ICE in London
Re: ICE in London
Klopt. Je kan natuurlijk een steriele zone inrichten in Aken en Luik, of op zijn minst een ruimte die steriel te maken is, zoals in Lille-Europe, maar dat is verre van vanzelfsprekend. Een alternatief is ook om de grenscontrole op de trein te houden tussen Keulen en Brussel, als de Engelsen daar tenminste mee akkoord gaan.
Of de stops voor Aken en Luik in andere stations laten gebeuren, ik denk aan bijvoorbeeld Angleur voor Luik, waar er toch wat meer ruimte is.
Of de stops voor Aken en Luik in andere stations laten gebeuren, ik denk aan bijvoorbeeld Angleur voor Luik, waar er toch wat meer ruimte is.
Re: ICE in London
Hallo,
Hoe doen ze dit eigenlijk in Bourg St Maurice met die Eurostars die in de winter rechtstreeks naar London rijden ?
Groeten,
Bart W.
Ik vrees van niet... er moeten niet enkel paspoorten gecontroleerd worden maar de bagage moet ook door de X-rays...groentje schreef:Een alternatief is ook om de grenscontrole op de trein te houden tussen Keulen en Brussel, als de Engelsen daar tenminste mee akkoord gaan.
Hoe doen ze dit eigenlijk in Bourg St Maurice met die Eurostars die in de winter rechtstreeks naar London rijden ?
Groeten,
Bart W.
Re: ICE in London
Luik wordt überhaupt niet eens overwogen door DB, volgens dat artikel. Het is in het verleden al wel vaker gebeurd dat d.m.v. een grote zak geld een station/stad/regio alsnog een aansluiting krijgt op het IC/ICE-net, maar dan zal de Waalse regering, provincie of de stad zelf zich toch een heel stuk pro-actiever moeten opstellen. Zelf verwacht ik dat DB haar zin krijgt, gezien de eerder getoonde desinteresse en het gebrek aan onderhandelingservaring met concerns als DB.groentje schreef:Klopt. Je kan natuurlijk een steriele zone inrichten in Aken en Luik, of op zijn minst een ruimte die steriel te maken is[...]Of de stops voor Aken en Luik in andere stations laten gebeuren, ik denk aan bijvoorbeeld Angleur voor Luik, waar er toch wat meer ruimte is.
Re: ICE in London
Ik weet dat Avignon-Centre een perron heeft dat steriel gemaakt kan worden, het zoal zoiets ook wel zijn in Bourg Saint-Maurice.bw494674 schreef:Hallo,Ik vrees van niet... er moeten niet enkel paspoorten gecontroleerd worden maar de bagage moet ook door de X-rays...groentje schreef:Een alternatief is ook om de grenscontrole op de trein te houden tussen Keulen en Brussel, als de Engelsen daar tenminste mee akkoord gaan.
Hoe doen ze dit eigenlijk in Bourg St Maurice met die Eurostars die in de winter rechtstreeks naar London rijden ?
Groeten,
Bart W.
Re: ICE in London
En ook worden de kasten van de trein gecontroleerd of er niemand in die kasten kruipt. Vooraleer deze vorst buiten rijd wordt er nog snel in de kasten gekeken of er niemand in zit.bw494674 schreef:Hallo,Ik vrees van niet... er moeten niet enkel paspoorten gecontroleerd worden maar de bagage moet ook door de X-rays...groentje schreef:Een alternatief is ook om de grenscontrole op de trein te houden tussen Keulen en Brussel, als de Engelsen daar tenminste mee akkoord gaan.
Hoe doen ze dit eigenlijk in Bourg St Maurice met die Eurostars die in de winter rechtstreeks naar London rijden ?
Groeten,
Bart W.
Re: ICE in London
En ik dacht dat die dan in één beweging tot aan het perron in Brussel-Zuid moet bollen. Maar in praktijk??Peche schreef:En ook worden de kasten van de trein gecontroleerd of er niemand in die kasten kruipt. Vooraleer deze vorst buiten rijd wordt er nog snel in de kasten gekeken of er niemand in zit.
Re: ICE in London
Dat klopt die moet dan in 1 beweging aan perron komen, moet de eurostar dan toch stoppen dan zal de controle over gedaan worden.
