Eurostar
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Dit was een hoofdstuk uit het originele veiligheidshandboek..een hoofdstuk dat volgens mij nooit gebruikt is, of het zou bij een oefening geweest zijn.Robin schreef:in hoeveel gevallen is een Eurostar al gesplitst geweest en terug gereden naar het land waarvan hij komt?
Ik denk dat ze die liever laten staan en iedereen laten evacueren indien nodig.
Na de "branden" is snel beslist dit NIET toe te passen, ook omdat de rijspanning bij brand snel wegvalt .
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Splitsen 2Xdentheo schreef:Dit was een hoofdstuk uit het originele veiligheidshandboek..een hoofdstuk dat volgens mij nooit gebruikt is, of het zou bij een oefening geweest zijn.Robin schreef:in hoeveel gevallen is een Eurostar al gesplitst geweest en terug gereden naar het land waarvan hij komt?
Ik denk dat ze die liever laten staan en iedereen laten evacueren indien nodig.
Na de "branden" is snel beslist dit NIET toe te passen, ook omdat de rijspanning bij brand snel wegvalt .
1X door een vastgelopen motorblok begin jaren 2000.
1x onvoorzien tegen Ashfors.
Bij branden ; heeft enkel zin als de brand aan boord is van een €* => stoppen => longtiduaal evacueren en splitsen...
Nu hebben we 1 station safe (Stations d'Attaque du Feu) http://www.dailymotion.com/video/xgvcrn ... endie_auto , waartussen we de trein gaan plaatsen of beter we gaan de bestuurder vragen op dit punt te stoppen. Dus we gaan GO and STOP zones hebben ingeval van...
http://www.fogtec-international.com/en_ ... ch_v03.pdf
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Dat eerste filmpje is in de tunnel zelf? Handig, nu hopen dat het z'n nut heeft als het ooit zover komtnighttrain schreef:Splitsen 2Xdentheo schreef:Dit was een hoofdstuk uit het originele veiligheidshandboek..een hoofdstuk dat volgens mij nooit gebruikt is, of het zou bij een oefening geweest zijn.Robin schreef:in hoeveel gevallen is een Eurostar al gesplitst geweest en terug gereden naar het land waarvan hij komt?
Ik denk dat ze die liever laten staan en iedereen laten evacueren indien nodig.
Na de "branden" is snel beslist dit NIET toe te passen, ook omdat de rijspanning bij brand snel wegvalt .
1X door een vastgelopen motorblok begin jaren 2000.
1x onvoorzien tegen Ashfors.
Bij branden ; heeft enkel zin als de brand aan boord is van een €* => stoppen => longtiduaal evacueren en splitsen...
Nu hebben we 1 station safe (Stations d'Attaque du Feu) http://www.dailymotion.com/video/xgvcrn ... endie_auto , waartussen we de trein gaan plaatsen of beter we gaan de bestuurder vragen op dit punt te stoppen. Dus we gaan GO and STOP zones hebben ingeval van...
http://www.fogtec-international.com/en_ ... ch_v03.pdf




Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Eurostar, de TGV-dienst tussen Londen en Brussel/Parijs, heeft vandaag een nieuw logo onthuld.
Oud:
Nieuw:

Oud:


Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Ik vond het oude net toch mooier (warmer (geel etc)). Dat nieuwe geeft een kil gevoel vind ik. 

Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Het heeft inderdaad een erg kille uitstraling, het doet me wat aan papieren servetten in wegrestaurants denken...
Maar een beetje vernieuwing is niet zo'n slechte zaak.
Maar een beetje vernieuwing is niet zo'n slechte zaak.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Ondertussen nog een aantal filmpjes op Joutjube gevonden over de Eurostar:
In het eerste filmpje gaat het om een overbrenging van een Eurostar van Vorst naar Le Landy in 1995, dus nog via de klassieke lijn via Ath en Doornik, in Lille-Fives switchen van de klassieke lijn naar de LGV, kopmaken in Lille-Europe en dan in 1 stuk naar Le Landy.
Namen ook de "betalende" ritten van Londen naar Brussel en v.v. deze route voor L1 in dienst kwam ? Dus overlopen van en naar de LGV in Fives-Sud ? Die verbinding wordt sinds '98 dan niet veel meer gebruikt hé, aangezien de TGV's van Paris-Nord eindigen in Lille-Flandres, de ex-Eurostars die op Tourcoing rijden ook kopmaken in Flandres om dan de andere verbinding van Flandres naar de LGV te gebruiken. TERGV's beginnen en eindigen altijd in Lille-Europe, dus die komen daar ook niet meer op.
De 2de en 3de filmpjes zijn de cabineritten van Video125. De eerste dateert van 2004, dus toen HS1 nog alleen uit de CTRL1 bestond, en men in Southfleet terug afboog naar de klassieke lijn. De 2de is recenter en is een rit van Brussel naar St Pancras (dus de volledige HS1 nu), met stops in Lille en Ebbsfleet (nog zo'n "gare de betteraves"..).
http://www.youtube.com/watch?v=y-qX8dY3PPw (Paris Nord - Lille Europe, deel 1)
http://www.youtube.com/watch?v=A_I_itaSHEM (Lille Europe - London Waterloo, deel 2)
http://www.youtube.com/watch?v=bWXgMJ53aWk (Brussel Zuid - London St Pancras)
In het eerste filmpje gaat het om een overbrenging van een Eurostar van Vorst naar Le Landy in 1995, dus nog via de klassieke lijn via Ath en Doornik, in Lille-Fives switchen van de klassieke lijn naar de LGV, kopmaken in Lille-Europe en dan in 1 stuk naar Le Landy.
Namen ook de "betalende" ritten van Londen naar Brussel en v.v. deze route voor L1 in dienst kwam ? Dus overlopen van en naar de LGV in Fives-Sud ? Die verbinding wordt sinds '98 dan niet veel meer gebruikt hé, aangezien de TGV's van Paris-Nord eindigen in Lille-Flandres, de ex-Eurostars die op Tourcoing rijden ook kopmaken in Flandres om dan de andere verbinding van Flandres naar de LGV te gebruiken. TERGV's beginnen en eindigen altijd in Lille-Europe, dus die komen daar ook niet meer op.
De 2de en 3de filmpjes zijn de cabineritten van Video125. De eerste dateert van 2004, dus toen HS1 nog alleen uit de CTRL1 bestond, en men in Southfleet terug afboog naar de klassieke lijn. De 2de is recenter en is een rit van Brussel naar St Pancras (dus de volledige HS1 nu), met stops in Lille en Ebbsfleet (nog zo'n "gare de betteraves"..).
http://www.youtube.com/watch?v=y-qX8dY3PPw (Paris Nord - Lille Europe, deel 1)
http://www.youtube.com/watch?v=A_I_itaSHEM (Lille Europe - London Waterloo, deel 2)
http://www.youtube.com/watch?v=bWXgMJ53aWk (Brussel Zuid - London St Pancras)
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
(de eerste twee links doen het al niet meer
)
hier nog op de site van De Morgen Recordaantal voertuigen door Eurotunnel vorig weekend (26/07/11 10u25)
en exact een jaar eerder Recordweekend voor Eurotunnel (26/07/10 19u44)

hier nog op de site van De Morgen Recordaantal voertuigen door Eurotunnel vorig weekend (26/07/11 10u25)
en exact een jaar eerder Recordweekend voor Eurotunnel (26/07/10 19u44)
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geen nood, het 2de deel (Lille - London Waterloo) heb ik opgeslagen met keepvid omdat ik wist dat dit er al zat aan te komen. Deel 1 is niet zo spannend en kan je ook zien door bij dezelfde gebruiker naar de film Paris - Lille te zoeken. Is dan wel met een TGV-R naar Lille-Flandres in 1993 (voor Eurostar en Thalys in dienst waren), maar veel ander verschil is er niet.
Als je de film wilt zal ik hem proberen te uploaden. Weet iemand een goeie upload dienst buiten Megaupload ? Dropbox houd ik liever voor mezelf. De film is 420 MB groot en enkel in .flv formaat (dus men moet VLC gebruiken of de codecs installeren zodat je met WMP kan afspelen) te krijgen.
Als je de film wilt zal ik hem proberen te uploaden. Weet iemand een goeie upload dienst buiten Megaupload ? Dropbox houd ik liever voor mezelf. De film is 420 MB groot en enkel in .flv formaat (dus men moet VLC gebruiken of de codecs installeren zodat je met WMP kan afspelen) te krijgen.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Uit de Morgen:
978 treinen op 15 uur is 65,8 treinen per uur. Dus één per twee minuten op elk spoor.
En dan nog 30% reserve ? ik geloof niet dat TVM dat kan....
Zouden daar geen telfoutjes tussen zitten ?Het gaat om het hoogste aantal in één enkel weekend tussen Engeland en Frankrijk sinds het begin van de commerciële diensten in de Kanaaltunnel in 1994. Dat heeft de exploitant van de tunnel bekendgemaakt.
Om dit grote aantal voertuigen de baas te kunnen, vertrokken 216 shuttles vanaf Folkestone met een frequentie van vijf per uur, of één elke twaalf minuten tussen 07.00 uur en 22.00 uur.
Op hetzelfde moment maakten ook onder meer 164 Eurostar-treinen en 362 Eurotunnel Truck Shuttles gebruik van de Kanaaltunnel, goed voor in totaal 987 treinen, op piekmomenten één elke 3,5 minuten.
978 treinen op 15 uur is 65,8 treinen per uur. Dus één per twee minuten op elk spoor.
En dan nog 30% reserve ? ik geloof niet dat TVM dat kan....

Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Maar gaat het niet over een heel weekend? In de 978 zitten dan ook nachtelijke goederentreinen bij. 978 treinen op 48 uur geeft 20 treinen per uur. In die 20 per uur zal nog een (kleine) reserve zitten.dentheo schreef:Uit de Morgen:
Zouden daar geen telfoutjes tussen zitten ?Het gaat om het hoogste aantal in één enkel weekend tussen Engeland en Frankrijk sinds het begin van de commerciële diensten in de Kanaaltunnel in 1994. Dat heeft de exploitant van de tunnel bekendgemaakt.
Om dit grote aantal voertuigen de baas te kunnen, vertrokken 216 shuttles vanaf Folkestone met een frequentie van vijf per uur, of één elke twaalf minuten tussen 07.00 uur en 22.00 uur.
Op hetzelfde moment maakten ook onder meer 164 Eurostar-treinen en 362 Eurotunnel Truck Shuttles gebruik van de Kanaaltunnel, goed voor in totaal 987 treinen, op piekmomenten één elke 3,5 minuten.
978 treinen op 15 uur is 65,8 treinen per uur. Dus één per twee minuten op elk spoor.
En dan nog 30% reserve ? ik geloof niet dat TVM dat kan....
Veel hangt natuurlijk af van de snelheidsverschillen. Als overdag alle treinen 160 km/u rijden en 's nachts allemaal 100 dan kan men zeker naar meer dan 20 per uur. Als snel en traag elkaar afwisselen is 20 wel een maximum denk ik

-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Inderdaad, en een serieusedentheo schreef:Uit de Morgen:
Zouden daar geen telfoutjes tussen zitten ?Het gaat om het hoogste aantal in één enkel weekend tussen Engeland en Frankrijk sinds het begin van de commerciële diensten in de Kanaaltunnel in 1994. Dat heeft de exploitant van de tunnel bekendgemaakt.
Om dit grote aantal voertuigen de baas te kunnen, vertrokken 216 shuttles vanaf Folkestone met een frequentie van vijf per uur, of één elke twaalf minuten tussen 07.00 uur en 22.00 uur.
Op hetzelfde moment maakten ook onder meer 164 Eurostar-treinen en 362 Eurotunnel Truck Shuttles gebruik van de Kanaaltunnel, goed voor in totaal 987 treinen, op piekmomenten één elke 3,5 minuten.
978 treinen op 15 uur is 65,8 treinen per uur. Dus één per twee minuten op elk spoor.
En dan nog 30% reserve ? ik geloof niet dat TVM dat kan....
zaterdag 300 treinen waaronder 131 PAX
zondag 240, waaronder 117 PAx
samen goed voor 24500 tourisme voertuigen ,waaronder 350 bussen
en dit alles met een 86% stiptheid
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
lees meer over de activiteiten van het laatste kwartaal : http://www.nordlittoral.fr/actualite/la ... ices.shtml
En heet van de naald
Louis Dreyfus lines (franse rederij)en DFDS(Deeense rederij vaart nu tussen Dover en Dunkerque) hebben een overnamebod gedaan op SEAFRANCE.Ca va chauffer....
En heet van de naald
Louis Dreyfus lines (franse rederij)en DFDS(Deeense rederij vaart nu tussen Dover en Dunkerque) hebben een overnamebod gedaan op SEAFRANCE.Ca va chauffer....
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Ondertussen pronkt men bij Brush met het feit dat men motorbak 3015 helemaal terug heropgebouwd heeft. Is het deze bak die deel uitmaakte van het gevandaliseerde stel van Vorst, of nog een andere ? Jules ?