Doortochtschema
Doortochtschema
IK denk erover de doortochten van Cargo's op lijn 12 op een lijstje te zetten (excel ofzo).
Eventueel copy hier.
Heeft er iemand een template of ideaal voorbeeld ?
Eventueel copy hier.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Doortochtschema
iets zoals dit in excel?dentheo schreef:IK denk erover de doortochten van Cargo's op lijn 12 op een lijstje te zetten (excel ofzo).
Eventueel copy hier.
| plaats van doortocht | uur | richting | loc |

Zouden de weekdagen erbij moeten ? In code of in kolommen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
ma/di/woe/do/vrij/zat/zodentheo schreef:Zouden de weekdagen erbij moeten ? In code of in kolommen ?

Ik zal eens proberen....
Hou u maar klaar voor een prototype vol fouten....
Hou u maar klaar voor een prototype vol fouten....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Robin schreef:ma/di/woe/do/vrij/zat/zodentheo schreef:Zouden de weekdagen erbij moeten ? In code of in kolommen ?
als je dat op een spoorse manier gaat uitdrukken gaat dat als volgt
R1 = Maandag
R2 = Dinsdag
R3 = woensdag
...
...
R7 = Zondag
R8 = dag na een feestdag (van deze ben ik niet meer zeker).
- trainfreak
Ter aanvulling op Steven:
N1 wil zeggen nooit op maandag, N2 nooit op dinsdag ...
Dan heb je ook nog F wanneer een trein mag rijden op bepaalde dagen.
R8 is een rit op een officiële feestdag, behalve wanneer het een zondag is
R9 is een rit op de dag na een feestdag (buiten op maandag of zondag)
Voor wie meer info wil over de betekenis van alle letters en afkortingen: http://www.railpassie.org/lexicon.html
N1 wil zeggen nooit op maandag, N2 nooit op dinsdag ...
Dan heb je ook nog F wanneer een trein mag rijden op bepaalde dagen.
R8 is een rit op een officiële feestdag, behalve wanneer het een zondag is
R9 is een rit op de dag na een feestdag (buiten op maandag of zondag)
Voor wie meer info wil over de betekenis van alle letters en afkortingen: http://www.railpassie.org/lexicon.html
-
Ik zou in zo’n geval eerst voor mezelf een grafische voorstelling maken van de reizigerstreinen die er in een vast basis uurpatroon rijden tussen Roosendaal enerzijds en Antwerpen Noorderdokken anderzijds. Dus een tijd/weg diagram zoals de ontwerpers en de uitvoerders van de treindienst zelf ook gebruiken.
Als je daarna in tabelvorm de doorrittijden voor een bepaalde lokatie gaat opzetten, heb je denk ik gemak van het achtergrondbeeld dat je eerst gecreëerd hebt van wat er überhaupt mogelijk is.
Als je daarna in tabelvorm de doorrittijden voor een bepaalde lokatie gaat opzetten, heb je denk ik gemak van het achtergrondbeeld dat je eerst gecreëerd hebt van wat er überhaupt mogelijk is.
- Uitwerking:
Voor de doorrijdende treinen zul je de doorrittijden bij de vertakking Sint Mariaburg moeten schatten.
Waarschijnlijk is het dan hier zinvol om te beginnen met het patroon van de Benelux, en daarna eerst een fotokopie te maken, want het intekenen van de ICb en de L geeft in het weekend een heel ander resultaat dan op weekdagen.
Heb je dat vast, dan zie je de ruimte die er nog is voor P-treinen en/of goederentreinen. Voorzover je aan die gegevens kunt komen kun je die er ook met dunne lijntjes in tekenen. Voor de treinen die bij de vertakking Sint Mariaburg van de lijn 12 afbuigen of er juist op aantakken moet je weer de tijden daar schatten.
Het kan zijn dat je hier al aan een aantal kopieën moet denken, want het basis uurpatroon is elk uur globaal de basis, maar de toevoeging van P-treinen en goederenpaden kan per uur een verschillend beeld geven.
Mijn praktijkervaring terzake is overigens van tientallen jaren terug ...
Tegenwoordig denk je niet meer aan tekenen en gummen op fotokopietjes maar aan werken op de pc. En je moet dan beslist eens zoeken op de term “tijd-weg diagram”.
Ik denk dat jij het hebt over een grafiek...
Ik heb het gewoon over een lijst van doortochten op een bepaalde plaats.
Anderzijds, sinds het einde van de werken op L12 rijden in het weekend de treinen terug op de uren zoals in de week. (alleen de treinen die rijden natuurlijk)
Ik heb het gewoon over een lijst van doortochten op een bepaalde plaats.
Anderzijds, sinds het einde van de werken op L12 rijden in het weekend de treinen terug op de uren zoals in de week. (alleen de treinen die rijden natuurlijk)
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide