerken
Laat ons hopen dat ze er een beter 'verwerking' van maken dat op de breaks. De V-vorm was héél wat mooier dan de nutteloze gele blok op de voorkant. Misschien moeten ze het front verwerken van een HLE13 of een stuurstandrijtuig van de M6 of I11. Achja les goûts et les couleurs...
Ik vind persoonlijk dat ze die varkensneuzen 15 jaar geleden moesten modernizeren. Intussen rijden ze al een 30-tal jaar rond. Het enige wat er gebeurd is in die tijd, is het kleurenpallet dat van grijs-oranje naar bordeauxrood gegaan is, andere frontlichten en (bij sommige stellen) het verwijderen van de zijdeuren van de stuurpost...
LML schreef:Ik vind persoonlijk dat ze die varkensneuzen 15 jaar geleden moesten modernizeren. Intussen rijden ze al een 30-tal jaar rond. Het enige wat er gebeurd is in die tijd, is het kleurenpallet dat van grijs-oranje naar bordeauxrood gegaan is, andere frontlichten en (bij sommige stellen) het verwijderen van de zijdeuren van de stuurpost...
Niet overal kan alles tegelijk gebeuren he .
Het geld moet er ook zijn