De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Interessant.
Bij welke condities vindt er nu eigenlijk opdruk plaats tussen Liege G. en Ans?
Ligt het enkel aan de weersomstandigheden of zijn er nog vaste treinen die ook bij droog en zonnig weer opdruk meekrijgen?
Alvast bedankt voor het antwoord
Bij welke condities vindt er nu eigenlijk opdruk plaats tussen Liege G. en Ans?
Ligt het enkel aan de weersomstandigheden of zijn er nog vaste treinen die ook bij droog en zonnig weer opdruk meekrijgen?
Alvast bedankt voor het antwoord
De regels die bepalen wie opgedrukt moet worden zijn vrij eenvoudig.
Tot en met 8 rijtuigen zal elke trein alleen omhoog rijden.
boven de 8 rijtuigen moeten alle treinen opgedrukt worden.
uitzonderingen
alle treinen gesleept door een HLE13 rijden altijd alleen omhoog tenzij:
- in de herfst dan vallen ze onder de basisregel bovenaan.
- er 1 of meerdere motoren zijn afgezonderd, dan vraagt de TB ook een opdrukloc aan.
Tot en met 8 rijtuigen zal elke trein alleen omhoog rijden.
boven de 8 rijtuigen moeten alle treinen opgedrukt worden.
uitzonderingen
alle treinen gesleept door een HLE13 rijden altijd alleen omhoog tenzij:
- in de herfst dan vallen ze onder de basisregel bovenaan.
- er 1 of meerdere motoren zijn afgezonderd, dan vraagt de TB ook een opdrukloc aan.
Je kan er dus van uitgaan dat dit voor de reeks 18 ongeveer hetzelfde zal worden, aangezien ze nog iets sterker zijn dan de huidige reeks 13.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... d/1.951364
Van dit ongeval is nog steeds niet zeker wat er precies is gebeurd, maar verbuffering zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn.
Van dit ongeval is nog steeds niet zeker wat er precies is gebeurd, maar verbuffering zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Die 6000kW kunnen ze toch maar even aanhouden (boost) daarna maar max 5000kW?Steven schreef:Je kan er dus van uitgaan dat dit voor de reeks 18 ongeveer hetzelfde zal worden, aangezien ze nog iets sterker zijn dan de huidige reeks 13.
dat is een feit maar dat maakt ze nog steeds krachtiger he. De 13 heeft die boost niet eens.
indeed. en ze zijn ook een pak stiller dan de 13en. enkel als ge hem pas onder electriciteit plaatst en hem opstart is het even een scherp geluid.. maar erna is hij toch een pak stiller dan de 13Steven schreef:dat is een feit maar dat maakt ze nog steeds krachtiger he. De 13 heeft die boost niet eens.
-
Vandaag was het weer de 1801. Weet iemand waarom het vandaag weer deze is en geen ander nummer?

Ik zal morgen eens gaan horen..Treinen9880 schreef:Vandaag was het weer de 1801. Weet iemand waarom het vandaag weer deze is en geen ander nummer?
-
Oké bedankt om te gaan luisteren. Maar ik had vanmorgen al het gevoel dat het zo ging zijn, want ik ben ergens gaan staan om hem te spotten maar hij kwam weer niet af. Ik moest nog weg dus had ik geen tijd om nog langer te wachten. Morgen heb ik meer tijd en zal daar nog eens proberen. Gelukkig was het geen verloren tijd want er is toen een TGV gepasseert en die had ik nog niet.Darko schreef:Ik zal morgen eens gaan horen..Treinen9880 schreef:Vandaag was het weer de 1801. Weet iemand waarom het vandaag weer deze is en geen ander nummer?

Ja wel. maandag was hij maar zo'n 10 minuten te laat. viel nog mee.. maar gisteren was ie 40 minuten te laat.Treinen9880 schreef:Oké bedankt om te gaan luisteren. Maar ik had vanmorgen al het gevoel dat het zo ging zijn, want ik ben ergens gaan staan om hem te spotten maar hij kwam weer niet af. Ik moest nog weg dus had ik geen tijd om nog langer te wachten. Morgen heb ik meer tijd en zal daar nog eens proberen. Gelukkig was het geen verloren tijd want er is toen een TGV gepasseert en die had ik nog niet.Darko schreef:Ik zal morgen eens gaan horen..Treinen9880 schreef:Vandaag was het weer de 1801. Weet iemand waarom het vandaag weer deze is en geen ander nummer?
- trainfreak
Waar stond je dan als ik vragen mag?Treinen9880 schreef: Gelukkig was het geen verloren tijd want er is toen een TGV gepasseert en die had ik nog niet.
Maandag kwam hij mooi op tijd door (in Westrem, deelgemeente van Wetteren).
Dinsdag ongeveer 10 minuutjes later (zelfde plaats).
Ik heb wel enkel de terugritten gezien, voor de heenrit staat de zon hier echt té slecht.
-
Ik stond vanmorgen (toen niet gepasseert) In Bellem en vanamiddag in het station van Aalter en dar stopt hij enkele seconden.trainfreak schreef:Waar stond je dan als ik vragen mag?Treinen9880 schreef: Gelukkig was het geen verloren tijd want er is toen een TGV gepasseert en die had ik nog niet.
Maandag kwam hij mooi op tijd door (in Westrem, deelgemeente van Wetteren).
Dinsdag ongeveer 10 minuutjes later (zelfde plaats).
Ik heb wel enkel de terugritten gezien, voor de heenrit staat de zon hier echt té slecht.

- trainfreak
Hij zal vanmorgen wel gepasseerd zijn hoor, hoe kan die anders de terugrit verzekeren?