begin
via GSM kan je het ook opzoeken, daar maak ik gretig van gebruik als mijn trein bv vertraging heeft om eens na te kijken welk de eerstvolgende trein is enz
Maar ik heb eigenlijk al veel goede en nog maar 1 of 2 slechte ervaringen met tbg's.
Een vb van een goede:
2 weken geleden was ik in't weekend naar Leuven gegaan om eens een filmke te zien. Ik was daar buiten rond 22u, en in principe is mijn laatste verbinding naar Herentals om 22.09u, maar mijn jas lag nog op het kot van de vriend waarmee ik naar de film was geweest, dus die haalde ik niet meer.
Ik heb dan een heel ruwe gok gedaan dat ik met de trein Leuven - Mechelen - Antwerpen/Sint-Niklaas wel op tijd in Antwerpen ging zijn voor de IR naar Mol, maar toen ik in de trein via mijn GSM de uren nog eens nakeek bleek dat de trein uit Leuven op dezelfde minuut aankwam als dat de trein naar Mol vetrok. Ik heb dan onmiddellijk de TBG gaan zoeken en gevraagd of hij die trein niet kon laten wachten, en eerst zei hij dat bellen naar de dispatching van hoger hand verboden was geworden, maar uiteindelijk heeft hij het toch gedaan omdat het de laatste trein was, en ze hadden de IR naar Mol zelfs op hetzelfde perron gezet dan waar de IR uit Leuven toekwam
Ook hadden ze bij de wissels in Lint/Kontich ons op L25 ipv 27 gezet, maar ik neem aan dat dat normaal is?
Maar ik heb eigenlijk al veel goede en nog maar 1 of 2 slechte ervaringen met tbg's.
Een vb van een goede:
2 weken geleden was ik in't weekend naar Leuven gegaan om eens een filmke te zien. Ik was daar buiten rond 22u, en in principe is mijn laatste verbinding naar Herentals om 22.09u, maar mijn jas lag nog op het kot van de vriend waarmee ik naar de film was geweest, dus die haalde ik niet meer.
Ik heb dan een heel ruwe gok gedaan dat ik met de trein Leuven - Mechelen - Antwerpen/Sint-Niklaas wel op tijd in Antwerpen ging zijn voor de IR naar Mol, maar toen ik in de trein via mijn GSM de uren nog eens nakeek bleek dat de trein uit Leuven op dezelfde minuut aankwam als dat de trein naar Mol vetrok. Ik heb dan onmiddellijk de TBG gaan zoeken en gevraagd of hij die trein niet kon laten wachten, en eerst zei hij dat bellen naar de dispatching van hoger hand verboden was geworden, maar uiteindelijk heeft hij het toch gedaan omdat het de laatste trein was, en ze hadden de IR naar Mol zelfs op hetzelfde perron gezet dan waar de IR uit Leuven toekwam
Ook hadden ze bij de wissels in Lint/Kontich ons op L25 ipv 27 gezet, maar ik neem aan dat dat normaal is?
Als je echt op je GoPass Mortsel - Diest via Aarschot ingevuld hebt, dan mag je eigenlijk van geluk spreken dat de treinbegeleider lijn niet ongeldig heeft verklaard, want ik twijfel er sterk aan dat dit kan. Wat NIET betekent dat je van Morstel niet naar Diest mag reizen via Aarschot natuurlijk, want ik zie eerlijk gezegd geen andere mogelijkheid.Concurrent schreef:En dan het voorval van laatst, ik stap in Mortsel de trein op om iets na 23 uur met mijn gopass duidelijk ingevuld dat ik via aarschot naar diest moest,
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
En ik snap al helemaal niet hoe je dit in godsnaam op je Go Pass kan aanduiden, dat je VIA een bepaald station gaat?
Ik heb de indruk dat dit niet meer is dan een flame om de NMBS in een slecht daglicht te proberen zetten.
Vic, hij zal dit bedoelen:
MORTSEL V:22:55
AARSCHOT A:23:31 00:36 20/06/2006 2872 [L] LEUVEN
AARSCHOT V:05:06
DIEST A:05:22 00:16 20/06/2006 7365 [P] HASSELT
Ik heb de indruk dat dit niet meer is dan een flame om de NMBS in een slecht daglicht te proberen zetten.
