Wie moet een defecte trein wegslepen? (hypothetisch)

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Wie moet een defecte trein wegslepen? (hypothetisch)

Bericht door 2012 »

Als een trein defect is en men gaat die wegslepen met een unimog ... as die ni bergop geraakt dan moete ze em maar afslepen bergaf he, da ga altijd. Kan handig zijn, soms, want ni alle plaatsen zijn gemakkelijk via de weg te bereiken. Maar dan moet nog links en rechts zo een dingen gaan standby plaatsen + iemand die der kan/mag mee rijden. In enkele gevallen zal het nog steeds een hele tijd duren voor de trein van de lijn af is he.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Wie moet een defecte trein wegslepen? (hypothetisch)

Bericht door dekooiker »

In geval van panne/defect/wat dan ook kan Infrabel van eender welke spoorwegonderneming een krachtvoertuig opvorderen om de hinder weg te slepen.
En dat gebeurt ook zo.
Wie met een ZL/EL op weg is zal in de praktijk het eerst aangesproken worden en anders zal er in bundels gezocht worden naar tractie en bestuurder.

Vraag is waarom dat altijd zo lang moet duren.
Iedereen heeft er baat bij dat de sporen zo snel mogelijk weer vrij zijn.

Unimogs zijn hier blijkbaar niet zo gekend.
Die dingen trekken heel wat gewicht, zelfs een U406 uit de jaren stillekes zal een reeks beladen wagens wegkrijgen.
Voor dubbeldeks rijtuigen zijn ze dan weer veel te licht.
Als aanvulling vermelden dat er niet alleen tweeassers maar ook drieassers bestaan.
De trein.
Alleen voor durvers.
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: Wie moet een defecte trein wegslepen? (hypothetisch)

Bericht door bobke »

dekooiker schreef:In geval van panne/defect/wat dan ook kan Infrabel van eender welke spoorwegonderneming een krachtvoertuig opvorderen om de hinder weg te slepen.
En dat gebeurt ook zo.
Wie met een ZL/EL op weg is zal in de praktijk het eerst aangesproken worden en anders zal er in bundels gezocht worden naar tractie en bestuurder.

Vraag is waarom dat altijd zo lang moet duren.
Iedereen heeft er baat bij dat de sporen zo snel mogelijk weer vrij zijn.

Unimogs zijn hier blijkbaar niet zo gekend.
Die dingen trekken heel wat gewicht, zelfs een U406 uit de jaren stillekes zal een reeks beladen wagens wegkrijgen.
Voor dubbeldeks rijtuigen zijn ze dan weer veel te licht.
Als aanvulling vermelden dat er niet alleen tweeassers maar ook drieassers bestaan.
Als ze voor dubbeldekkers te licht zijn, kunnen ze dan niet per twee rijden?
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Wie moet een defecte trein wegslepen? (hypothetisch)

Bericht door dekooiker »

Goede vraag.
Ik vermoed dat het technisch niet mogelijk is; ze zijn immers gebouwd met het concept alleen het werk aan te kunnen en gekoppeld rijden zal daar niet bij zijn.
Maar of ik hier onzin verkoop of de waarheid zeg...geen idee!
In Merksem zit een firma (JCB) die daar meer over kan vertellen.
De trein.
Alleen voor durvers.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Wie moet een defecte trein wegslepen? (hypothetisch)

Bericht door Robin »

dekooiker schreef:Goede vraag.
Ik vermoed dat het technisch niet mogelijk is; ze zijn immers gebouwd met het concept alleen het werk aan te kunnen en gekoppeld rijden zal daar niet bij zijn.
Maar of ik hier onzin verkoop of de waarheid zeg...geen idee!
In Merksem zit een firma (JCB) die daar meer over kan vertellen.
waarom niet mogenlijk? pik ze aan aan elkaar :mrgreen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Wie moet een defecte trein wegslepen? (hypothetisch)

Bericht door dekooiker »

Ja ok, maar als de ene meer tractie geeft dan de andere dan werken ze elkaar gewoon tegen.
De trein.
Alleen voor durvers.
Plaats reactie