NS-voordeelurenkaart: korting bij aankoop ticket in België?
- Dieselfreak
NS-voordeelurenkaart: korting bij aankoop ticket in België?
Ongeveer vijf keer per jaar ga ik met de trein naar Amsterdam en terug. Meestal gebeurt dat in het weekend, en koop ik dan een weekendretour Essen - Amsterdam. Soms ook op werkdagen, dan is het duurder. In Nederland reis ik soms ook op andere lijnen met de trein. Ik denk eraan een NS-voordeelurenabonnement te kopen. In het onderdeel "Alle treinreizen met 40% korting" staat:
"De korting geldt voor alle Enkele reizen, Dagretours, Weekendretours en Dagkaarten, voor 2e én 1e klas."
Nu is mijn vraag: krijg je met zo'n abonnement ook korting als je in België een weekendretour naar Nederland koopt? Indien niet, wat is dan de goedkoopste formule om tussen Essen en Amsterdam te sporen in het weekend als je een voordeelurenabonnement hebt? Een gewoon weekendretour Essen - Amsterdam in België kopen? Of is het voordeliger in België een weekendretour Essen - Roosendaal te kopen, en in Nederland een weekendretour Roosendaal - Amsterdam? Verder: als ik in België een gewoon internationaal ticket naar Nederland koop, krijg ik met zo'n kaart dan korting op het Nederlandse gedeelte?
"De korting geldt voor alle Enkele reizen, Dagretours, Weekendretours en Dagkaarten, voor 2e én 1e klas."
Nu is mijn vraag: krijg je met zo'n abonnement ook korting als je in België een weekendretour naar Nederland koopt? Indien niet, wat is dan de goedkoopste formule om tussen Essen en Amsterdam te sporen in het weekend als je een voordeelurenabonnement hebt? Een gewoon weekendretour Essen - Amsterdam in België kopen? Of is het voordeliger in België een weekendretour Essen - Roosendaal te kopen, en in Nederland een weekendretour Roosendaal - Amsterdam? Verder: als ik in België een gewoon internationaal ticket naar Nederland koop, krijg ik met zo'n kaart dan korting op het Nederlandse gedeelte?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: NS-voordeelurenkaart: korting bij aankoop ticket in Belg
Met een NS-voordeelurenkaart krijg je korting op alle treinreizen binnen Nederland (weekdagen na 9 uur). Als je dus een ticket Essen-Amsterdam zou kopen krijg je 40% korting op Roosendaal Grens-Amsterdam. Dit kun je in België gewoon bij het loket aangeven.
Overigens is het vrijwel altijd voordeliger om op te splitsen, dus twee tickets: Essen-Roosendaal en Roosendaal-Amsterdam. Het tweede ticket kun je dan weer niet in België kopen. Op Essen-Roosendaal krijg je dan vanaf de grens tot station Roosendaal weer 40% korting.
Overigens is het vrijwel altijd voordeliger om op te splitsen, dus twee tickets: Essen-Roosendaal en Roosendaal-Amsterdam. Het tweede ticket kun je dan weer niet in België kopen. Op Essen-Roosendaal krijg je dan vanaf de grens tot station Roosendaal weer 40% korting.
Normaal moet je Roosendaal Amsterdam bij ons aan een internationaal loket kunnen kopen hoor. Of ze hebben het weer maar eens veranderd.
- Dieselfreak
Maar ik koop internationale tickets via de site van de nmbs.kars schreef:Dit kun je in België gewoon bij het loket aangeven.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Excuus, je hebt helemaal gelijk! Ik heb niks gezegd.Steven schreef:Normaal moet je Roosendaal Amsterdam bij ons aan een internationaal loket kunnen kopen hoor. Of ze hebben het weer maar eens veranderd.
Dan geef je dit aan bij het bestellen, bij het vakje ¨uw kortingskaart¨ kun je voor de voordeelurenkaart kiezen.Dieselfreak schreef:Maar ik koop internationale tickets via de site van de nmbs.kars schreef:Dit kun je in België gewoon bij het loket aangeven.
- Dieselfreak
Oké, ik heb het al gevonden. Het blijkt dat een dergelijk abonnement geen korting geeft op een weekendretour, maar wel op een standaardbiljet Essen - Amsterdam.kars schreef:bij het vakje ¨uw kortingskaart¨ kun je voor de voordeelurenkaart kiezen.
Dat klopt. Overigens is het ook vaak goedkoper om in Roosendaal nogmaals te splitsen.Dieselfreak schreef:Oké, ik heb het al gevonden. Het blijkt dat een dergelijk abonnement geen korting geeft op een weekendretour, maar wel op een standaardbiljet Essen - Amsterdam.kars schreef:bij het vakje ¨uw kortingskaart¨ kun je voor de voordeelurenkaart kiezen.
Dat komt nu het volgende probleem: voor een Voordeelurenkaart heb je momenteel een Nederlandse bankrekening nodig. Graag hierover klagen bij NS, want daar vinden ze het nog steeds geen probleem.
Groetjes,
Rian
Rian,rvdborgt schreef: Dat komt nu het volgende probleem: voor een Voordeelurenkaart heb je momenteel een Nederlandse bankrekening nodig.
Volgens mij voor een e-ticket ook . iDeal
Theo
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
E-tickets zijn bij de NS inderdaad alleen met iDeal te betalen. Maar je kunt natuurlijk ook in Roosendaal gewoon even uitstappen en langs het loket gaan. Dan ben je nog geen 25 minuten later in Amsterdam Centraal.