Acties in Charleroi

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Acties in Charleroi

Bericht door Kristofke »

dentheo schreef:
ferry schreef:Hoi


Op lijn 12 waren IC van 16:17 en 17:17 gewoon afgeschaft...!


w

Dat bedoel ik, voor zover ik kon zien, heeft men geen enkele tijdens de staking laten "keren" in Brussel....alles de fuik in.
Toch wel hoor.

De 4534 rijdt dagelijks met 2 klassiekjes. Deze is in Brussel-Zuid beperkt en gekeerd en is teruggekomen als 2013 met ook 2 klassiekjes dan ipv 8M6.

Men heeft laten keren in de mate van het mogelijke. Er is nog altijd een TB en TBG nodig om elke trein te laten rijden, en deze zijn niet altijd ter plaatse, bovendien is het niet zo dat die twee altijd heen en terug rijden en bv. een andere trein moeten gaan verzekeren, terwijl de aflos bijvoorbeeld meekomt met een andere trein (maar die aanvoer viel stil).
Peche

Re: Acties in Charleroi

Bericht door Peche »

Jongens, tis infrabrol die staakt en niet de nmbs...

Hinder op het spoor door onverwachte staking

Door een onverwachte staking bij onderstationchefs van de NMBS-groep in verschillende Waalse stations was het treinverkeer woensdagnamiddag een tijdlang verstoord. De actie begon rond 13 uur en eindigde op de meeste plaatsen om 15 uur. Enkel in Namen was de actie rond 15.45 uur nog niet afgelopen. Dat meldt spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel.

De onderstationchefs hebben het werk neergelegd om zo hun ongenoegen te uiten. Ze zijn niet opgezet met hun hogere werklast die financieel niet wordt erkend. Dat zegt Claude Lambot, secretaris van de socialistische vakbond ACOD Spoor in Charleroi.

‘De actie begon rond 13 uur in een seinhuis in Charleroi. Uit solidariteit legden ook in Nijvel, Namen, Gembloers en Fleurus werknemers het werk neer’, zegt een woordvoerder van Infrabel. Hij zegt verder ook ‘verrast te zijn door de wilde staking die duizenden reizigers gijzelde’.

De acties hebben voornamelijk gevolgen voor het treinverkeer in Wallonië. In Vlaanderen is er minder hinder; al reden er even geen treinen op de lijn tussen Charleroi en Antwerpen. Om na te kijken of de trein die u neemt vertraging oploopt, kan u op de website www.railtime.be terecht.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 110406_114
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Acties in Charleroi

Bericht door dentheo »

Kristofke schreef:
Men heeft laten keren in de mate van het mogelijke. Er is nog altijd een TB en TBG nodig om elke trein te laten rijden, en deze zijn niet altijd ter plaatse, bovendien is het niet zo dat die twee altijd heen en terug rijden en bv. een andere trein moeten gaan verzekeren, terwijl de aflos bijvoorbeeld meekomt met een andere trein (maar die aanvoer viel stil).
Hoeveel keren per dag rijdt de dubbeldekker van Charleroi tot Essen met 1 TB , ik denk dat dat nogal meevalt.
Waar wordt er dan meestal afgelost ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Acties in Charleroi

Bericht door Steven »

Waar ze meestal aflossen hangt af wie er aflost op zich
er zijn bestuurder van Antwerpen, Essen, Brussel Zuid en Charleroi betrokken, voor de TBG's kan het zo mogelijk nog wat bonter zijn over welke depots betrokken zijn.
groentje
Berichten: 7506
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Acties in Charleroi

Bericht door groentje »

Mijn collega's laten zich weer eens van hun mooiste kant zien. Er is inderdaad iets aan het broeien bij het personeel van de beweging, maar deze werkwijze vind ik evenmin kunnen. Ik wens die heren en dames van harte toe ooit eens onverwacht geblokkeerd te staan in een station zonder treinen.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Acties in Charleroi

Bericht door dentheo »

Steven schreef:Waar ze meestal aflossen hangt af wie er aflost op zich
er zijn bestuurder van Antwerpen, Essen, Brussel Zuid en Charleroi betrokken, voor de TBG's kan het zo mogelijk nog wat bonter zijn over welke depots betrokken zijn.

En rijden die dan het hele traject heen en weer ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Acties in Charleroi

Bericht door Steven »

Neen niet noodzakelijk, om een voorbeeld te geven.
Bij collega's van Brussel zuid hebben ze een dienst waarbij ze tot Antwerpen centraal rijden, een collega van Antwerpen gaat er mee tot Essen en terug alwaar onze collega terug overneem tot Charleroi. Sommige ritten bestaan dus uit een aaneenschakeling van verschillende bestuurders, andere zijn dan weer integraal door 1 TB voorzien. Laat ons samenvatten dat je er niet echt een lijn kan in trekken.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1886
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Acties in Charleroi

Bericht door Portbou »

Hallo Steven,
Steven schreef:Neen niet noodzakelijk, om een voorbeeld te geven.
Bij collega's van Brussel zuid hebben ze een dienst waarbij ze tot Antwerpen centraal rijden, een collega van Antwerpen gaat er mee tot Essen en terug alwaar onze collega terug overneem tot Charleroi. Sommige ritten bestaan dus uit een aaneenschakeling van verschillende bestuurders, andere zijn dan weer integraal door 1 TB voorzien. Laat ons samenvatten dat je er niet echt een lijn kan in trekken.
En wat doet die collega van Brussel-Zuid in die tussentijd in Antwerpen ? Is dat een soort middagpauze ?

