Teloc

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
semibestuurder

Teloc

Bericht door semibestuurder »

Iemand enig idee waarom die Teloc zo'n geweldig vervelend getik heeft??? Waarom moderniseren ze die antieke stellekes en laten ze er toch nog zo'n "metronoom" instaan?
Telkens ik bij een 800 de ritkruk afzet realiseer ik me wat een ongelooflijke inpakt dat getik heeft....waarom zwieren ze die rommel er niet gewoon uit? Of zijn ze er eigenlijk mee bezig en gaat dit nog 40 jaar duren ;-)
grtz
Shrek

Re: Teloc

Bericht door Shrek »

In die oude treinen is er nog geen digitaal signaal dat de snelheid, afstand, tractie,... kan doorgeven. Een moderne digitale lezer kan daar dus niet gebruikt worden.
Het is ook een nogal overbodige uitgave om alleen daarvoor een heel nieuwe analoge klok te ontwikkelen terwijl de nieuwe treinen toch al een digitale hebben :wink:
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Er zijn nochtans al een paar ms 800's uitgerust met zo'n nieuwe digitale registratieband van Memotel. (Zelfde registratieband + snelheidsmeter als op sommige 27's.)
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Peche

Bericht door Peche »

Het enige wat ze moeten doen om dat te registreren is dat registratietoestel dat op de as zit vervangen door een nieuwer model.
En dan is het probleem opgelost, dus het lukt wel. Maar het kost tijd en geld. En men besteed het momenteel liever aan TBL1+.
En ik denk bij de volledige revisie van de 800'n (die toch dit jaar begint dacht ik) dat die allemaal met moderne teloc worden uitgerust. Allé ik hoop het toch.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

@ Peche, in 2008 inschrijven ... tijd is blijven stilstaan zeker ? :mrgreen:
Peche

Bericht door Peche »

HLE 2302 schreef:@ Peche, in 2008 inschrijven ... tijd is blijven stilstaan zeker ? :mrgreen:
Jaja jongen kheb et al veranderd :-P
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Peche schreef:
HLE 2302 schreef:@ Peche, in 2008 inschrijven ... tijd is blijven stilstaan zeker ? :mrgreen:
Jaja jongen kheb et al veranderd :-P
:mrgreen:
Plaats reactie