Tram 24 (Antwerpen)
Tram 24 (Antwerpen)
Ik heb ergens gelezen maar ik weet niet waar dat ze nieuwe trammen gingen inzetten zoals die in de premetro gebruiken.
Re: Tram 24
Als je het over Antwerpen heb, er komt nog een lot nieuwe Hermelijnen maar die gaan het zelfde uiterlijk hebben als hun voorgangers die er nu al rijden (Hermelijnen rijden trouwens niet op lijn 24, enkel koppelstellen pcc's).
Re: Tram 24
De tram 24 zit elke dag vol het zou toch handiger zijn als ze nieuwe trammen inzetten met meer capaciteit denk ik toch ?
Re: Tram 24
En wanneer komen die?mikes2 schreef:De tram 24 zit elke dag vol het zou toch handiger zijn als ze nieuwe trammen inzetten met meer capaciteit denk ik toch ?
Re: Tram 24
Eind dit jaar komen er nog 13 bij, dat zijn dan ook meteen de laatste van dit type. Vergeet ook niet dat het allemaal wat krap zit qua stelplaats in Antwerpen, de nieuwe remise is voor 2012 als ik het goed onthouden heb.mikes2 schreef:En wanneer komen die?mikes2 schreef:De tram 24 zit elke dag vol het zou toch handiger zijn als ze nieuwe trammen inzetten met meer capaciteit denk ik toch ?
Laatst gewijzigd door kika op 19 jan 2011, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tram 24
Is De Lijn al bezig met het aanvragen van offertes voor de volgende reeks trams?kika schreef: Eind dit jaar komen er nog 13 bij, dat zijn dan ook meteen de laatste van dit type. Vergeet ppl niet dat het allemaal wat krap zit qua stelplaats in Antwerpen, de nieuwe remise is voor 2012 als ik het goed onthouden heb.
Re: Tram 24
Nog sterker:K V B schreef:Is De Lijn al bezig met het aanvragen van offertes voor de volgende reeks trams?
Huurkoop gaat geloof ik niet door, vermoed dat het huur op lange termijn wordt. Vraag me niet wat voor trams het worden van welke fabrikanten, over dit weet ik ook enkel 'wat er in de gazet staat.'De Lijn koopt en huurt 88 trams. Het eerste lot van 21 wordt gekocht [...] Maar ze zullen pas vanaf midden 2012 kunnen worden ingezet. Dan pas is de tramstelplaats (of de garage van de trams) op de grens van Deurne en Wijnegem afgewerkt.[...]Na het eerste lot van de bestelling gaat De Lijn, voor de 67 overige tramstellen, over op de formule van huurkoop.
Re: Tram 24 (Antwerpen)
Zou de nieuwe tramstelplaats dan toegewezen worden aan de leverancier van die trams ?
Kan hij gelijk het onderhoud daar doen.
Kan hij gelijk het onderhoud daar doen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Tram 24 (Antwerpen)
Het laatste wat ik er over gehoord had was dat dat dus een struikelblok was: afspreken wat bij het klein onderhoud hoort, waar het gebeurd,.... De Miva wilde liefst haar eigen personeel inzetten voor al het onderhoud. Enfin, voelt u de bui al hangen?dentheo schreef:Zou de nieuwe tramstelplaats dan toegewezen worden aan de leverancier van die trams ?
Kan hij gelijk het onderhoud daar doen.
Re: Tram 24
Dit gaat nog wel effe duren, éérst de leveringen van de laatste reeks Hermelijnen.K V B schreef:Is De Lijn al bezig met het aanvragen van offertes voor de volgende reeks trams?kika schreef: Eind dit jaar komen er nog 13 bij, dat zijn dan ook meteen de laatste van dit type. Vergeet ppl niet dat het allemaal wat krap zit qua stelplaats in Antwerpen, de nieuwe remise is voor 2012 als ik het goed onthouden heb.
Dan gaat men een deel pcc's, dit zijn geruchten en er is dus zeker nog niets bevestigd, een 3de grondige renovatie geven. Met grondig bedoel ik volledig strippen en opnieuw opbouwen vanaf een kale wagenkast, er zouden dan ook plannen zijn om een deel van de gerenoveerde pcc' geen stuurpost meer te geven. Deze zouden dan gebruikt worden als 2de wagen in een koppelstel.
En de verre toekomst ivm nieuw materiaal, dat is dus afwachten. Het is al wel geweten dat De Lijn terug trams wilt met klasieke draaistellen, van de Hermelijnen is geweten dat ze een grotere slijtage toebrengen aan de sporen dan tegenover de pcc's.
Re: Tram 24 (Antwerpen)
Miva bestaat niet meer hoor, het is nu De Lijnkika schreef:Het laatste wat ik er over gehoord had was dat dat dus een struikelblok was: afspreken wat bij het klein onderhoud hoort, waar het gebeurd,.... De Miva wilde liefst haar eigen personeel inzetten voor al het onderhoud. Enfin, voelt u de bui al hangen?dentheo schreef:Zou de nieuwe tramstelplaats dan toegewezen worden aan de leverancier van die trams ?
Kan hij gelijk het onderhoud daar doen.
Re: Tram 24
Ah ik had net gehoord dat ze een grote reeks lagevloers voor zowel de kust als gent en antwerpen wilde kopen?Lekens M. schreef: En de verre toekomst ivm nieuw materiaal, dat is dus afwachten. Het is al wel geweten dat De Lijn terug trams wilt met klasieke draaistellen, van de Hermelijnen is geweten dat ze een grotere slijtage toebrengen aan de sporen dan tegenover de pcc's.
Nuja het zijn toch allemaal maar wilde geruchten, offertes zijn er immers nog niet uitgeschreven...
Re: Tram 24
Je bedoelt waarschijnlijk prijsaanvragen ?Shrek schreef: Nuja het zijn toch allemaal maar wilde geruchten, offertes zijn er immers nog niet uitgeschreven...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Tram 24 (Antwerpen)
Pssst: er bestaan zoekmachines, archieven en catalogussen. Zulke recente zaken zijn heel snel en gemakkelijk terug te vinden. Uiteraard koop je die niet per postorder met een vaste prijs in de catalogus: dat is maatwerk (kleurstelling, Gent heeft 2 stuurposten nodig, Antwerpen maar 1, meterspoor,.... quantumkorting). Koenot, Luc: Flash 2006, Atlas Belgische Trams, Metro's en Trolleybussen zegt ~ € 1.6 - 1.9 miljoen. Het laatste lot (13) kostte volgens 'de gazet (staat ook op internet)' €32 miljoen. Mag je zelf uitrekenen wat dat per stuk is. En dan zie je ook dat die prijzen niet constant zijn.mikes2 schreef:Hoeveel kost zo'n nieuwe hermelijn (1) ?