Groeten,
Bart W.
Peche

Re: Acties in Charleroi

Bericht door Peche »

Steven schreef:Waar ze meestal aflossen hangt af wie er aflost op zich
er zijn bestuurder van Antwerpen, Essen, Brussel Zuid en Charleroi betrokken, voor de TBG's kan het zo mogelijk nog wat bonter zijn over welke depots betrokken zijn.
Essen heeft geen enkele bestuurder die met de Charleroi-Essen rijd. Deze bestuurders zijn allemaal van Antwerpen.

Meestal rijden de mensen van Antwerpen en Charleroi het gehele traject op en af. Enkele keren worden ze afgelost of is het enkel van Antwerpen tot Essen of van Antwerpen tot Brussel.
Maar meestal zitten de diensten van antwerpen zo in elkaar: Antwerpen-Essen-Charleroi-Essen-Antwerpen of Antwerpen-Charleroi-Essen-Antwerpen of Antwerpen-Essen-Charleroi-Antwerpen.
Hangt af van het tijdstip.
Maar de mensen van Brussel Zuid kennen baanvak 12 Antwerpen-Essen niet.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Acties in Charleroi

Bericht door Steven »

Dat laatste is juist. Sommige diensten zijn dus verknipt. Ik dacht dat Essen tot Brussel zuid kwam wat dus niet het geval is.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Acties in Charleroi

Bericht door dekooiker »

Probleem is dat OSTCH op perron totaal ander werk doen dat die op seinhuizen.
Terwijl ze hetzelfde betaald worden.
Zoals anderen reeds aanhaalden zijn er veel te veel perronmannen die zich wegsteken om zo weinig mogelijk werk te verrichten, zelfs als dat nodig zou zijn voor het goede verloop van het treinverkeer.
(Voorbeeld: trein staat al meer dan 5 minuten op het perron naast het kot van de OSTCH, deze had nog niet eens gezien dat die trein allang had moeten wegzijn.
Probleem met de deuren blijkt achteraf)
Op de seinhuizen is dat meestal onmogelijk.
Het risico is op de seinhuizen veel groter want één kleine fout kan zeer zware gevolgen hebben.
De OSCHT seinhuizen in het zuidelijke deel vonden het nodig om te staken.
Is de redenering dan dat ze het geld dat de OSTCH seinhuizen verlangen zo gaan krijgen?
De trein.
Alleen voor durvers.
groentje
Berichten: 7506
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Acties in Charleroi

Bericht door groentje »

Ik durf het betwijfelen. Nu, de OSTCH perron (van Mobility, dus) heeft ook een taak die niet te onderschatten is, het is niet omdat sommigen er hun voeten aan vegen, dat je hun werk zomaar kan negeren. Net als een treinbegeleider riskeert een OSTCH perron met agressie te maken te krijgen. Op dat vlak zit je toch vrij veilig op het seinhuis. En op een seinhuis zitten er ook plantrekkers, hoor.
Dat je meer direct met de veiligheid van het treinverkeer bezig bent bij Infrabel, is natuurlijk wel waar, zeker sinds de OSTCH van Mobility geen veiligheidsdocumenten meer mogen afleveren...
Jaloezie is toch maar een venijnig beestje, eerlijk gezegd.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Acties in Charleroi

Bericht door Asterix »

Peche schreef:Enkele keren worden ze afgelost of is het enkel van Antwerpen tot Essen of van Antwerpen tot Brussel.
Maar meestal zitten de diensten van antwerpen zo in elkaar: Antwerpen-Essen-Charleroi-Essen-Antwerpen of Antwerpen-Charleroi-Essen-Antwerpen of Antwerpen-Essen-Charleroi-Antwerpen.
Zijn korte ritten niet vervelend? Is het niet leuker om een trein van begin tot einde te verzekeren of maakt dat voor jullie niet uit?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Acties in Charleroi

Bericht door Steven »

bw494674 schreef:Hallo Steven,
Steven schreef:Neen niet noodzakelijk, om een voorbeeld te geven.
Bij collega's van Brussel zuid hebben ze een dienst waarbij ze tot Antwerpen centraal rijden, een collega van Antwerpen gaat er mee tot Essen en terug alwaar onze collega terug overneem tot Charleroi. Sommige ritten bestaan dus uit een aaneenschakeling van verschillende bestuurders, andere zijn dan weer integraal door 1 TB voorzien. Laat ons samenvatten dat je er niet echt een lijn kan in trekken.
En wat doet die collega van Brussel-Zuid in die tussentijd in Antwerpen ? Is dat een soort middagpauze ?

Groeten,
Bart W.
pauze bestaat officieel niet in binnenlandse dienst, wij zijn elke minuut beschikbaar officieel.
Op ons papier zie je voor die minuten dan ook reserve staan.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1886
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Acties in Charleroi

Bericht door Portbou »

Steven schreef: pauze bestaat officieel niet in binnenlandse dienst, wij zijn elke minuut beschikbaar officieel.
Op ons papier zie je voor die minuten dan ook reserve staan.
OK, maar beschikbaar waarvoor ?
Ik dacht dat de vele besparingsrondes er nu net toe geleid hadden dat er bijna geen reserves meer waren ?

Groeten,
Bart W.
Plaats reactie