Re: ICE in London
En kan de ICE niet in de Eurostar terminal stoppen? Dit kan toch worden gedaan indien deze niet door de NZV rijdt, maar via lijn 26 of 28?
Is die eurostar terminal eigenlijk gehuurd, of is deze volledig eigendom van Eurostar?
Is die eurostar terminal eigenlijk gehuurd, of is deze volledig eigendom van Eurostar?
Re: ICE in London
Maar dan moet de ICE helemaal ontruimt worden, alle bagage uitgeladen, het treinstel van voor tot achter gecontroleerd,...melle schreef:En kan de ICE niet in de Eurostar terminal stoppen? Dit kan toch worden gedaan indien deze niet door de NZV rijdt, maar via lijn 26 of 28?
Is die eurostar terminal eigenlijk gehuurd, of is deze volledig eigendom van Eurostar?
Dat is wat veel op een commerciële stop


Re: ICE in London
De huidige terminal van eurostar kan niet zoveel meer extra treinen aan. De treinen worden naast de nodige controle ook nog is voorzien van eten en drinken terwijl ze aan perron staan. Dit laatste moet altijd gebeuren voor de passagiers instappen.
Re: ICE in London
Maar er zijn toch twee sporen, voor zo'n 9 treinen per dag. Het lijkt me dat er dus best nog wel 3 ICEs bij kunnen, vooral omdat die het perron niet zo lang nodig zullen hebben.Steven schreef:De huidige terminal van eurostar kan niet zoveel meer extra treinen aan. De treinen worden naast de nodige controle ook nog is voorzien van eten en drinken terwijl ze aan perron staan. Dit laatste moet altijd gebeuren voor de passagiers instappen.
Re: ICE in London
Ik vermoed dat ze in Frankfurt maar een deel van de catering zullen inladen en in Brussel zullen aanvullen. Doordat je eerst de mensen laat uitstappen die in Brussel willen zijn en pas nadien de mensen voor Londen laat instappen (want zo zal die procedure verlopen, in en uitstappen reizigers mengen ze nooit) zal de tijdsduur aan perron even lang zijn als bij een gewone eurostar.
Re: ICE in London
Een Eurostar die stopt in Lille staat daar maar een minuut of 3 stil. Waarom zou dat in Brussel ook niet kunnen.Steven schreef:Ik vermoed dat ze in Frankfurt maar een deel van de catering zullen inladen en in Brussel zullen aanvullen. Doordat je eerst de mensen laat uitstappen die in Brussel willen zijn en pas nadien de mensen voor Londen laat instappen (want zo zal die procedure verlopen, in en uitstappen reizigers mengen ze nooit) zal de tijdsduur aan perron even lang zijn als bij een gewone eurostar.
OK, keren zal wel wat meer tijd in beslag nemen, maar 10 minuten moet toch wel voldoende zijn.
Re: ICE in London
10 minuten kan nooit he, zolang ze in Frankfurt geen steriele zone hebben moeten al die controles in Brussel gebeuren. In Lillle gaat het zo snel omdat de treinen daar al volledig gecontroleerd aankomen.K V B schreef:Een Eurostar die stopt in Lille staat daar maar een minuut of 3 stil. Waarom zou dat in Brussel ook niet kunnen.
OK, keren zal wel wat meer tijd in beslag nemen, maar 10 minuten moet toch wel voldoende zijn.

Re: ICE in London
Maar al die controles in Brussel laten plaatsvinden maakt het hele idee van een doorgaande trein Frankfurt - London toch zinloos? Als iedereen moet uistappen, met bagage, om door een controle te gaan dan kan je beter gewoon de zaak zo laten, en doorgaande tickets verkopen voor een combinatie ICE - Eurostar.Shrek schreef:10 minuten kan nooit he, zolang ze in Frankfurt geen steriele zone hebben moeten al die controles in Brussel gebeuren. In Lillle gaat het zo snel omdat de treinen daar al volledig gecontroleerd aankomen.K V B schreef:Een Eurostar die stopt in Lille staat daar maar een minuut of 3 stil. Waarom zou dat in Brussel ook niet kunnen.
OK, keren zal wel wat meer tijd in beslag nemen, maar 10 minuten moet toch wel voldoende zijn.
Nee, een directe trein Frankfurt - London heeft maar zin als je er tijd mee spaart. Dus zal men er wel wat op vinden.