heb nooit het verschil geweten. Moet zeggen dat ik die dienstwegen betrekkelijk goed kende, daar ik ze vershillende malen te voet heb afgelegd in zowel beide richtingen..Dus van het station Kortrijk naar de bundels of depot.Als mijn geheugen mij niet in de steek laat ,is altijd mogelijk, zolang je binnen de gele kasseitjes bleef van een dienstweg "voie de service" mocht je daar op fietsen of gaan.Het toeval wil, dat ik vorige week nog een nederlands document heb moeten vertalen voor een buitenlandse"operator" om zijn personneel op te leiden betreffende dit soort "paden".Toevallig.trainfreak schreef:Hij mocht er wel gaan, niet fietsen. Het is een dienstweg om naar de bundel te gaan.nighttrain schreef:Als hij er niet mocht fietsen , mocht hij er ook niet gaan??of niet??
Machinist (34) sterft onder trein
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Machinist (34) sterft onder trein
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Machinist (34) sterft onder trein
Hildert Goethals was een Valentijnskind die anders 35 jaar was geworden volgende maandag.
The right man on the wrong place on the wrong moment.
The right man on the wrong place on the wrong moment.
Re: Machinist (34) sterft onder trein
Ik heb even in het veiligheidsboekje gezocht.
En daar wordt het volgende beschreven.
Rijden met de fiets
* Het is verboden om met een fiets binnen een gevarenzone van een spoor te komen tenzij op een dienstovergang.
* Om een dienstovergang over te steken moet je van je fiets afstappen. Dit doe je ook op perrons, in onderdoorgangen, op voetbruggen en op laadperrons. Als je met de fiets op een dienstweg rijdt en je kruist een openbare weg, moet je afstappen.
* Als je op een verkkerspad rijdt, dat langs het spoor loopt, dan moet je tijdig afstappen en zorgen dat je buiten de gevarenzone van het spoor staat op het moment dat een trein naast je voorbijrijdt.
* Als je een andere fietser kruist, moet je allebei afstappen.
* Tijdens de nacht mag je op het spoorwegterrein niet fietsen, behalve als je dringend moet ingrijpen.
* Rijdt niet met de fiets bij mist of sneeuwval.
En daar wordt het volgende beschreven.
Rijden met de fiets
* Het is verboden om met een fiets binnen een gevarenzone van een spoor te komen tenzij op een dienstovergang.
* Om een dienstovergang over te steken moet je van je fiets afstappen. Dit doe je ook op perrons, in onderdoorgangen, op voetbruggen en op laadperrons. Als je met de fiets op een dienstweg rijdt en je kruist een openbare weg, moet je afstappen.
* Als je op een verkkerspad rijdt, dat langs het spoor loopt, dan moet je tijdig afstappen en zorgen dat je buiten de gevarenzone van het spoor staat op het moment dat een trein naast je voorbijrijdt.
* Als je een andere fietser kruist, moet je allebei afstappen.
* Tijdens de nacht mag je op het spoorwegterrein niet fietsen, behalve als je dringend moet ingrijpen.
* Rijdt niet met de fiets bij mist of sneeuwval.
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Machinist (34) sterft onder trein
Bedankt voor deze verduideleking.Het bevestigd mijn herrineringen aan het groene veikigheidsboekje.Bibke schreef:Ik heb even in het veiligheidsboekje gezocht.
En daar wordt het volgende beschreven.
Rijden met de fiets
* Het is verboden om met een fiets binnen een gevarenzone van een spoor te komen tenzij op een dienstovergang.
* Om een dienstovergang over te steken moet je van je fiets afstappen. Dit doe je ook op perrons, in onderdoorgangen, op voetbruggen en op laadperrons. Als je met de fiets op een dienstweg rijdt en je kruist een openbare weg, moet je afstappen.
* Als je op een verkkerspad rijdt, dat langs het spoor loopt, dan moet je tijdig afstappen en zorgen dat je buiten de gevarenzone van het spoor staat op het moment dat een trein naast je voorbijrijdt.
* Als je een andere fietser kruist, moet je allebei afstappen.
* Tijdens de nacht mag je op het spoorwegterrein niet fietsen, behalve als je dringend moet ingrijpen.
* Rijdt niet met de fiets bij mist of sneeuwval.
Ten andere als je slecht valt,zelfs te voet kun je onder een trein terechtkomen op dit soort dienstwegen.Dat is nu eenmaal een jammerlijk voorbeeld van de wet van Murphy.Je moet eerst dit soort verplaatsingen hebben gedaan met zware dienstzak over de schouders in gelijk wel soort weersomstandigheden of moment van de dag om goed te begrijpen wat de realiteit is.Er zijn al enorm veel bestuurders omgekomen in dit soort van omstandigheden! Berchem,Zeebrugge,Dendermonde enz enz.
Re: Machinist (34) sterft onder trein
Veel van deze weggetjes zijn in een trieste toestand..dat los je niet op met mooie volzinnen in een reglement.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Machinist (34) sterft onder trein
Dat boekje is ondertussen al zeker meer dan 12 jaar geel zoals de kleur van onze hesjes maar dit terzijde natuurlijk.nighttrain schreef: Bedankt voor deze verduideleking.Het bevestigd mijn herrineringen aan het groene veiligheidsboekje.
Zoals je zelf al schreef is de wet van Murphy hier van toepassing en voor de mensen die het nooit zelf gedaan hebben om langs zo een dienstweg te wandelen met een zware rugzak is het natuurlijk altijd makkelijk praten.
Een ongeluk zit altijd in een klein hoekje.
Re: Machinist (34) sterft onder trein
Hildert z'n begrafenisplechtigheid vindt morgen om 11u30 plaats in de St-Bavo-kerk in Lauwe