Dubbeldektreinen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door Kristofke »

Ik schrok mij van de week ook een bult toen ik in de IC naar Brussel zat vanuit Antwerpen toen de SIV's werkte.

Echter de schermen aan de buitenkant zijn blijkbaar zolang buiten dienst geweest dat velen stuk zijn van de weersomstandigheden of zo
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door Asterix »

Kristofke schreef:Echter de schermen aan de buitenkant zijn blijkbaar zolang buiten dienst geweest dat velen stuk zijn van de weersomstandigheden of zo
Inderdaad, die zien er vaak uit alsof ze enkele jaren in een aquarium hebben gelegen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door Steven »

Vermoedelijk zijn die dichtingsrubbers niet van de beste kwaliteit, bij de breaks en cityrail ms zitten die volledig achter een raam aan de binnenkant hopelijk heeft dat een beter effect.
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door bobke »

Ook heeft elk rijtuig nu een nummer. En dat nummer komt af en toe te voorschijn op de displays zowel buiten als binnen. Ik had eerst niet door wat dat betekende. Er stond in het rijtuig waar ik in zat "11". En zo in brugge werd er dan afgeroepen, de eerste vijf rijtuigen met nummers 10,11,12,13,14 rijden naar knokke en nr ... naar Blankenberge. en ik zo in mezelf; euh??? nummers? die rijtuigen hebben toch geen nummers (zoals bv de MS96), maar een beetje later had ik het dus door dat de nummers digitaal getoond worden. :D :lol:
AlexNL
Berichten: 2291
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door AlexNL »

Foto van werkende displays? :D
KB
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door KB »

bobke schreef:Ook heeft elk rijtuig nu een nummer. En dat nummer komt af en toe te voorschijn op de displays zowel buiten als binnen. Ik had eerst niet door wat dat betekende. Er stond in het rijtuig waar ik in zat "11". En zo in brugge werd er dan afgeroepen, de eerste vijf rijtuigen met nummers 10,11,12,13,14 rijden naar knokke en nr ... naar Blankenberge. en ik zo in mezelf; euh??? nummers? die rijtuigen hebben toch geen nummers (zoals bv de MS96), maar een beetje later had ik het dus door dat de nummers digitaal getoond worden. :D :lol:
Zo nieuw is dat niet, "vroeger" hebben ze zo ook al rondgereden.
L'union fait la force.
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door bobke »

Toen ik vanavond na gent (van heist) ging, wast het weer ferm druk. Reden: de voorste twee of drie rijtuigen waren gesloten. Toen de trein aankwam in heist reed het veel verder dan normaal. Ik dan maar vlug naar de voorkant van de trein gaan. (en de twee achterste stonden voor het perron, wat dus normaal nooit gebeurd) en ja die rijtuigen gingen niet open. de conducteur fluitte dan op zen fluitje en begon naar ons te wenken, da we vanachter moesten opstappen. Ik vroeg hoe het komt en die man zei , dat er iemand had gekotst op de trein en dat de stank in die rijtuigen niet te dragen was, om daar te zitten :lol: :lol:
Alleen de communicatie verliep blijkbaar weer niet goed. De TB zei dat hij gebeld had, om te melden dat de voorste rijtuigen niet open gaan en heeft gevraagd om dit om te roepen in het station (Heist), wat dus niet is gebeurd. De TB vroeg het aan mij of ze het hadden omgeroepen en vond het raar dat ze het niet hadden gedaan (hij zei, ik had daar nu voor speciaal gebeld...)
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door bobke »

Vraagje, is de productie van de M6 rijtuigen ondertussen al op zijn einde gelopen of is Bombardier nog altijd bezig? Ik dacht dat 2011 het laatste jaar was voor de productie ervan.
calabria
Berichten: 211
Lid geworden op: 14 nov 2008, 11:24

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door calabria »

bobke schreef:Vraagje, is de productie van de M6 rijtuigen ondertussen al op zijn einde gelopen of is Bombardier nog altijd bezig? Ik dacht dat 2011 het laatste jaar was voor de productie ervan.
Mogelijk is de productie afgelopen: er staat namelijk voor het eerst geen trein 'in opbouw' meer in de bundel in Brugge (de laatste jaren stonden er altijd een aantal spliksplinternieuwe M6'en bij elkaar. Het kan natuurlijk ook dat ze juist weg waren toen ik er passeerde.
Peche

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door Peche »

bobke schreef:Vraagje, is de productie van de M6 rijtuigen ondertussen al op zijn einde gelopen of is Bombardier nog altijd bezig? Ik dacht dat 2011 het laatste jaar was voor de productie ervan.
Ja de productie is al ongeveer een maand stopgezet.
wbrm
Berichten: 423
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door wbrm »

Bombardier Brugge kan met de Desiro's beginnen. :wink:
En met de MIVB trams natuurlijk, als ze daar al niet mee bezig zijn.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5457
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door Steve »

wbrm schreef:Bombardier Brugge kan met de Desiro's beginnen. :wink:
En met de MIVB trams natuurlijk, als ze daar al niet mee bezig zijn.
Dat is al verschillende jaren bezig en is nooit echt gestopt. Ze zullen er nog wel een jaar of 2-3 zoet mee zijn bij Bombardier.
Plaats reactie