Vic, hij zal dit bedoelen:
MORTSEL V:22:55
AARSCHOT A:23:31 00:36 20/06/2006 2872 [L] LEUVEN
AARSCHOT V:05:06
DIEST A:05:22 00:16 20/06/2006 7365 [P] HASSELT
Laatst gewijzigd door Pierre op 20 jun 2006, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Eindelijk heeft iemand het is door Het zag er iemand met jaren dienst uit , dus die had zeker geweten dat er in Aarschot geen trein meer was richting Diest...En nee dat is niet om de NMBS in slecht daglicht te zetten.Ik kan alleen moeilijk weg met het gedrag van zulke treinbegeleiders...
Als ik op m'n GoPass Mortsel - Diest noteer , en ik zit op de trein naar Leuven die ook stopt in Aarschot , dan had de TBG toch moeten weten dat ik niet mee tot leuven ging rijden.Bij nader inzien had het via Leuven misschien ook nog gelukt ...
Als ik op m'n GoPass Mortsel - Diest noteer , en ik zit op de trein naar Leuven die ook stopt in Aarschot , dan had de TBG toch moeten weten dat ik niet mee tot leuven ging rijden.Bij nader inzien had het via Leuven misschien ook nog gelukt ...
Bedoel je dat jij echt gelooft dat je op dat ogenblik nog via Landen en Hasselt naar Diest kunt? Mijn eerste conclusie blijft dezelfde: in zo'n geval moet je je eerst informeren. Anders zal het echt wel niet de laatste keer zijn dat je zo'n riante overstap van enkele uren te verwerken krijgt.Concurrent schreef:Het zag er iemand met jaren dienst uit , dus die had zeker geweten dat er in Aarschot geen trein meer was richting Diest...En nee dat is niet om de NMBS in slecht daglicht te zetten.Ik kan alleen moeilijk weg met het gedrag van zulke treinbegeleiders...
Als ik op m'n GoPass Mortsel - Diest noteer , en ik zit op de trein naar Leuven die ook stopt in Aarschot , dan had de TBG toch moeten weten dat ik niet mee tot leuven ging rijden.Bij nader inzien had het via Leuven misschien ook nog gelukt ...
Heb je 's morgens trouwens een nieuw lijntje Aarschot - Diest ingevuld? Want na de nachtelijke onderbreking van de treindienst moet dat nu eenmaal.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Inderdaad , PFFFFFFFFF al maar goed dat er hier nog intelligente mensen rondlopen (Grapke) Ge hebt toch een rechtsreekse verbinding naar Hasselt vanuit aarschot , stoppen beide in diest.Is zelfs een regeling die enkel stopt in Diest richting Hasselt!En nee ik heb geen nieuw ticket ingevuld want ik heb dat geval uitgelegd aan de stationschef en mocht zo meerijden tot diest!
Laatst gewijzigd door Concurrent op 20 jun 2006, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Hij bedoelt dat hij in Mortsel de trein naar Geel kon nemen (IR e) of die naar Aarschot - Leuven (IR c zeker?).overweg13 schreef:Ja, dat weet ik ook wel, maar verder zegt hij dat hij had kunnen doorrijden tot Leuven, dus veronderstel ik dat het de bedoeling was om via Landen naar Diest te rijden, want Aarschot is hij op dat ogenblik al gepasseerd.
Nuja, laat het hier eens niet uit de hand lopen:
- Concurrent: Je had je niet zo mogen uitlaten tegenover die TBG
- Overweg13: Je moet niet zo heftig reageren als er kritiek is op de nmbs of diens personeel.
Heb je nu zelf geschreven dat je nog had kunnen doorrijden naar Leuven als de TBG gezegd had dat je in Aarschot geen aansluiting meer had, of niet? En wat kon je dan vanuit Leuven anders doen dan via Landen proberen; terugrijden naar aarschot zou toch helemaal geen zin meer hebben?Concurrent schreef:Dat was bij nader inzien toen ik thuis was , maar ik was dus van plan om
MORTSEL-AARSCHOT-DIEST te doen niet
MORTSEL-LANDEN-DIEST!!!!!
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Het is ongeveer een week geleden dat ik - mogelijk in een ander forum - de kritiek gekregen heb dat ik voortdurend kritiek heb op de NMBS en op al het personeel.Wover schreef: - Overweg13: Je moet niet zo heftig reageren als er kritiek is op de nmbs of diens personeel.
Vermoeiende bezigheid, hoor, deelnemen aan fora.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13