Vreemde eend in de Antwerpse Haven

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
wva

Vreemde eend in de Antwerpse Haven

Bericht door wva »

Hoi,

Deze namiddag zag ik op de bundel aan de scheldelaan thv de noordlandbrug volgende NS combinatie staan. Zeker een stuk of 8. Klaar om te verschepen naar?
Bijlagen
Sprinter%20Oud.jpg
Sprinter%20Oud.jpg (37.11 KiB) 3545 keer bekeken
ReisThijs

Re: Vreemde eend in de Antwerpse Haven

Bericht door ReisThijs »

Ik zie op die foto een SGM in de oorspronkelijke kleurstelling, die kan je daar echt niet gezien hebben. :wink:

Je zal de Wadlopers hebben gezien die besproken worden in dit topic: http://hgbtf.net/viewtopic.php?f=7&t=8528
LML

Bericht door LML »

Bovenstaande foto is een Sprinter van NS. Die worden helemaal niet verscheept. De 2- en 3-delige sprinters zijn trouwens allemaal gemoderniseerd en steken in een blauw-geel-wit jasje...

Je zal wel de wadlopers bedoelen: DH1 (1-delig) en DH2 (2-delig)...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
kars

Bericht door kars »

En er staan alleen DH-II stellen. Tien stuks op precies te zijn. Zie hier.
Laatst gewijzigd door kars op 16 mar 2011, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
wva

Bericht door wva »

kars schreef:En er alleen DH-II stellen. Tien stuks op precies te zijn. Zie hier.
Inderdaad, deze zijn het, had ze maar van op een afstand gespot..... vandaar mijn vergissing. :-)
Bordensteker

Bericht door Bordensteker »

wva schreef:Hoi,

Deze namiddag zag ik op de bundel aan de scheldelaan thv de noordlandbrug volgende NS combinatie staan. Zeker een stuk of 8. Klaar om te verschepen naar?
Waar jij die stellen gezien hebt is vlakbij de Noordkasteelbruggen.

De Noordlandbrug (die trouwens eigenlijk ook uit twee aparte bruggen bestaat) ligt echter vlakbij de Nederlandse grens over de Schelde-Rijnverbinding. Tussen Zandvliet en de BASF. Met een verrekijker kun je vandaar bij helder zicht eventueel NS treinen zien rijden op de Zeeuwse Lijn (maar inderdaad geen volledig gele sprinters meer).

Vanwege de nabijheid van de Combinant terminal, de BASF zelf, en de Noordzeeterminal is het op de Lijn 11 tegenwoordig best druk, met treinen met ketels, containers, en vrachtwagentrailers, getrokken door locs van SNCF Fret, Captrain, Crossrail, en NMBS.

Tenslotte: de genoemde bruggen liggen dan wel ver uit elkaar, maar toch ligt de Scheldelaan dicht bij de stad zowat aan de voet van de oprit naar de Noordkasteelbruggen en aan het eind voert zij zelf over de Noorlandbrug!
Plaats reactie