Dus dat je tussen Gilze=Rijen en Breda "Het volgende station is Breda [..]" hoorde? Of juist Utrecht Lunetten?
In het eerste geval zou je concluderen dat het wel op GPS werkt, maar in combinatie met het treinnummer wat ingetoetst moet worden door de machinist.
Aankondiging haltes in M5m
Re: Aankondiging haltes in M5m
"Het volgende station is Tilburg" bij aankomst in Gilze-Rijen, en tussen Tilburg en Den Bosch was de SLT ervan overtuigt aan te komen in Tilburg Universiteit. De tijd liep steeds met een minuut op (gelijk aan de huidige tijd)... na vertrek in Den Bosch zag ik vanaf de perrons dat het toen gecorrigeerd was en er wel de juiste bestemming e.d. stond.
Tussen Utrecht en Geldermalsen heb ik het ook al een paar keer gezien dat er herhaaldelijk "Utrecht Lunetten" werd omgeroepen (ook bij Culemborg) wat zich na Geldermalsen corrigeerde.
Tussen Utrecht en Geldermalsen heb ik het ook al een paar keer gezien dat er herhaaldelijk "Utrecht Lunetten" werd omgeroepen (ook bij Culemborg) wat zich na Geldermalsen corrigeerde.
Steven schreef:En wat met de blinden?
En wat met de doven ? of is het niet eerder wat met de HORENDEN, ik heb tot nu toe al 2 keer de ERGENIS ervaren wat die aankondigingen veroorzaken ... het is gewoon ronduit STOREND .... en zeker als je het dan nog in de 2 landstalen moet horen in Brussel en Brussel stopt niet aan Brussel-Noord, in Bockstael, Jette, Sint-Agatha-Berchem 7x krijg je de aankondigingen in het NL/FR bij vertrek en bij aankomst .... je moet niet meer proberen van een krant, boek, leerstof te lezen , dat gaat gewoonweg niet meer ...KB schreef:En wat met de analfabeten?
Het systeem zoals ze het nu hebben uitgevoerd is gewoonweg erover, ook veel TE LUID ....
de dag dat ik weet waar die zekering staat .... yes yes, het zal rustig zijn op de trein

Laatst gewijzigd door Mechanik op 03 apr 2011, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik kan je ergernis begrijpen, maar graag toch wat meer begrip voor de occasionele reiziger die vaak wat verloren loopt in de trein. Stationsaankondigingen zijn zeker geen overbodige luxe voor heel wat mensen. En dat in Brussel er nu eenmaal tweetalig moet worden omgeroepen, dat is nu eenmaal de aard van het beestje.
De omroep mag wat mij betreft wel vrij sec gebeuren, zodat er niet teveel tijd verloren gaat, maar heb toch wel graag een korte melding in welk station we nu precies aankomen.
De omroep mag wat mij betreft wel vrij sec gebeuren, zodat er niet teveel tijd verloren gaat, maar heb toch wel graag een korte melding in welk station we nu precies aankomen.
moeten voor die enkelingen DUIZENDEN mensen die LANGDURIGE boodschappen aanhoren ... ik vind ze inderdaad langdurig ...
neen echt wanneer ik die zekering weet staan ... hehe
neen echt wanneer ik die zekering weet staan ... hehe

Dat de aankondigingen korter worden gemaakt, ja, maar schaf ze alsjeblieft niet af.
die automatische aankondigingen zijn totaal niet lang te noemen in tegendeel. het zijn maar drie zinnetjes die ze gebruiken voor alles
We komen aan in X
station X (tijdens de stilstand)
de volgende halte is Y (net voor het vertrek).
de huidige aankondigingen door de TBG zijn langer hoor.
We komen aan in X
station X (tijdens de stilstand)
de volgende halte is Y (net voor het vertrek).
de huidige aankondigingen door de TBG zijn langer hoor.