Machinist (34) sterft onder trein

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
bobke

Bericht door bobke »

KORTRIJK - In Kortrijk is maandagmorgen een 34-jarige treinbestuurder uit Menen om het leven gekomen toen hij onder een trein terechtkwam. Het drama gebeurde toen het slachtoffer viel met zijn fiets en op de sporen belandde.
De man was maandag om drie uur begonnen aan zijn shift en had er al een rit naar Gent opzitten toen hij iets voor zes uur weer in Kortrijk aankwam. Hij ging met de fiets langs een dienstpad naar een andere trein voor zijn volgende rit, maar viel en kwam met zijn hoofd op de sporen terecht.

De machinist van de aankomende trein had niets in de gaten en reed gewoon door. Het was pas de volgende treinbestuurder die het lichaam ontdekte en de hulpdiensten verwittigde.

Het slachtoffer stierf ter plaatse. Het parket van Kortrijk stuurde een wetsdokter ter plaatse. Ook de arbeidsinspectie kwam naar de plaats van de feiten. Door het ongeval waren er een tijdlang problemen op het spoor. Volgens spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel bleef die hinder beperkt.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 110207_043
etoile du nord
Contacteer:

Re: Machinist (34) sterft onder trein

Bericht door etoile du nord »

Oprechte deelneming aan de familie, vrienden en collega's bij dit pijnlijk verlies
Afbeelding
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

bobke schreef:De man was maandag om drie uur begonnen aan zijn shift en had er al een rit naar Gent opzitten toen hij iets voor zes uur weer in Kortrijk aankwam. Hij ging met de fiets langs een dienstpad naar een andere trein voor zijn volgende rit, maar viel en kwam met zijn hoofd op de sporen terecht.
Waarom met de fiets van de ene trein naar de andere gaan op een station?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
TrainzDr3ver

Bericht door TrainzDr3ver »

Zal waarschijnlijk op een bundel gebeurt zijn
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Ik heb erover gelezen in Het Laatste Nieuws. Hij zou gefietst hebben waar het niet mag.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
trainfreak

Bericht door trainfreak »

Dieselfreak schreef:Ik heb erover gelezen in Het Laatste Nieuws. Hij zou gefietst hebben waar het niet mag.
Dat zijn harde beweringen! Heb je een link naar het artikel, of las je het in de krant?
Brent

Bericht door Brent »

ok ik begrijp het al :roll:
Laatst gewijzigd door Brent op 09 feb 2011, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
RIDCO

Bericht door RIDCO »

trainfreak schreef:
Dieselfreak schreef:Ik heb erover gelezen in Het Laatste Nieuws. Hij zou gefietst hebben waar het niet mag.
Dat zijn harde beweringen! Heb je een link naar het artikel, of las je het in de krant?
Dat stond inderdaad in de krant.
RIDCO

Bericht door RIDCO »

In HLN (nationale pagina's) van 8/2/20111 (pagina 4) was er een uitgebreid artikel over het ongeval. In het artikel wordt verwezen naar de parketwoordvoerder, bevestigd door de NMBS m.b.t. de dienstweg (citaat artikel). Maar in elk geval triestig dat een collega in dergelijke dramatische omstandigheden om het leven is gekomen.
Dren

Bericht door Dren »

Brent schreef:Jammer van de famillie maar door die man ben ik 3 uren te laat op school gekomen...
Respect is dat ook een vak op je school? Of heb je dat net gemist tijdens die 3 uren ?
Mss een Post om te verwijderen Moderator ?
trainfreak

RIDCO schreef:
trainfreak schreef:
Dat stond inderdaad in de krant.
Die man mocht daar inderdaad niet fietsen.
Maar als men te voet moet gaan dan kan men ook nog verkeerd vallen en kunnen zulke ongevallen ook gebeuren.
Te voet gaan duurt ook langer, ik weet niet of sommige diensten daarvoor voorzien zijn?
pietje

Bericht door pietje »

trainfreak schreef: Die man mocht daar inderdaad niet fietsen.
Maar als men te voet moet gaan dan kan men ook nog verkeerd vallen en kunnen zulke ongevallen ook gebeuren.
Te voet gaan duurt ook langer, ik weet niet of sommige diensten daarvoor voorzien zijn?
Omwille van zo'n ongevallen rijden ze intussen bij Ford-Genk met driewielers, geen grap.
nighttrain

Bericht door nighttrain »

Als hij er niet mocht fietsen , mocht hij er ook niet gaan??of niet??
trainfreak

nighttrain schreef:Als hij er niet mocht fietsen , mocht hij er ook niet gaan??of niet??
Hij mocht er wel gaan, niet fietsen. Het is een dienstweg om naar de bundel te gaan.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Brent schreef:Jammer van de famillie maar door die man ben ik 3 uren te laat op school gekomen...
Wees blij dat je 3h te laat op school bent, 3h minder van die miserie. :wink:
En denkt eens na over wat ge schrijft man, zo'n dingen zijn énorm kwetsend ... :roll:

Sterkte aan zijn famillie, zijn vrouw en de best. van LK.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Plaats reactie