Grote problemen op Brussel-Denderleeuw

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Inderdaad. Er liggen twee overwegen op 50 m van mekaar op die plaats. Een Belgische overweg en een Franse. De Belgische is nog in goede staat en kan zeker op ieder moment weer gebruikt worden! :wink:
De Franse overweg daarentegen! :?
Pierre

Bericht door Pierre »

'k Heb gezien dat er daar op het Belgische stuk (als je op de grensweg staat, en je wandelt op het spoor richting De Panne) een soort klemmetje op het spoor staat. Ik heb er toen niet echt goed naar gekeken en had mijn fototoestel niet bij, maar vroeg me af of jij dit misschien gezien hebt?
Het klemmetje blinkte, dus was er pas opgekomen blijkbaar. Raar :)
Belgisch deel is idd nog in perfecte staat. Maar ik ben dan eens met die bus naar Duinkerke gereden, en die bus komt verschillende keren voorbij en over de spoorlijn. Is echt ongelooflijk hoe overwoekerd het is. De stations hebben echter nog altijd logo's van SNCF enz erop.
Maar enfin, dat is hier nogal off-topic zeker :oops:
Steven

Bericht door Steven »

er zijn landen waar ze niet echt voorstander zijn van onkruidverdelgers tussen de rails, wegens milieuredenen, ik weet nu niet of duistland er zo eentje is
de duiste sporen liggen gemiddeld gezien zelfs beter als onze belgische sporen, de meeste wissels liggen er volledig op betonnen dwarsliggers en zo meer, laat u dus niet misleiden door een eerste indruk
trainman

Bericht door trainman »

Het is in Duitsland reeds jaren verboden om onkruid tussen de sporen te verdelgen om milieuredenen. Het ziet er niet mooi uit, maar heeft weinig effect op hetgeen er over rijdt :shock:
e49memling

Bericht door e49memling »

Trainspotterke schreef:Met veel woede heb ik gisteren in HLN de lezersbrieven gelezen!

[/b]
(het grootste gedeelte weggelaten.)

Aan lezersbrieven erger ik mij al jaren niet meer.

Integendeel, ik vind het uiterst grappig goed dat mensen met verstand van niks toch maar in de pen kruipen.

Ik herinner mij een ongeval op een overweg met een trekenduw stel, locomotief aan staart. De zichzelf waarschijnlijk heel intelligent vindende schrijver zei toen dat het totaal onverantwoord is dat de locomotief achteraan staat, zo heeft de machinist toch geen zicht op de sporen.

Soms, heel soms, staan er heel relevante zaken in, maar meestal, HOHOHO!
e49memling

Een slechte stroomafnemer kan zelfs de best onderhouden bovenleiding naar beneden halen.

De onlangs gegeven opdracht de sleepstukken van de panto beter te controleren is niet voor niets.

Ongevallen en incidenten zijn altijd de wisselwerking van verschillende factoren.

En, hoe goed ook, technologie faalt soms.
Wover

Bericht door Wover »

e49memling schreef:
Trainspotterke schreef:Met veel woede heb ik gisteren in HLN de lezersbrieven gelezen!

[/b]
(het grootste gedeelte weggelaten.)

Aan lezersbrieven erger ik mij al jaren niet meer.

Integendeel, ik vind het uiterst grappig goed dat mensen met verstand van niks toch maar in de pen kruipen.

Ik herinner mij een ongeval op een overweg met een trekenduw stel, locomotief aan staart. De zichzelf waarschijnlijk heel intelligent vindende schrijver zei toen dat het totaal onverantwoord is dat de locomotief achteraan staat, zo heeft de machinist toch geen zicht op de sporen.

Soms, heel soms, staan er heel relevante zaken in, maar meestal, HOHOHO!
Ze moeten dringend een HGBTF rubriek in de krant zetten ofzo, waar we alle technische zaken simpel voorstellen :P
e49memling

Ik werk al tientallen jaren bij de spoorwegen.

Door de job die ik doe, heb ik rechtstreeks te maken met alle onregelmatigheden en problemen die zich stellen.

Een slechte plaats dus om een totaal vertekend (negatief) beeld te krijgen over de kwaliteit van ons spoorwegbedrijf.

Maar toch, ik zeg: we zijn niet slecht bezig, helemaal niet.
Beter kan altijd, en kritiek geven ook.

En ik blijf er bij: spoorweg is het absoluut beste vervoersysteem op kort en middellange afstanden.
Steven

Bericht door Steven »

e49memling schreef:Ik werk al tientallen jaren bij de spoorwegen.

Door de job die ik doe, heb ik rechtstreeks te maken met alle onregelmatigheden en problemen die zich stellen.

Een slechte plaats dus om een totaal vertekend (negatief) beeld te krijgen over de kwaliteit van ons spoorwegbedrijf.

Maar toch, ik zeg: we zijn niet slecht bezig, helemaal niet.
Beter kan altijd, en kritiek geven ook.

En ik blijf er bij: spoorweg is het absoluut beste vervoersysteem op kort en middellange afstanden.
geen commentaar op dit na, 100% juist ook vanuit mijn standpunt en dat is een ander (als bestuurder)
Plaats reactie