Onbekende trein
Onbekende trein
Leuven, 1730, zondag 13/03. Op spoor 4 komt uit de richting Brussel de 453 aangereden. De Deense Neus zit propvol, reizigers staan recht. De aanwijzers tonen "Trein in doorrit". de 453 stopt voor het sein, en zet onmoddellijk weer aan richting Luik.
Welke trein was dit nu eigenlijk?
Re: Onbekende trein
De stroomtoevoer van het netwerk is onderbroken ter hoogte van station Etterbeek.LHOON schreef:Leuven, 1730, zondag 13/03. Op spoor 4 komt uit de richting Brussel de 453 aangereden. De Deense Neus zit propvol, reizigers staan recht. De aanwijzers tonen "Trein in doorrit". de 453 stopt voor het sein, en zet onmoddellijk weer aan richting Luik.
Het treinverkeer is onderbroken tussen Brussel-Noord en Ottignies. De treinen tussen Brussel-Noord en Ottignies worden omgeleid via Leuven. Tussen Ottignies en Brussel-Schuman kunnen de reizigers gebruik maken van een vervangende busdienst. Tussen de stations Brussel-Schuman en Brussel-Noord kunnen de reizigers gebruik maken van de overige openbare vervoersmiddelen, vanwaar ze hun reis normaal verder kunnen zetten.
Dus het is een trein richting ottignies wss of die richting uit... die omgeleid werd
Betwijfel sterk dat dit een omgeleide trein was van L161, aangezien de reeks 400 van de MS 96 nooit op die lijn komt daar komen enkel 501 tot 524 die toelating hebben om Luxemburg binnen te rijden.
en de IC brussel-zuid dinant?Steven schreef:Betwijfel sterk dat dit een omgeleide trein was van L161, aangezien de reeks 400 van de MS 96 nooit op die lijn komt daar komen enkel 501 tot 524 die toelating hebben om Luxemburg binnen te rijden.
Dat zijn altijd breaks.
Er is brand uitgebroken in de relaiszaal van de blok in Etterbeek.
Ik hoop dat geen van de collega's gewond is :s
edit: site NMBS:
Brand seinhuis Etterbeek: Treinverkeer onderbroken tussen Brussel-Luxemburg en Ottignies .Een vervangende bus rijdt tussen Brussel-Schuman en Ottignies . De treinen Brussel-Zuid -Ottignies zijn omgeleid via Leuven . Vertragingen zijn mogelijk en er kunnen treinen afgeschaft worden.Duur van de verstoring onbepaald.Meer informatie beschikbaar op onze website: www.nmbs.be. Gelieve naar de aankondigingen te luisteren.
Er zijn wel geen aankondigingen meer in de stations wegens verlies elektriciteit ma kom.
Er zijn geen gewonden gevallen hoorde ik net van een collega die aan het werk is. Er is een heel grote stroompiek binnengekomen en alles wat op elektriciteit werkt is gesprongen, beginnen roken etc.
Schuman is dit weekend overgenomen in EBP, Luxemburg enkel spoor 1 + 2, daar zou nog controle over zijn. De rest valt morgen af te wachten hoe het gaat rijden.
Er is brand uitgebroken in de relaiszaal van de blok in Etterbeek.
Ik hoop dat geen van de collega's gewond is :s
edit: site NMBS:
Brand seinhuis Etterbeek: Treinverkeer onderbroken tussen Brussel-Luxemburg en Ottignies .Een vervangende bus rijdt tussen Brussel-Schuman en Ottignies . De treinen Brussel-Zuid -Ottignies zijn omgeleid via Leuven . Vertragingen zijn mogelijk en er kunnen treinen afgeschaft worden.Duur van de verstoring onbepaald.Meer informatie beschikbaar op onze website: www.nmbs.be. Gelieve naar de aankondigingen te luisteren.
Er zijn wel geen aankondigingen meer in de stations wegens verlies elektriciteit ma kom.
Er zijn geen gewonden gevallen hoorde ik net van een collega die aan het werk is. Er is een heel grote stroompiek binnengekomen en alles wat op elektriciteit werkt is gesprongen, beginnen roken etc.
Schuman is dit weekend overgenomen in EBP, Luxemburg enkel spoor 1 + 2, daar zou nog controle over zijn. De rest valt morgen af te wachten hoe het gaat rijden.
Het doel heiligt de middelen nu wel hé... kan ook ander materiaal geweest zijn omwille van die omleiding enzo
Neen hoor zover gaat men niet om een reeks 400 ms96 naar Luxemburg te sturen, die hebben geen memor 2+ en die omleiding gebeurd gewoon met de voorziene treinen, die lopen daar uiteindelijk maar een 15 min vertraging mee op.
Ik heb een uurtje later ook een Deense neus zien rijden op L139.. vermoedelijk ook omgeleid?
Dit staat op railtime:
10:48 Brand in seinhuis ter hoogte van station Etterbeek.
Zwaar verstoord verkeer.
Lijnen 161 - 162 Brussel - Namen - Aarlen - Luxembourg
Alle P-treinen van en naar Brussel zijn afgeschaft.
De IC-treinen 4614, 4618, 4631, 4640 zijn afgeschaft.
CR-treinen 21XX Aalst - Jette - Etterbeek - Eigenbrakel
Worden omgeleid via Brussel-Noord en zullen uitzonderlijk in de volgende stations niet stoppen : Brussel-Zuid, Brussel-Centraal, Brussel-Schuman, Brussel-Luxemburg, Etterbeek, Boondaal en Sint-Job.
IC-treinen 21XX Brussel-Zuid - Luxemburg
Worden omgeleid via Leuven (Lijnen 36 en 139) en zullen uitzonderlijk in de volgende stations niet stoppen : Brussel-Schuman, Brussel-Luxemburg.
IC-treinen 24XX Brussel-Zuid - Liers
Vermoedelijk vertraging : 20 minuten.
CR-treinen 65XX Brussel-Zuid - Louvain-la-Neuve Universiteit
Vermoedelijk vertaging : 20 minuten.
Lijn 26 Halle - Mechelen
De reizigers voor Etterbeek stappen in Merode af en maken gebruik van de overige openbare vervoersmiddelen.
10:48 Brand in seinhuis ter hoogte van station Etterbeek.
Zwaar verstoord verkeer.
Lijnen 161 - 162 Brussel - Namen - Aarlen - Luxembourg
Alle P-treinen van en naar Brussel zijn afgeschaft.
De IC-treinen 4614, 4618, 4631, 4640 zijn afgeschaft.
CR-treinen 21XX Aalst - Jette - Etterbeek - Eigenbrakel
Worden omgeleid via Brussel-Noord en zullen uitzonderlijk in de volgende stations niet stoppen : Brussel-Zuid, Brussel-Centraal, Brussel-Schuman, Brussel-Luxemburg, Etterbeek, Boondaal en Sint-Job.
IC-treinen 21XX Brussel-Zuid - Luxemburg
Worden omgeleid via Leuven (Lijnen 36 en 139) en zullen uitzonderlijk in de volgende stations niet stoppen : Brussel-Schuman, Brussel-Luxemburg.
IC-treinen 24XX Brussel-Zuid - Liers
Vermoedelijk vertraging : 20 minuten.
CR-treinen 65XX Brussel-Zuid - Louvain-la-Neuve Universiteit
Vermoedelijk vertaging : 20 minuten.
Lijn 26 Halle - Mechelen
De reizigers voor Etterbeek stappen in Merode af en maken gebruik van de overige openbare vervoersmiddelen.

Gek verhaal : trein zou over HS kabel gereden zijn en zo hoogspanning op de relaiszaal gezet hebben ????
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Vanaf maandag is er een aangepaste dienstregeling. De herstellingswerken duren langer dan voorzien.
http://him-hari.b-rail.be/him/upload/18 ... 032011.pdf
http://him-hari.b-rail.be/him/upload/18 ... 032011.pdf
Hallo
2 jaar geleden heb ik in de trein gezetten van libramont naar brussel. Van de 4 stellen waren er 3 van de 500-reeks en 1 van de 400-reeks.
Dus het is mogelijk.
Mathias
2 jaar geleden heb ik in de trein gezetten van libramont naar brussel. Van de 4 stellen waren er 3 van de 500-reeks en 1 van de 400-reeks.
Dus het is mogelijk.
Mathias
Het is mij ook al overkomen dat ik een verplichte overstap moest maken in Aarlen, van een MS96 op een andere. Ik heb toen niet gelet op het nummer, maar ik vermoed dat de aanleiding iets moest te maken hebben met onaangepast materieel voor Luxemburg. Wellicht wordt er dus toch per ongeluk (?) af en toe een 400 richting Luxemburg gestuurd...
er heeft al eens een AM96 reeks 400 in Luxemburg geweest en foto staat in op de baan of spoorwegjournaal.