Illegalen verstoren dagelijks treinverkeer

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
bobke

Bericht door bobke »

BRUGGE/OOSTENDE - Illegalen die over de treinsporen wandelen om in de haven van Oostende te komen, zorgen al enkele weken voor vertragingen op de spoorlijn Brugge-Oostende. Spoorwegbeheerder Infrabel vraagt dringend maatregelen.
Uren vertraging, een reeks afgeschafte treinen en een pak ontevreden reizigers: de voorbije twee weken zorgden illegalen voor heel wat problemen op de treinlijn Brugge-Oostende. Het gaat daarbij steevast om mensen die langs de treinsporen naar de haven proberen te wandelen om zich daar in een vrachtwagen richting Groot-Brittannië te verstoppen. Ze worden in Oostende afgezet door mensensmokkelaars, waar ze proberen om ter hoogte van de Brandariskaai de Oostendse haven binnen te geraken. Om hierin te slagen, moeten ze echter de treinsporen oversteken.

Gisteren was het opnieuw prijs. Tussen 16 en 17 uur reed er geen enkele trein meer naar het station van Oostende, tot ergernis van de reizigers die het gedoe met de illegale vluchtelingen beu geraken.

'Dit moet echt ophouden', stelt Bram De Saedeleer, woordvoerder van Infrabel. 'De voorbije twee weken moet de spoorwegpolitie bijna dagelijks optreden om illegalen van de sporen te halen. Het treinverkeer op de lijn moet daarvoor worden stilgelegd, soms tot zelfs één uur lang. Alles samen noteerden we de afgelopen weken al meer dan vijftien uur vertraging en acht afgeschafte treinen.'

Infrabel begrijpt dan ook het ongenoegen van de reizigers en vraagt structurele maatregelen. 'De vertragingen, voor één keer niet onze fout, zorgen voor een domino-effect op de drukste spoorlijn van het land, Brussel-Oostende. Vooral in de avondspits stellen zich hierdoor ernstige problemen. We kunnen best begrijpen dat de reizigers hierover klagen, maar wij staan machteloos. Wij vragen de politiediensten dan ook om dringend naar een structurele oplossing te zoeken', stelt Bram De Saedeleer.

Erwin Dejaegher, hoofd van de Spoorwegpolitie, begrijpt de ergernis van Infrabel, maar stelt dat zijn mensen niet anders kunnen dan het spoorwegverkeer stilleggen. 'Ik kan niet tolereren dat de veiligheid van mijn mensen tijdens deze acties in het gedrang komt. Het is onze taak om die illegalen op te pakken en dat kan echt niet als er nog treinen rijden. Maandag komen wij samen met de mensen van Infrabel en lokale en federale overheden om naar een oplossing voor dit aanslepende probleem te zoeken', besluit hij.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... tcode=8000
dentheo

Re: Illegalen verstoren dagelijks treinverkeer

Bericht door dentheo »

Als ik het goed begrijp wat die man zegt, wordt het verkeer stilgelegd omdat de spoorwegpolitie op het spoor komt.
Theo
Groeten vanop de Heide
nighttrain

Bericht door nighttrain »

dentheo schreef:Als ik het goed begrijp wat die man zegt, wordt het verkeer stilgelegd omdat de spoorwegpolitie op het spoor komt.
Wat toch logisch is hoe ga je anders hun veiligheid garanderen.
Maak dit soort situaties nog regelmatig mee , maar 300% minder dan tot voor 2007, na de sluiting van Sangatte.
kika

Bericht door kika »

'De vertragingen, voor één keer niet onze fout...
Als ik het goed begrijp zijn bijna alle vertragingen op het spoor te wijten aan Infrabel?
Jani

Bericht door Jani »

Nee, het merendeel komt door de NMBS.
Darko

Bericht door Darko »

Ben gene racist maar ... ! :p

MOD EDIT
dentheo

Bericht door dentheo »

nighttrain schreef:[
Maak dit soort situaties nog regelmatig mee , maar 300% minder dan tot voor 2007, na de sluiting van Sangatte.
Opletten met "negatieve procenten" groter dan 100% je houdt niks over..... :) :) :) :) :)
Theo
Groeten vanop de Heide
nighttrain

dentheo schreef:
nighttrain schreef:[
Opletten met "negatieve procenten" groter dan 100% je houdt niks over..... :) :) :) :) :)
moest zijn 30Xminder nu een 10 tal per nacht tegen 300 à350 vroeger
dentheo

Bericht door dentheo »

Oei, ik vind tien per nacht nog best veel... en dan altijd security erachteraan. Maar leggen jullie dan ganse treinverkeer plat ?

En willen die met de shuttles mee ? Moet wel, Eurostar zie ik niet zitten en goederentreinen rijden er ook niet zoveel..

Hoeveel eigenlijk ? Stuk of vijf per dag ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Shrek

Bericht door Shrek »

Darko schreef:Ben gene racist maar ... ! :p
Ik begrijp dat het voor te lachen was, maar zo'n grapjes zijn behoorlijk aanstootgevend. Gelieve dit dus niet meer te doen :wink:
260689

Bericht door 260689 »

Mijn moeder (TBG in depot FSN) heeft de vorige 2 weken last ondervonden van de illegalen. was met trein 1838 en trein 1819 (enkel weekdagen).
nighttrain

dentheo schreef:Oei, ik vind tien per nacht nog best veel... en dan altijd security erachteraan. Maar leggen jullie dan ganse treinverkeer plat ?

En willen die met de shuttles mee ? Moet wel, Eurostar zie ik niet zitten en goederentreinen rijden er ook niet zoveel..

Hoeveel eigenlijk ? Stuk of vijf per dag ?
Op de plate-forms als ze onder of op de treinen ziten, of in de vrachtwagens.
bovenleiding snijden zoeken.
sinds 2000 al een 5tal doden op de terminaal en 2 in de tunnel die in 1000 stukjes waren (geen grap) en een 4tal zwaar verbranden en 2 zonder benen.
die springen op treinen die 60km/h rijden ,rolebolen en juichen daarna.
Plaats reactie