Sneeuw

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Dieselfreak

Re: Sneeuw

Bericht door Dieselfreak »

Mijn reis gisteren.

Jemelle Afbeelding Afbeelding Poix-Saint-Hubert Afbeelding Afbeelding Afbeelding De trein richting Brussel. Deze stond niet stil, dat lijkt alleen maar zo door de korte sluitertijd. Afbeelding De andere kant van het stationsgebouw. Afbeelding Het riviertje de Lhomme. Afbeelding Poix-Saint-Hubert is echt zo'n stationnetje van het soort waar ik gek op ben: gelegen midden in het groen, aan een pittoresk riviertje, en aan een gehucht met toch nog enige accomodatie, en met zo'n lekker oud stationsgebouw (jammer dat het niet meer toegankelijk is). Erg spijtig dat zoveel van dergelijke stationnetjes verdwenen zijn.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Shrek

Bericht door Shrek »

Ah zie ik dat nu goed: er blijft in Jemelle blijkbaar nog 1 spoor op 3000v geëlektrificeerd, terwijl de rest 25kV wordt.
Waarschijnlijk is dat het spoor richting Luik?
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Wordt de spanning in Jemelle verhoogd naar 25 kilovolt? Dit is de eerste keer dat ik dit verneem! Krijgt heel lijn 162 dan 25 Kv? Dan zullen er ook geen klassiekjes meer kunnen rijden.
Dat is inderdaad de trein naar Luik.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Steven

Bericht door Steven »

Shrek schreef:Ah zie ik dat nu goed: er blijft in Jemelle blijkbaar nog 1 spoor op 3000v geëlektrificeerd, terwijl de rest 25kV wordt.
niet alle sporen zijn aangepakt tot op heden ivm de bovenleiding.
Shrek

Bericht door Shrek »

Steven schreef:
Shrek schreef:Ah zie ik dat nu goed: er blijft in Jemelle blijkbaar nog 1 spoor op 3000v geëlektrificeerd, terwijl de rest 25kV wordt.
Maar dat linkse spoor op de eerste foto heeft duidelijk al een nieuwe bovenleiding gekregen (er zitten toch wel wat verschillen tussen de huidige bovenleiding en het model van 1955).
Dieselfreak schreef:Wordt de spanning in Jemelle verhoogd naar 25 kilovolt? Dit is de eerste keer dat ik dit verneem! Krijgt heel lijn 162 dan 25 Kv? Dan zullen er ook geen klassiekjes meer kunnen rijden.
Dat is inderdaad de trein naar Luik.
Inderdaad, vanaf de brug over de Maas tot in Luxemburg stad wordt het 25 kV, meer daarover in dit topic: http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=7&t=7876
kika

Bericht door kika »

Er ligt niet veel sneeuw meer na een week + temperaturen te hebben gehad. Om nog een keer te antwoorden op de 'is dat een tramvraag'
Bistro, dat leest u goed! Zo'n koppeling, 15kV, hapje & drankje, toilet en panoramawagen...
Bistro, dat leest u goed! Zo'n koppeling, 15kV, hapje & drankje, toilet en panoramawagen...
Shrek

Bericht door Shrek »

Steven schreef:
Inderdaad, vorige week passeerde ik er nog en toen waren ze bezig met de bovenleiding van dat spoor te vervangen. :)
Plaats reactie