Grapjas , de fyra amsterdam-brussel zal vanaf eind 2011(november gaan rijden) met volledig nederlands ns hi speed personeel, aangezien jullie belgjes de opleiding weer eens niet voor elkaar hebben.
Maar nee, de Nederlanders hebben nog niet door dat het materieel tegen die tijd toch niet toegelaten zal worden in België dus kan men hier met de opleiding beginnen tegen de tijd dat het wel in orde is
Grapjas , de fyra amsterdam-brussel zal vanaf eind 2011(november gaan rijden) met volledig nederlands ns hi speed personeel, aangezien jullie belgjes de opleiding weer eens niet voor elkaar hebben.
Bron? Volgens mij wil de NMBS altijd nog meewerken en dus ook personeel leveren.
Bovendien is de toelating nog volop bezig en worden zelfs nu nog de loopeigenschappen getest.
Vandaag alleen maar ICR in de Benelux. In verband met de viering van Koninginnedag in Amsterdam rijden alle Internationale treinen niet van en naar Amsterdam Centraal, maar tot Amersfoort (IC-Berlin), Schiphol (Fyra, Benelux, Thalys) of Utrecht (ICE, Nachttreinen)
Zo wordt er spoorcapaciteit vrijgemaakt om een aantal treinen te knippen, lang te keren en met grotere treinen te rijden.
En daardoor keert alles uit Schiphol (qua Internationaal) op de Amsterdam Werkplaats Zaanstraat ipv de Watergraafsmeer. Dus korte kering en dan is het makkelijk om de OBBstam eruit te halen.
Grapjas , de fyra amsterdam-brussel zal vanaf eind 2011(november gaan rijden) met volledig nederlands ns hi speed personeel, aangezien jullie belgjes de opleiding weer eens niet voor elkaar hebben.
Bron? Volgens mij wil de NMBS altijd nog meewerken en dus ook personeel leveren.
Bovendien is de toelating nog volop bezig en worden zelfs nu nog de loopeigenschappen getest.
Klopt de nmbs wil nog steeds meewerken en zal dat ook gaan doen, echter kunnen ze het personeel niet op tijd getraind krijgen, en zal de fyra de eerste maanden rijden met louter nshispeed personeel, pas later(waarschijnlijk maart) stroomt er nmbs personeel in op de fyra.
Als ze het nu al weten dat dat personeel niet tijdig klaar is kunnen onze NS collega's weer steen en been gaan klagen dat ze hun pauzes niet krijgen en dergelijke meer. Dat beloven dus nog veel vertragingen en dergelijke meer op te leveren.
ALS HSA het vogelbekdier tegen december getemd krijgt - een flinke portie twijfel is hier op z'n plaats - , zullen de eerste stellen richting Breda worden ingezet. Voor april 2012 zullen ze niet naar Brussel rijden. HiSpiet en NMBS Europe hebben echter een 'communicatiepad' afgesproken dat de invoering van de Italiaanse stellen "in december of iets later" is.
Met Fyra (V250) zijn er in Nederland net zo goed problemen. Dit valt allemaal te herleiden naar een leverancier die op z'n zachtst gezegd niet geheel capabel is om zulke projecten aan te kunnen. Over hun trams en metro's laat ik me niet uit, maar het intercity (IC4)- en HSL-verkeer kunnen ze kennelijk niet aan.
De Type 18 is deels aan de NMBS en deels aan Siemens te wijten.
Ik was vorige zomer in Oostenrijk, toevallig maakte ik daar een foto van een trein:
Zouden dit rijtuigen van hetzelfde soort zijn als die welke momenteel in de Beneluxdienst te vinden zijn?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
FLV-FGSP schreef:ALS HSA het vogelbekdier tegen december getemd krijgt - een flinke portie twijfel is hier op z'n plaats - , zullen de eerste stellen richting Breda worden ingezet. Voor april 2012 zullen ze niet naar Brussel rijden. HiSpiet en NMBS Europe hebben echter een 'communicatiepad' afgesproken dat de invoering van de Italiaanse stellen "in december of iets later" is.
Nope, in november 2011 starten de hollanders met het proefbedrijf met de v250 tot aan antwerpen, met volledig nederlands personeel en zonder passagiers.
In maart zullen waarschijnlijk belgische collega`s instromen, maar dan is het proefbedrijf allang afgelopen.
thefreak schreef:Nope, in november 2011 starten de hollanders met het proefbedrijf met de v250 tot aan antwerpen, met volledig nederlands personeel en zonder passagiers.
Daarvoor is toch de toelating van het materieel nodig? En dus is die planning toch gebaseerd op de hoop dat het voor die tijd gaat lukken en meer niet?
thefreak schreef:Nope, in november 2011 starten de hollanders met het proefbedrijf met de v250 tot aan antwerpen, met volledig nederlands personeel en zonder passagiers.
Daarvoor is toch de toelating van het materieel nodig? En dus is die planning toch gebaseerd op de hoop dat het voor die tijd gaat lukken en meer niet?
Groetjes,
Rian
Normaal gezien wel, echter ga ik er vanuit dat dit goed is uitonderhandeld, gezien de ns nu deze datum keihard op tafel heeft gegooid.
En ook om de vrede te bewaren zal belgie snel die toelating moeten fixen en niet gaan kutten anders kunnen ze denk ik nog een boze orkaan uit nederland verwachten, en dit keer niet uit utrecht maar van denhaag, zover ik gehoord(den haag verteld ons normale werknemers niks) heb is de 2e kamer meer dan klaar met dat belgisch gekut met ermts(had het gewoon bij hetzelfde bedrijf besteld) en het geshit in italie.