Soort van "railtime"

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
melle

Soort van "railtime"

Bericht door melle »

Hallo,

Zijn er in onze buurlanden ook sites zoals railtime? (DB, NS, SNCF,..)

Mvg,

Melle
Accelerat

Re: Soort van "railtime"

Bericht door Accelerat »

melle

Bericht door melle »

bedankt!
groentje

Bericht door groentje »

En de Denen: http://www.bane.dk/visEmne_projekt.asp?artikelID=1
Vooral Landets Puls is leuk, daar krijg je een programma te zien waar de treinen in realtime over de kaart bewegen (ja, RDV heeft een soortgelijk programma, maar hier is het openbaar).
kika

Bericht door kika »

En nadat gisteren de NS een api beschikbaar heeft gesteld is er vandaag dit gemaakt: http://www.flyabb.com/livetrein/fullscreen.php
kars

Bericht door kars »

Nou dat is niet gisteren gemaakt en is niet op basis van nieuwe gegevens.

Die is ongeveer twee jaar geleden ontwikkeld en is op basis van handmatig ingevoerde gegevens. Deze zouden aan de actuele vertrektijden van de NS gekoppeld worden maar zover is het niet gekomen. Doordat het invoeren van de gegevens té veel werk was hebben we het project al een hele tijd geleden gestopt.
kika

Bericht door kika »

Bedankt voor je aanvulling, Kars, het klopt dat ik me bij de neus heb laten nemen, de maker(s) overwegen om het weer op te nemen en enkele veranderingen door te voeren om dan wel info van de NS-api te gebruiken : http://twitter.com/#!/rdormans
kars

Bericht door kars »

Ik ben zelf één van de makers. :wink:

Echter hebben we het project een hele tijd geleden dus gestopt. Nu wordt het door een enkeling van het LiveTrein-team weer geprobeerd.
Lara

Bericht door Lara »

Hey! Ik heb een toffe site gevonden die je mss wel is wilt bekijken, het is van dezelfde principe als de realtime van de nmbs. Je kiest jouw trein enz... dan krijg je een sms om op voorhand te weten als jouw trein vertraging heeft, zodat je weeral niet hoeft te lopen want hij heeft toch vertraging! Dus in de plaats van te lopen stap ik op mijn gemak naar't station :) Het is bij www.tuende.com en de smsen zijn gratis dus das ook al goed meegenomen :) Als ik maar kan helpen! ;)
Lara

Bericht door Lara »

:roll: Voor het moment is deze die voor mij het beste werkt. And i'm happy! :wink:
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Oké nu is de boodschap wel duidelijk van gebruikster Lara. Kan deze bot nu a.u.b. geblokkeerd worden?
Plaats reactie