Natuurlijk kan dit lukken, maar mag ik vragen wat heb je hier dan aan hebt, "NMBS"? Tegen dat je in Londen bent moet je al richting Parijs.. Je kan praktisch St. Pancras itl niet verlaten, want Londen is immens groot.dentheo schreef:Met Thalys-Eurostar-Eurostar moet Parijs EN Londen lukken op een dag.
Ik denk wel niet dat je, en de Eifeltoren, en London Eye kan bezoeken...
Londen/Parijs in één dag?
Re: Londen/Parijs in één dag?
Het is ofwel Londen >>>OFWEL<<< Parijs, natuurlijk ga ik dat niet in 1 dag doen :pmelle schreef:Natuurlijk kan dit lukken, maar mag ik vragen wat heb je hier dan aan hebt, "NMBS"? Tegen dat je in Londen bent moet je al richting Parijs.. Je kan praktisch St. Pancras itl niet verlaten, want Londen is immens groot.dentheo schreef:Met Thalys-Eurostar-Eurostar moet Parijs EN Londen lukken op een dag.
om 8hr sta je al in Londen, als je direct naar de Londen Eye gaat en dan terug richting Parijs.NMBS schreef:Het is ofwel Londen >>>OFWEL<<< Parijs, natuurlijk ga ik dat niet in 1 dag doen :pmelle schreef:Natuurlijk kan dit lukken, maar mag ik vragen wat heb je hier dan aan hebt, "NMBS"? Tegen dat je in Londen bent moet je al richting Parijs.. Je kan praktisch St. Pancras itl niet verlaten, want Londen is immens groot.dentheo schreef:Met Thalys-Eurostar-Eurostar moet Parijs EN Londen lukken op een dag.
Ik denk wel dat dit goed te doen is hoor.

Komaan, je gaat toch niet naar Londen om je blauw te betalen voor zo'n dom reuzenrad (Terwijl Londen overloopt van andere leuke dingen
) om dan als de bliksem weer te vertrekken?

nee maar het is omdat er nog iemand dit vernoemde.melle schreef:Komaan, je gaat toch niet naar Londen om je blauw te betalen voor zo'n dom reuzenrad (Terwijl Londen overloopt van andere leuke dingen) om dan als de bliksem weer te vertrekken?
Toch wel is leuk om is te doen hoor

Als je dan toch een geweldig uitzicht over Londen wilt, dan loop je gewoon even St. Pauls Cathedral binnen, en ga je eerst langs de whispering gallery, om vervolgens naar het hoogste plekje te gaan dat er is. En dit is misschien nòg spannender, aangezien je helemaal buiten bent, ipv achter glas én je krijgt er nog eens een portie Engelse cultuur bij.

kan ik volgende keer is doen, bedankt voor de tipmelle schreef:Als je dan toch een geweldig uitzicht over Londen wilt, dan loop je gewoon even St. Pauls Cathedral binnen, en ga je eerst langs de whispering gallery, om vervolgens naar het hoogste plekje te gaan dat er is. En dit is misschien nòg spannender, aangezien je helemaal buiten bent, ipv achter glas én je krijgt er nog eens een portie Engelse cultuur bij.![]()

Kheb zelf een reisschema gemaakt:
Roeselare 07:55 (GMT+1)
Lille Flandres 08:54 (GMT+1)
Lille Europe 10:05 (GMT+1)
London St Pancras 10:26 (GMT) / 11:26 (GMT+1)
London St Pancras 16:04 (GMT) / 17:04 (GMT+1)
Lille Europe 18:30 (GMT+1)
Lille Flandres 19:05 (GMT+1)
Kortrijk 19:32 (GMT+1)
Roeselare 20:05 (GMT+1)
Iemand opmerkingen?
Iemand opmerkingen?
Ik bedacht me net, heb je zo'n gratis FIP-kaartje? Of een Pals? In dat geval is reizen via Rijsel spijtig genoeg niet toegestaan, en moet je via Brussel.
Voor de rest: het zal een blitzbezoek worden, maar dat kan ook leuk zijn.
voor z'n gekke trip kan je best de eerste Eurostar nemen vanuit brussel naar Londen 

Ja, 'k heb een FIP-kaart. Da's wel mindergroentje schreef:Ik bedacht me net, heb je zo'n gratis FIP-kaartje? Of een Pals? In dat geval is reizen via Rijsel spijtig genoeg niet toegestaan, en moet je via Brussel.

Je gaat sowieso tijd te kort komen, 4 uurtjes in Londen rondlopen is echt wel weinig. Dan kan je misschien 2 plaatsen zien. Als je bijvoorbeeld om 7 uur in Brussel vertrekt (of Lille Europe) en misschien wat later vertrekt, heb je nog wat van je dag.NMBS schreef:Kheb zelf een reisschema gemaakt:
Iemand opmerkingen?

Hou er ook rekening mee dat je op tijd moet inchecken!
En misschien nog een kleine tip: gebruik de underground, dat bespaart je echt heel veel tijd, het enige nadeel is wel dat je heel weinig van de stad zelf ziet.
Maar op het einde van de dag kan je vanalles vertellen over de metro in Londen en Parijsmelle schreef:Je gaat sowieso tijd te kort komen, 4 uurtjes in Londen rondlopen is echt wel weinig. Dan kan je misschien 2 plaatsen zien. Als je bijvoorbeeld om 7 uur in Brussel vertrekt (of Lille Europe) en misschien wat later vertrekt, heb je nog wat van je dag.NMBS schreef:Kheb zelf een reisschema gemaakt:
Iemand opmerkingen?![]()
Hou er ook rekening mee dat je op tijd moet inchecken!
En misschien nog een kleine tip: gebruik de underground, dat bespaart je echt heel veel tijd, het enige nadeel is wel dat je heel weinig van de stad zelf ziet.

Zo vroeg is de metro natuurlijk wel een hel, ze zitten daar ook midden in de spits, op dat uur. En afhankelijk van wat je wil bezoeken, moet je je wel kunnen bezig houden. Niet dat dat zo moeilijk is, Londen is boeiend genoeg, aan een zo'n dag heb je nooit genoeg om zelfs nog maar alles te zien wat je wou zien. Alleen al met het British Museum kan je dagen vullen. Zelfs voor een bezoekje aan Harrod's of een andere department store kom je echt niet toe.
Het is wel eens leuk om eens van de stad geproefd te hebben, dus laat je daar niet door afschrikken om toch eens naar daar te gaan. Al zou ik wel aanraden om te overwegen je verblijf ietwat langer te maken. Er zijn genoeg B&B's, goedkope hotelletjes en andere overnachtingsmogelijkheden om dat betaalbaar te houden.
Het is wel eens leuk om eens van de stad geproefd te hebben, dus laat je daar niet door afschrikken om toch eens naar daar te gaan. Al zou ik wel aanraden om te overwegen je verblijf ietwat langer te maken. Er zijn genoeg B&B's, goedkope hotelletjes en andere overnachtingsmogelijkheden om dat betaalbaar te houden.
Er rijden toch wel nog Eurostars die later vertrekken dan 17.04? Je ben al immers om 20u bijna thuis (wat vroeg voor een dagtripNMBS schreef:Kheb zelf een reisschema gemaakt:
Iemand opmerkingen?