ICE in London

Steven

Re: ICE in London

Bericht door Steven »

Er was al een idee om heel de bestaande terminal terug af te breken en te vergroten. In hoeverre die plannen nog bestaan weet ik niet.
nighttrain

Bericht door nighttrain »

Er zijn al onderhandelingen bezig tussen en met alle spelers in dit dossier. Die kennen ook wel alle praktische beslommering. Dit alles maakt het voorwerp uit van werkgroepen en vergaderingen ,tussen IK Border agency,HM Customs & Excise,politiediensten enz
Daar is enerzijds de vraag van de operatoren oa Eurotunnel,Eurostar en alle anderen, om dit soort controles ,die nodig zijn, in te passen in een commercieel plaatje.
Vroeger bij ET ging je eerst shoppen en dan bordercontrole. Nu is er na de péage direkt de bordercontrol, en pas daarna kan je shoppen alvorens aan boord te gaan. Dit project heeft 2 jaar geduurd, maar we zijn er geraakt. Dus dit zal het zelfde zijn bij ICE en anderen,no panic..
nighttrain

het moeilijkste ,dus het punt die het meest tijd in beslag neemt is de overdracht van grondgebied.
melle

Bericht door melle »

Shrek schreef:
melle schreef:En kan de ICE niet in de Eurostar terminal stoppen? Dit kan toch worden gedaan indien deze niet door de NZV rijdt, maar via lijn 26 of 28?

Is die eurostar terminal eigenlijk gehuurd, of is deze volledig eigendom van Eurostar?
Maar dan moet de ICE helemaal ontruimt worden, alle bagage uitgeladen, het treinstel van voor tot achter gecontroleerd,...
Dat is wat veel op een commerciële stop :wink: Je zou trouwens de sporen heel lang bezet houden, wat misschien problemen geeft voor de huidige eurostardienstregeling :roll:
Jamaar als die trein al steriel is gemaakt in Frankfurt, dan hoeven toch enkel nog de reizigers die in Brussel opstappen worden gecontroleerd? En als die catering nu in Londen en Frankfurt zou gebeuren, dan is dit toch best mogelijk om in een korte termijn te doen?
Steven

Bericht door Steven »

Eurostar en thalys hebben op dit moment een grootkeuken (koude keuken voor thalys en eurostar en warme keuken eurostar) onder het station steken in Brussel zuid. Dat zomaar even schrappen doe je niet, toch niet zonder extra kosten.
Shrek

Bericht door Shrek »

melle schreef:Jamaar als die trein al steriel is gemaakt in Frankfurt, dan hoeven toch enkel nog de reizigers die in Brussel opstappen worden gecontroleerd?
Ja dan wel, maar in geen enkel station waar de ICE nu stopt (Luik,Aken,Keulen,FF luchthaven of FF) is er een steriele zone. Al deze stations zouden dus (grondig) aangepast moeten worden. Tenzij men natuurlijk, zoals nighttrain zegt, de regels kan aanpassen dat controle al rijdend mogelijk is. Dan hoeft de trein zelfs in Brussel of Lille niet persé in een steriele zone komen te staan.
Dat laatste zie ik nog eerder gebeuren dan dat men overal steriele zones voorziet :)
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef:
melle schreef:Jamaar als die trein al steriel is gemaakt in Frankfurt, dan hoeven toch enkel nog de reizigers die in Brussel opstappen worden gecontroleerd?
Ja dan wel, maar in geen enkel station waar de ICE nu stopt (Luik,Aken,Keulen,FF luchthaven of FF) is er een steriele zone. Al deze stations zouden dus (grondig) aangepast moeten worden.
DB is dat van plan in Frankfurt en Keulen. Aken staat nog ter discussie. De stops in Siegburg, Luik (en ik neem aan ook Brussel-Noord) vervallen. Hoera enzo.

Groetjes,
Rian
nighttrain

Shrek schreef:
Ja dan wel, maar in geen enkel station waar de ICE nu stopt (Luik,Aken,Keulen,FF luchthaven of FF) is er een steriele zone. Al deze stations zouden dus (grondig) aangepast moeten worden. Tenzij men natuurlijk, zoals nighttrain zegt, de regels kan aanpassen dat controle al rijdend mogelijk is. Dan hoeft de trein zelfs in Brussel of Lille niet persé in een steriele zone komen te staan.
Dat laatste zie ik nog eerder gebeuren dan dat men overal steriele zones voorziet :)
Ik heb nooit beweerd "rijdend controle" dit zal nooit gebeuren met de engelsen of fransen voor een beweging extern "Schengen"
Ik denk enkel aan "terminals" of "sporen" om die "steriele" zone te evenaren of vervangen
Maar het een is een akkoord tussen administraties e grondgebiedsuitbereiding
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

nighttrain schreef:
Shrek schreef:
Ik heb nooit beweerd "rijdend controle" dit zal nooit gebeuren met de engelsen of fransen voor een beweging extern "Schengen"
Soals ik al vaker heb geschreven: Schengen is het probleem helemaal niet. En in de begindagen van Eurostar is er ook al eens paspoortcontrole in de trein geweest. Het gaat echter allemaal om de bagagecontrole.

Groetjes,
Rian
nighttrain

Ach Schengen , maar eerst was het er verdrag van Canterburry van 12/02/86 die dit alles regelde betreffende de kanaaltunnel, en nog altijd.
kika

Bericht door kika »

Shrek schreef:Ja dan wel, maar in geen enkel station waar de ICE nu stopt (Luik,Aken,Keulen,FF luchthaven of FF) is er een steriele zone. Al deze stations zouden dus (grondig) aangepast moeten worden.
Hoezo grondig aangepast, dat valt toch nog mee? Sowieso sinds dat men Frankfurt 21 heeft laten vallen is men rustig aan bezig om het daar allemaal te vernieuwen: weghalen van bagageperrons en verbreden van de normale is er daar 1 ding van, verder zijn er nog veel ongebruikte ruimtes (o.m. onder het pas gerenoveerde perron 11-12) het zou me verbazen als ze niet eerst FF hf aanpassen met een (tijdelijke) steriele zone voor ze beginnen te rijden.

Rian: 'Hoera enzo.' is dat gemeend of sarcastisch/ironisch?
nighttrain

Kan mij iemand eens uitleggen wat een" steriele zone" is ? En zoals RVB stelde waarom "Schengen " niet het probleemis? Waar is de" steriele zone" in Fréthun?
Steven

Bericht door Steven »

Een steriele zone is (toch wat Brussel zuid betreft) de zone van sporen 1 en 2 die volledig afsluitbaar is (er staan poorten over de sporen heen).
Ook de werkplaats in vorst is op die manier ingericht.
kika

Bericht door kika »

Tiens, de Luikse burgemeester wilt zich er ook mee moeien: Liège, situé à mi-chemin entre Cologne et Bruxelles, serait un arrêt tout indiqué sur cette ligne.
http://archives.sudpresse.be/liege-tran ... 323K9.html
nighttrain

Steven schreef:Een steriele zone is (toch wat Brussel zuid betreft) de zone van sporen 1 en 2 die volledig afsluitbaar is (er staan poorten over de sporen heen).
Ook de werkplaats in vorst is op die manier ingericht.
Dan hebben de Belgen aan over-acting gedaan t.o.v. Parijs (gare du Nord,atelier) en London?
Ik denk dat het zwaartepunt van dit probleem meer ligt op gebied van grenscontrole naar Uk en/of door UKBA.
En dus ook het verwerven van UK grondgebied op Duitse of Belgische( nog meer) bodem.
Plaats reactie