[Antwerpen] Brabo 1 Deurne-Wijnegem & nieuw depot Deurne
Re: [Antwerpen] Brabo 1 Deurne-Wijnegem
mooie zaak hoor het afschaffen van zo'n keerlus, kan men trams niet beperken in de late of vroege uren (net zoals met bussen die veelal 's morgens en 's avonds stoppen of beginnen aan de standplaats)
De keerlus gaat niet weg. In geval van onregelmatigheden zal die nog wel z'n dienst bewijzen.
1. Eindelijk 'cleane' foto's van het kruispunt August vd Wielelei - Ruggeveldlaan
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13. Een moment van stilte, alstublieft, voor het slachtoffer van dit vreselijk ongeval.
14. De werf voor de nieuwe tramstelplaats. Ziet er spectaculair uit op het eerste zicht, niet? Spijtig genoeg wordt het uiteindelijk resultaat gewoon een wit vierkant blokje.
15.
16. Van op een parkeergebouw van het Wijnegem Shopping Center
17.
18.
19. En op de Ruggeveldlaan...
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27. Eindelijk 'cleane' foto's van de T/B-bedding op de Turnhoutsebaan.
28.
29. Op één of andere fiche had ik ooit eens gelezen dat dit hier een 'aangenaam verblijfspleintje' moest worden... veel verblijf zal er niet zijn met dat hoog gras...
30.

Er komt eigenlijk best toch wel wat kijken bij het aanleggen van tramsporen.
Wat ik mij al langer afvraag is wat die metalen doosjes zijn om de zoveel afstand zoals op foto 12, zijn dat stroomspoorkringen of werken trams daar niet mee?
Wat ik mij al langer afvraag is wat die metalen doosjes zijn om de zoveel afstand zoals op foto 12, zijn dat stroomspoorkringen of werken trams daar niet mee?
Haha, er staat al een bordje "Opgelet, TRAM"
Je kan nooit te vroeg zijn in het waarschuwen voor trams!
Greetings,
Glodenox

Greetings,
Glodenox
Februari 2012melle schreef:Mooi verslag. Tegen wanneer zou dit project klaar zijn?
De waarschuwingslichten werken ook al, deze heeft men maar afgedekt door er een zwarte vuilzak over te hangen.Glodenox schreef:Haha, er staat al een bordje "Opgelet, TRAM"![]()
Greetings,
Glodenox
nieuw tramdepot Deurne krijgt vorm.
Het nieuwe tramdepot Deurne-Wijnegem krijgt stilaan vorm en men begint te zien hoe het bouwwerk er zal uitzien.
Hieronder enkele foto's die op 8-3-2011 genomen zijn.
Ik ga binnen ongeveer twee maanden nog eens kijken en plaats eventueel de foto's van de vorderingen.
De werken moeten normaal beëindigd zijn in april 2012.
Is het de bedoeling dat alle ritten tot Wijnegem gaan en wordt het huidige eindpunt dan gewoon een keerlus of gaan ze wisselend tot Deurne en Wijnegem?
Hieronder enkele foto's die op 8-3-2011 genomen zijn.
Ik ga binnen ongeveer twee maanden nog eens kijken en plaats eventueel de foto's van de vorderingen.
De werken moeten normaal beëindigd zijn in april 2012.
Is het de bedoeling dat alle ritten tot Wijnegem gaan en wordt het huidige eindpunt dan gewoon een keerlus of gaan ze wisselend tot Deurne en Wijnegem?
Re: nieuw tramdepot Deurne krijgt vorm.
Dat mag je wel zeggen maar de oorzaak zijn toch vooral de wegenwerken die natuurlijk voortvloeien uit het verlengen van de tramlijn.
Maar ik ben zo'n Neanderthaler die geen auto meer heeft en dus is het probleem voor mij niet zo groot.
Maar ik ben zo'n Neanderthaler die geen auto meer heeft en dus is het probleem voor mij niet zo groot.
Het licht om linksaf te slaan vanuit Schoten naar shopping laat wel geteld 3 auto's door als die 3de geluk heeft, dit op 1 rijvak waar dit vroeger 2 waren.doggys2 schreef:Dat mag je wel zeggen maar de oorzaak zijn toch vooral de wegenwerken die natuurlijk voortvloeien uit het verlengen van de tramlijn.
Ik denk dat ze de tram laten keren net voor Wijnegem omdat er sporen tot ginder lopen.

Ben nog niet gaan kijken in Wijnegem maar is daar dan ook een keerlus of wordt er misschien nog verder door gelegd?Robin schreef:Het licht om linksaf te slaan vanuit Schoten naar shopping laat wel geteld 3 auto's door als die 3de geluk heeft, dit op 1 rijvak waar dit vroeger 2 waren.doggys2 schreef:Dat mag je wel zeggen maar de oorzaak zijn toch vooral de wegenwerken die natuurlijk voortvloeien uit het verlengen van de tramlijn.
Ik denk dat ze de tram laten keren net voor Wijnegem omdat er sporen tot ginder lopen.
de sporen stoppen aan het tankstation, hoe de rest gaat worden weet ik niet. Ik kan me niet voorstellen dat ze de tram door het dorp gaan leggen, daar is het al zo smal voor.doggys2 schreef:Ben nog niet gaan kijken in Wijnegem maar is daar dan ook een keerlus of wordt er misschien nog verder door gelegd?Robin schreef:Het licht om linksaf te slaan vanuit Schoten naar shopping laat wel geteld 3 auto's door als die 3de geluk heeft, dit op 1 rijvak waar dit vroeger 2 waren.doggys2 schreef:Dat mag je wel zeggen maar de oorzaak zijn toch vooral de wegenwerken die natuurlijk voortvloeien uit het verlengen van de tramlijn.

Lijn 10 en 5 gaat rijden tot Wijnegem, die bestemmingen staan reeds op de richtingsfilm.
Lijn 5 met de nieuwe bestemming, van den 10 nog geen foto maar al wel met deze bestemming zien rondrijden.
Lijn 5 met de nieuwe bestemming, van den 10 nog geen foto maar al wel met deze bestemming zien rondrijden.