aanhouder wint?thefreak schreef:Nee jullie willen niet, Ten eerste hoeft je niks te onteigenen, want je kunt een bestaande spoorlijn gebruik, en ik ben nog steeds van mening dat de l27 perfect geschikt is,hier en daar een boogje meer of minder zal het project niet enorm duur maken.Steven schreef:Tussen Brussel en Antwerpen kan je nooit een lijn van 300km/u krijgen, wegens de korte afstand, wegens de vele bebouwing die er heden staat. De hoeveel gronden die je zou moeten onteigenen zou het hele project super duur maken waardoor je nooit uit de kosten zou geraken volgens mij.
En ten tweede de kosten verdien je van zelf terug als je straks op een fatsoenlijk hsl snelheid kan rijden tussen de twee steden dan bloeit de economie ook vanzelf op, en ja misschien is 300 teveel maar 250 is makkelijk haalbaar.
Daarnaast is mij altijd geleerd dat je beter de de parallelbaan kan opofferen dan de stamlijn, en De l25 heeft minder inhaalmogelijkheden voor het vrachtvervoer wat ik daar naar toe verplaats.
Lijn 27 is meer een goederenlijn, de boemeltrein rijd ook daarop om L25 te ontlasten.
Wat is het nut om L27 om te vormen voor enkel HST waar er maar 2 per uur over rijden dan? Dan word de L25 volledig verzadigd omdat goederen daar ook over moeten, want niet elke goederentrein rijd met een 13

Dat de L25N wat omweg kan gerust zijn maar deze gaat wel langs de luchthaven dus in de toekomst zie ik nog HST rijden tussen de 3 grote luchthavens Amsterdam - Brussel - Parijs.
De koker in Brussel aanpassen voor 25KV is al een even gek idee want waar steek je de rest van de treinen? op de andere 4 sporen? goed bezig dan!
Beter eerst in eigen land kijken denk ik toch hoor.
Er worden her en den grote veranderingen door gevoerd, zoals ze Op L12 van plan zijn om de bruggen aan te pakken, zoals in Duffel de brug.
Tussen Antwerpen en Brussel kan je geen HST leggen en indien dit er toch ooit zou van komen zal het niet veel meer tijdwinst geven, ze geven de Thalys nu al zoveel mogelijk voorrang op alles en indien het kan via het tegenspoor.