Treinslaapster schrikt wakker bij Brussel

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
bobke

Treinslaapster schrikt wakker bij Brussel

Bericht door bobke »

Een 19-jarige vrouw uit Den Haag die na een middagje shoppen in Amsterdam een dutje deed in de trein, keek vreemd op toen ze weer wakker werd. Ze was zo moe dat ze pas ontwaakte toen ze het land al uit was en zich vlak bij Brussel bevond.

Toen de vrouw vervolgens voor de tweede keer richting Den Haag vertrok, dommelde ze opnieuw in. Ditmaal werd ze wakker op een rangeerterrein in Voorburg, meldt de politie. Het treinstel was al verlaten en afgesloten, waarna de vrouw in paniek de politie opbelde.

De Haagse werd vervolgens bevrijd door schoonmakers. Agenten hebben haar omstreeks 02.00 uur thuisgebracht met het advies om vrij te nemen en uit te slapen.
http://www.treinreiziger.nl/actueel/opm ... sel-143468
:lol: :lol:
Peche

Re: Treinslaapster schrikt wakker bij Brussel

Bericht door Peche »

bobke schreef:Een 19-jarige vrouw uit Den Haag die na een middagje shoppen in Amsterdam een dutje deed in de trein, keek vreemd op toen ze weer wakker werd. Ze was zo moe dat ze pas ontwaakte toen ze het land al uit was en zich vlak bij Brussel bevond.

Toen de vrouw vervolgens voor de tweede keer richting Den Haag vertrok, dommelde ze opnieuw in. Ditmaal werd ze wakker op een rangeerterrein in Voorburg, meldt de politie. Het treinstel was al verlaten en afgesloten, waarna de vrouw in paniek de politie opbelde.

De Haagse werd vervolgens bevrijd door schoonmakers. Agenten hebben haar omstreeks 02.00 uur thuisgebracht met het advies om vrij te nemen en uit te slapen.
http://www.treinreiziger.nl/actueel/opm ... sel-143468
:lol: :lol:
Treinbegeleider dan zijn stel niet goe platgezet...
kika

Bericht door kika »

Peche schreef:Treinbegeleider dan zijn stel niet goe platgezet...
Dat gebeurd daar wel vaker. Er wordt in Nederland anders mee omgegaan dan in België. Zie ook elders op dit forum; daarom staan treinen in bvb. Brussel Zuid langer stil (controle op dergelijke mensen) dan theoretisch zou moeten (dergelijke mensen die wakker worden in Vorst zorgen voor nog meer problemen dan).
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Lol, ik heb in 1999 ook iets dergelijks meegemaakt, ik nam in Kortrijk de trein naar Gent, waar ik naar school ging, maar het was vroeg 's morgens en ik was nog moe. Ik viel half in slaap. Toen ik wakker werd, stond de trein in Gent-sint-Pieters, maar de deuren waren al gesloten. De trein zette zich in beweging en stopte pas in Brussel-Zuid! :lol:
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Zo werd mijn vader ook ooit eens wakker in Mönchen-Gladbach i.p.v. Breda. :mrgreen: (Dat was nog in het oude en grijze verleden dat de prachtdienst Den Haag-Köln nog bestond. :wink: )
jotie

Bericht door jotie »

kika schreef:
Dat gebeurd daar wel vaker. Er wordt in Nederland anders mee omgegaan dan in België. Zie ook elders op dit forum; daarom staan treinen in bvb. Brussel Zuid langer stil (controle op dergelijke mensen) dan theoretisch zou moeten (dergelijke mensen die wakker worden in Vorst zorgen voor nog meer problemen dan).
Die controle in Brussel-Zuid is zinvol hoor. Vorig jaar maakte ik het zelf mee, met volgende conversatie tot gevolg:
- NMBS-man: "Meneer, bent u een reiziger?"
- Ik: "Euh, ja, natuurlijk."
- hij: "Dit is station Brussel-Zuid"
- Ik: "Aha. Ja?"
- hij: "Brussel-Zuid is het eindstation van deze trein."
- ik: "Jawel, dat weet ik. En dus?"
- hij: "Als u nu niet uitstapt, belandt u in Vorst."
- ik: "Ach zo, ja, natuurlijk. Brussel-Zuid. Eindstation. Neem me niet kwalijk, ik moet met mijn gedachten behoorlijk zijn afgedwaald." :oops:
Peche

Bericht door Peche »

kika schreef:
Mensen die wakker worden in vorst zouden een taxi moeten krijgen want de treinbegeleider heeft dan niet goed platgezet of als het met de benelux is kunnen ze geluk hebben dat hij na een uurtje terugkeert ofzo, tenzij het snachts is.
Heb nog meegemaakt dat ik in Antwerpen Oost aankwam om te keren van kant met M6'n en ik zag nog iemand liggen slapen in een rijtuig. Die er maar uit gehaald en deze is dan te voet naar Antwerpen Centraal geweest (kwartierke wandelen)
Plaats reactie