melle schreef:Je moet begrijpen dat het ongelooflijk oude tunnels zijn. Deze zijn enorm klein en smal. Door de enorme drukte die er elke dag plaatsvindt is het bijna onmogelijk om echte ingrijpende veranderingen door te voeren.
Het kan wel hoor, er zijn daar genoeg ongebruikte tunnels en ventilatieschachten. Als ze daar een deftige studie over maken kunnen ze daar zeker een heus luchtverversingssysteem van maken. In de mijnbouw kunnen ze ook de lucht laten circuleren door drukgebruikte gangen, alleen wordt er daar wel grondig over het probleem nagedacht
Shrek schreef:
Het kan wel hoor, er zijn daar genoeg ongebruikte tunnels en ventilatieschachten. Als ze daar een deftige studie over maken kunnen ze daar zeker een heus luchtverversingssysteem van maken. In de mijnbouw kunnen ze ook de lucht laten circuleren door drukgebruikte gangen, alleen wordt er daar wel grondig over het probleem nagedacht
Airco is natuurlijk een zeer opvallende maatregel waar je direct mee wordt geconfronteerd als reiziger, maar zoals hierboven al aangehaald gaat er ook een serieus bedrag naar: 'opwaardering van buiten dienst gestelde ventilatiekokers en een proefproject met gekoeld grondwater.'
Patrick schreef:Vandaag is in Londen de eerste nieuwe trein met airco in gebruik genomen op de Metropolitan Line.
Tegen 2015 zou 40% van het netwerk met airco-treintjes uitgerust zijn.
(Bron: BBC News Online)
Treinen? Volgens mij is er een groot verschil tussen een trein en een metro oor.
melle schreef:Je moet begrijpen dat het ongelooflijk oude tunnels zijn. Deze zijn enorm klein en smal. Door de enorme drukte die er elke dag plaatsvindt is het bijna onmogelijk om echte ingrijpende veranderingen door te voeren.
Het kan wel hoor, er zijn daar genoeg ongebruikte tunnels en ventilatieschachten. Als ze daar een deftige studie over maken kunnen ze daar zeker een heus luchtverversingssysteem van maken. In de mijnbouw kunnen ze ook de lucht laten circuleren door drukgebruikte gangen, alleen wordt er daar wel grondig over het probleem nagedacht
En in die tunnels heeft men al redelijk veel luchtaanvoermachines geplaatst. Ik ben echter meer te vinden in het systeem dat op de jubilee line (Zichtbaar duidelijk als een van de weinige deep level lines met een aangename 26°C ) plaatsvindt. In enkele vernieuwde stations zijn er glazen wanden met daarin automatische deuren geplaatst. De hitte brengt niet enkel warmte, maar ook (gevaarlijk en geen gezonde) stof met zich mee. Bovendien zou men zo beter de perrons kunnen koelen en zou airco in de metrostellen efficienter kunnen werken. Het probleem van de warme tunnels zou dan voor een heel groot deel opgelost zijn want de reizigers komen dan zo min mogelijk met de warme lucht in aanmerking.
Vergeet niet dat het Londense netwerk de MIVB niet is, werken gebeuren er overigens in het weekend of uitzonderlijk ´s nachts. Het zal misschien meer geld kosten dan dat het meer oplevert.
Jeroen schreef:Blijkbaar leeft ook nog steeds de gedachte dat temperatuurwisselingen bacteriële of virale infecties (verkoudheid) veroorzaken???
Neen, maar ze maken u er wel vatbaarder voor.
Het immuunsysteem werkt minder goed wanneer uw lichaamstemperatuur (door omgevingsfactoren) steeds maar wisselt.
Jeroen schreef:Blijkbaar leeft ook nog steeds de gedachte dat temperatuurwisselingen bacteriële of virale infecties (verkoudheid) veroorzaken???
Neen, maar ze maken u er wel vatbaarder voor.
Het immuunsysteem werkt minder goed wanneer uw lichaamstemperatuur (door omgevingsfactoren) steeds maar wisselt.
integendeel ,kijk naar het nut van de sauna of hammams.