Acties vandaag... beter opgevangen ?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
dentheo

Acties vandaag... beter opgevangen ?

Bericht door dentheo »

Wanneer ik even en weer blader in Railtime dan lijkt het erop dat Infrabel en NMBS-R vandaag geprobeerd hebben de gevolgen van de acties te beperken voor het noorden van het land.

Ik zie precies een vervangtrein voor de Charleroi in BruZu starten en wanneer de volgende Charleroi in Antwerpen bijna een uur te laat is , krijgt hij daar een kering en rijdt er en speciaal naar Essen.

Prachtig, het lukt niet zonder vertragingen , maar het "kan" toch nog.
Theo
Groeten vanop de Heide
groentje

Re: Acties vandaag... beter opgevangen ?

Bericht door groentje »

Een kwartier geleden heeft de blok van Luik het werk neergelegd voor een uurtje.
Kristofke

Bericht door Kristofke »

dentheo schreef:Wanneer ik even en weer blader in Railtime dan lijkt het erop dat Infrabel en NMBS-R vandaag geprobeerd hebben de gevolgen van de acties te beperken voor het noorden van het land.

Ik zie precies een vervangtrein voor de Charleroi in BruZu starten en wanneer de volgende Charleroi in Antwerpen bijna een uur te laat is , krijgt hij daar een kering en rijdt er en speciaal naar Essen.

Prachtig, het lukt niet zonder vertragingen , maar het "kan" toch nog.
Dat lijkt mij typisch de gevolgen te zijn van een Infrabel staking, deze hebben ietsje minder invloed op het verkeer dan een rijdend personeel staking.

Bij een Infrabel staking heb je gewoon een bepaalde zone waarin geen verkeer is, bij een NMBS staking heb je over het gehele land verschillende treinen die niet rijden en welke de rest overhoop leggen.
Gerard

Bericht door Gerard »

groentje schreef:Een kwartier geleden heeft de blok van Luik het werk neergelegd voor een uurtje.
Het uurtje werd uiteindelijk 4 uren. Uitgerekend vandaag had ik weer een fototrip op het programma staan in de omgeving van Luik. Om 11:30 uur strande ik in Liége Palais, om 13:30 stond alles nog muurvast en heb ik, o.a. vanwege het mooie weer, maar besloten er een citytrip van Luik van te maken. Te voet heb ik vervolgens een mooie route langs de Maas naar Liége Guillemins afgelegd. Om 15:00 uur was de treinstaking afgelopen en had ik de mazzel dat de eerste trein die weer ging rijden die naar Maastricht was. 11 uurtjes treinen en tussendoor in een onaangekondigde staking terechtkomen is wel ff flink balen, volgende keer hopelijk meer geluk ;)
groentje

Bericht door groentje »

Yep, sorry, daarvoor. De eerste berichten spraken tot 12.15.
Er is gelukkig in Luik heel wat moois te zien, en er zijn een paar mooie wandelingen, bijvoorbeeld rond de citadel. Maar goed, als je niet daarvoor naar Luik gaat, is het balen, inderdaad.
Gerard

Bericht door Gerard »

groentje schreef:Yep, sorry, daarvoor. De eerste berichten spraken tot 12.15.
Er is gelukkig in Luik heel wat moois te zien, en er zijn een paar mooie wandelingen, bijvoorbeeld rond de citadel. Maar goed, als je niet daarvoor naar Luik gaat, is het balen, inderdaad.
Klopt, u heeft gelijk ;) De conducteurs vertelden eerst inderdaad tot 12:15 uur, maar het bleek wat langer te duren.
Luik is zeker prachtig, in combinatie met het mooie weer maakte het me achteraf gelukkig niet veel uit.
Hopelijk de volgende keer meer geluk!
Plaats reactie