Modernisering M5
Re: Modernisering M5
Mijn indruk is dat er geen rode stammen meer rondrijden.
Al ben ik niet zeker of ze nu allemaal gemoderniseerd zijn.
Zelfs nog een deel klassiekjes AM66-79 staan nog niet als cityrail op de sporen.
Ben eens benieuwd wanneer deze allemaal zullen rondrijden.
Al ben ik niet zeker of ze nu allemaal gemoderniseerd zijn.
Zelfs nog een deel klassiekjes AM66-79 staan nog niet als cityrail op de sporen.
Ben eens benieuwd wanneer deze allemaal zullen rondrijden.
Re: Modernisering M5
Er zijn zeker nog rode M5-en, deze vertrekken als P treinen met een 21 of 11 voor vanuit Schaarbeek richting Gent of richting Zottegem als ik mij niet vergis.
Re: Modernisering M5
Welke zijn dat dan? P8907 alleszins niet (17u35, M4's). Ik neem die vaak, maar als ik zou weten dat een half uurtje vroeger M5's zitten is dat wel de moeite om eens een half uurtje te spijbelenSteven schreef:Er zijn zeker nog rode M5-en, deze vertrekken als P treinen met een 21 of 11 voor vanuit Schaarbeek richting Gent of richting Zottegem als ik mij niet vergis.
Re: Modernisering M5
In Gent komt de M5 niet. Ik heb ze daar nog nooit gezien.
Sinds de nieuwe dienstregeling zijn de varkensneuzen er vervangen door sprinters.
P-treinen worden er gereden met M4 (loc 23), I10-rijtuigen en klassiekjes.
Sinds de nieuwe dienstregeling zijn de varkensneuzen er vervangen door sprinters.
P-treinen worden er gereden met M4 (loc 23), I10-rijtuigen en klassiekjes.
Re: Modernisering M5
Ook P 7903 (Oudenaarde-Schaarbeek) wordt nog steeds met 10 rode M5-rijtuigen + een HLE 11 gereden.
Tijdens de avondspits is dit ook het geval voor P 8903 (Schaarbeek - Oudenaarde)
Tijdens de avondspits is dit ook het geval voor P 8903 (Schaarbeek - Oudenaarde)
Re: Modernisering M5
Behalve op zaterdagAM'er schreef:In Gent zijn sinds de nieuwe dienstregeling de varkensneuzen vervangen door sprinters.
Den eerste en enige omnibus die op zaterdag tussen Gent & Antwerpen rijdt, is een 800.
Re: Modernisering M5
Omnibus zeggen ze dan... deze "stoptrein" stopt niet in Gentbrugge en BeerveldeBart schreef:Behalve op zaterdagAM'er schreef:In Gent zijn sinds de nieuwe dienstregeling de varkensneuzen vervangen door sprinters.
Den eerste en enige omnibus die op zaterdag tussen Gent & Antwerpen rijdt, is een 800.
Re: Modernisering M5
Misschien compleet off-topic maar hebben ze de wasinstallaties ook gemoderniseerd? Als je dubbeldekstellen ziet rijden lijkt het alsof het 'afgeschuinde' gedeelte van de m5 en de m6 geen 'borstel' zien.
Re: Modernisering M5
Zijn er nu nog rode M5's?
Ik heb nu ook de indruk dat het op lijn 89 gedaan kan zijn. In juni werden P8903 en P8904 nog met rode M5's gereden. s' Nachts overnacht er altijd eentje in Zottegem ... maar daar heb ik vorig weekend gerenoveerde M5's zien staan.
Vond dit wel geinige rijtuigen. Spijtig dat ze nu ook slachtoffer geworden zijn van de grijze uniformiteit.
Paar interieurfoto's.
2de: 1ste:
Ik heb nu ook de indruk dat het op lijn 89 gedaan kan zijn. In juni werden P8903 en P8904 nog met rode M5's gereden. s' Nachts overnacht er altijd eentje in Zottegem ... maar daar heb ik vorig weekend gerenoveerde M5's zien staan.
Vond dit wel geinige rijtuigen. Spijtig dat ze nu ook slachtoffer geworden zijn van de grijze uniformiteit.
Paar interieurfoto's.
2de: 1ste:
- Dieselfreak
- Berichten: 2068
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Modernisering M5
't Zijn geen rijtuigen om diensten als de IC A mee te doen, maar toch, ze hébben iets. Iets buitengewoons.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Modernisering M5
Locs, treinstellen en rijtuigen in hun oorspronkelijke versie zijn nog steeds het mooist. Lang leve de nostalgie...
Maar als je kijkt naar de comforteisen van 2011 en je zet dan een ongemodernizeerde M5 er naast, zijn deze rijtuigen totaal verouderd, Spartaans, niet meer van deze tijd. De foto's zeggen het zelf: geen binnendeuren, geen bagagevoorziening, zitbanken (i.p.v. zetels), e.d.
Ja, de ongemodernizeerde M5 had iets, maar de gemodernizeerde ook...
Maar als je kijkt naar de comforteisen van 2011 en je zet dan een ongemodernizeerde M5 er naast, zijn deze rijtuigen totaal verouderd, Spartaans, niet meer van deze tijd. De foto's zeggen het zelf: geen binnendeuren, geen bagagevoorziening, zitbanken (i.p.v. zetels), e.d.
Ja, de ongemodernizeerde M5 had iets, maar de gemodernizeerde ook...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Modernisering M5
Het beste aan de M5 vind (en vond) ik de heel comfortabele ophanging en de stilte, maar die 2 goede eigenschappen zijn nu aangevuld met een eigentijds interieur en de nodige accesoires (binnendeuren, lampjes, haakjes voor jas, bagagehouder,...). Waardoor de rijtuigen nu helemaal top zijn
Re: Modernisering M5
Wat is er mis met 'geen binnendeuren' en zitbanken?Shrek schreef:Het beste aan de M5 vind (en vond) ik de heel comfortabele ophanging en de stilte, maar die 2 goede eigenschappen zijn nu aangevuld met een eigentijds interieur en de nodige accesoires (binnendeuren, lampjes, haakjes voor jas, bagagehouder,...). Waardoor de rijtuigen nu helemaal top zijn
Re: Modernisering M5
Geen binnendeuren => veel meer lawaai. De zitbanken zitten een pak minder comfortabel dan zetelsAGE-411 schreef:Wat is er mis met 'geen binnendeuren' en zitbanken?Shrek schreef:Het beste aan de M5 vind (en vond) ik de heel comfortabele ophanging en de stilte, maar die 2 goede eigenschappen zijn nu aangevuld met een eigentijds interieur en de nodige accesoires (binnendeuren, lampjes, haakjes voor jas, bagagehouder,...). Waardoor de rijtuigen nu helemaal top zijn