Station Kwadenplas?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Asterix

Station Kwadenplas?

Bericht door Asterix »

Ik ben zinnens om deze namiddag iemand te gaan bezoeken die verhuist is naar de Broekmansstraat in Heist-op-den-Berg.

Wanneer je dit adres ingeeft op de website Google Maps, merk je dat de site aangeeft dat iets ten noorden (op de spoorlijn Aarschot-Lier) er de stopplaats "Kwadenplas" zou moeten zijn. Groot was mijn vreugde dat de reis zo gemakkelijk zou zijn maar noch op internet in het algemeen, noch op de routeplanner van de NMBS in het bijzonder, vind ik iets over deze stopplaats. Zelf ken ik die halte ook niet en Google Earth laat ook niet meteen iets zien.

Is het een kwakkel van Google of betreft het hier een (zeer) oude en inmiddels gesloten stopplaats?
groentje

Re: Station Kwadenplas?

Bericht door groentje »

Google is bij een recente update (what's in a name) van kaartenleverancier veranderd, en de nieuwe bakt er niet heel erg veel van. Nagenoeg elke halte die er ooit geweest is (en zelfs niet is geweest) staat terug op de kaart. Men is bezig de gegevens te verbeteren, maar ze zijn er duidelijk nog niet.
Adler

Bericht door Adler »

Er is zelfs een station Veldekens tussen Berchem en Antwerpen-Zuid. :lol:
Merkwaardig genoeg worden dan andere stations zoals Kapellenbos dat in 1994 is gesloten, niet getoond.
Ze moeten zich dus baseren op wel heel erg oude gegevens, waarschijnlijk uit 1850 of zo :lol:
Paul
Contacteer:

Bericht door Paul »

Op lijn 16 hebben tussen Booischot en Heist-op-den-Berg ooit de volgende stopplaatsen bestaan: Broekmanstraat, Mechelbaan, en Heide-Lo. Maar "Kwadenplas", dat moet een vergissing zijn.
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
groentje

Bericht door groentje »

Misschien is er ooit een vertakking geweest met die naam?
kika

Bericht door kika »

groentje schreef:Misschien is er ooit een vertakking geweest met die naam?
Of een tram- bushalte?
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Neen, die haltes op Google Maps zijn volstrekt willekeurig aangebracht vaak verwijzend naar een nabijgelegen gehucht. Ik weet niet wat er daar misgelopen is.
Plaats reactie