Een dergelijke interpretatie zou wel erg kort door de bocht zijn. Zachte mobiliteit is veel méér dan enkel ov. Als je ruimte gebruikt voor degelijke fietspaden en -routes, heb je minder ruimte voor bvb. parkeerplaatsen, je kan niet overal én tram/busbanen, fietspaden, brede voetpaden én nog eens 2x2 rijvakken voor auto's hebben. Kijk bvb. naar Bockstael en omgeving: als je ziet hoe vaak er 'eventjes' mensen dubbel parkeren en dan alles blokkeren. Treiteren zou geen oplossing zijn, lik op stuk wel: wegslepen, serieuze parkeerboetes, e.d. Binnen de vijfhoek zou je sowieso al bijna alles autovrij/-luw kunnen maken.dentheo schreef:Dus U pleit voor het "treiteren" van de automobilist omdat het openbaar vervoer "geen kwaliteit" kan leveren ?groentje schreef:Dat de én-én-politiek, waar men de zachte mobiliteit wil bevorderen zonder het autoverkeer aan te (durven) pakken, niet vol te houden is.
Maar zoals eerder al gezegd: Bxl is meer dan de vijfhoek, en een integratief beleid is gewoon een must. Ook samen met de rand dus.