Juist die R4 maakt dat de plek net wel goed bereikbaar is. Je kan zonder problemen een grote kraan er heen rijden. Je hebt dus een mobiele kraan nodig die op pakweg 60m afstand een schilderscabine van een paar ton kan heffen. Die bestaan. Ga maar eens bij Mammoet kijken bijvoorbeeld...gertb schreef:Ik weet niet of jullie de plaats goed kennen maar de plaats is nogal onbereikbaar. (Maar dat hadden julle wel al door zeker)
Een hoogtewerker zal er niet bij raken volgens mij.
Een hijskraan zou kunnen, de last zal geen probleem zijn, maar of een hijskraan zo ver over het water kan reiken? Ik denk het niet.
Die brug overspant de Ringvaart en dan nog eens de R4 (2 rijstroken in elke richting + een pechstrook aan weerszijden van de Ringvaart).
Infrabel verveeld met graffiti op 35 meter hoge brug
Re: Infrabel verveeld met graffiti op 35 meter hoge brug
Maar die kraan poot je niet voor een hele dag op de R4, dus is te overbruggen afstand net extra door de breedte van de R4. Je moet ook nog rekening houden met verschillende veiligheidsaspecten. Want zo een kraan NAAST de R4 zetten geeft evengoed (om redenen van veiligheid) het opheffen van het verkeer aldaar. Je moet dus verder kijken dan alleen de praktische kant.
Ik zou die kraan dus net wel op de R4 zette. Ik bedoel maar, even een dag ( een zodag bijv) een stuk R4 afzetten lijkt me toch makkelijker dan even een spoor buiten dienst nemen en de bovenleiding verwijderen...Steven schreef:Maar die kraan poot je niet voor een hele dag op de R4, dus is te overbruggen afstand net extra door de breedte van de R4. Je moet ook nog rekening houden met verschillende veiligheidsaspecten. Want zo een kraan NAAST de R4 zetten geeft evengoed (om redenen van veiligheid) het opheffen van het verkeer aldaar. Je moet dus verder kijken dan alleen de praktische kant.
Waarom het zo moeilijk maken? Dat men gewoon een ponton op het water tot aan de brug duwt en hierop een stelling en/of hoogtewerker zet.
De gemakkelijkste oplossing is en blijft schilders zoeken die gewoon met touwen vasthangen aan de brug, net zoals je ruitenwassers en dergelijke meer hebt die dergelijke werken doen. Het atomium heeft men evenmin met hoogtewerkers of wat dan ook gerenoveerd en die constructie is zo mogelijk nog lastiger van vormgeving dan deze brug. Je moet die mensen dan wel wat meer betalen maar logistiek ben je snel uit de kosten. Je moet er bovendien geen snelweg voor afsluiten.
En dat kan jij allemaal regelen zonder er eerst een ingenieur over te laten nadenken?Jeroen schreef:Waarom het zo moeilijk maken? Dat men gewoon een ponton op het water tot aan de brug duwt en hierop een stelling en/of hoogtewerker zet.
Is er één of andere lichtelijk absurde regel die zegt dat dit absoluut gedaan moet worden door mensen uit regio xy die bij Infrabel werkzaam zijn en kan dit niet gewoon uitbesteed worden? Ik begrijp dat er 1 spoor buiten dienst en zonder stroom wordt gezet, voorkomen is fijner dan genezen, maar 2 maanden voor een ingenieur, dan lijkt me iets toch grondig verkeerd met de organisatie. Moet die met een telraam narekenen hoe dekkend de verf is of zoiets?
er is hier ook niemand die aan het beweren is dat dit door spoorwegpersoneel zal gedaan worden. Maar het is wel de eigenaar infrabel die zal beslissen hoe (techniek) en wie (bedrijf) het zal uitvoeren.
Er moet gewoon een lange ladder bij - hoe moeilijk is dat? 

- Bijlagen
-
- Langs de E19.jpg (13.26 KiB) 2453 keer bekeken
waarom makkelijk maken als het moeilijk ook gaat 

Zeg ik dat dan misschien???Shrek schreef:En dat kan jij allemaal regelen zonder er eerst een ingenieur over te laten nadenken?Jeroen schreef:Waarom het zo moeilijk maken? Dat men gewoon een ponton op het water tot aan de brug duwt en hierop een stelling en/of hoogtewerker zet.

Zo heb je bv. op de brug over het Albertkanaal in Antwerpen (brug van lijn 25) t.h.v. station Antwerpen-Noorderdokken ook en boodschap op de witte kleur van de brug. Hier hebben ze ook even met het idee van een hoogtewerker vanop lijn 12, de eerst aangrenzende spoorlijn, gedacht. Al was dit met de bovenleiding niet haalbaar.
JE opmerking over de TL-lamp liet dat toch uitschijnenJeroen schreef:Zeg ik dat dan misschien???Shrek schreef:En dat kan jij allemaal regelen zonder er eerst een ingenieur over te laten nadenken?

Dat was geen opmerking, dat was een vraag.Shrek schreef:JE opmerking over de TL-lamp liet dat toch uitschijnenJeroen schreef:Zeg ik dat dan misschien???Shrek schreef:En dat kan jij allemaal regelen zonder er eerst een ingenieur over te laten nadenken?
men kan toch snachts toch gemakelijk enkele rijstrooken afzetten om dit te doen.
Desnoods haal je er een tweede mobiele kraan bij.
Desnoods haal je er een tweede mobiele kraan bij.