Inderdaad, maar ik begrijp het ook niet goed hoor. Waarom moet die ICL beperkt worden tot Dendermonde? De uren liggen nog steeds hetzelfde als van voor de werken, dus waarom dan splitsten?FLV-FGSP schreef:Die werken duren wel 3 jaar...
Dienstregeling 2011
Re: Dienstregeling 2011




Re: Dienstregeling 2011
De klassiekjes die de ICL' verzekeren van waar zijn die afkomstig?
Is dat van de cityrails naar brussel?
Is dat van de cityrails naar brussel?
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: Dienstregeling 2011
Dag,
Vanaf 25 september, m.a.w. vanaf het volgende academiejaar, rijdt op zondagavond een nieuwe studententrein tussen Hasselt (20u28) en Leuven (21u13). Deze rit, die P 8225 zal heten, rijdt via lijn 35 en stopt overal, behalve in Wezemaal. Alle details staan overigens al in de planner.
Groeten,
Vanaf 25 september, m.a.w. vanaf het volgende academiejaar, rijdt op zondagavond een nieuwe studententrein tussen Hasselt (20u28) en Leuven (21u13). Deze rit, die P 8225 zal heten, rijdt via lijn 35 en stopt overal, behalve in Wezemaal. Alle details staan overigens al in de planner.
Groeten,
Re: Dienstregeling 2011
Goed nieuws, ze zouden eigelijk meer van die studententreinen moeten inleggen. men kan via een vragenlijst naar de meningen vragen en eventueel paar dienstregelingen erbij zetten en hun laten kiezen welke dienstregeling het best bij hun past en de dienstregeling met de meeste stemming dan ook inleggen.Molenbruch Y. schreef:Dag,
Vanaf 25 september, m.a.w. vanaf het volgende academiejaar, rijdt op zondagavond een nieuwe studententrein tussen Hasselt (20u28) en Leuven (21u13). Deze rit, die P 8225 zal heten, rijdt via lijn 35 en stopt overal, behalve in Wezemaal. Alle details staan overigens al in de planner.
Groeten,
Re: Dienstregeling 2011
Een stad als Diest verdient toch meer dan een tweeuursverbinding met Leuven en Brussel? Wat mij betreft mag dat gerust verbeteren naar een uurdienst.
Dat neemt niet weg dat de huidige studentenexpressen hun rol goed vervullen. Die extra trein Hasselt - Leuven zal gauw populair zijn.
Dat neemt niet weg dat de huidige studentenexpressen hun rol goed vervullen. Die extra trein Hasselt - Leuven zal gauw populair zijn.
Re: Dienstregeling 2011
Goed dat die trein er komt, maar inderdaad tegelijk spijtig dat hij er komt, want zo is er weer een reden minder voor een verdubbeling van de frequentie. Een uursfrequentie Leuven-Hasselt en een P trein Genk-Leuven ware een mooier scenario.FLV-FGSP schreef:Een stad als Diest verdient toch meer dan een tweeuursverbinding met Leuven en Brussel? Wat mij betreft mag dat gerust verbeteren naar een uurdienst.
Dat neemt niet weg dat de huidige studentenexpressen hun rol goed vervullen. Die extra trein Hasselt - Leuven zal gauw populair zijn.
Ik veronderstel dat deze trein niet kon doorgetrokken worden tot Heverlee wegens de exploitatiemogelijkheden op lijn 139?
Re: Dienstregeling 2011
Er rijden rond dat uur al enkele treinen door naar Heverlee, dus het is niet nodig deze ook te verlengen en het zal waarschijnlijk ook niet mogelijk zijncalabria schreef:Ik veronderstel dat deze trein niet kon doorgetrokken worden tot Heverlee wegens de exploitatiemogelijkheden op lijn 139?

Re: Dienstregeling 2011
Wat opzoekingswerk gedaan in het spoorboekje. Tss 21.15 en 21.45, vier treinen tot Heverlee.
P8223, P8220, L6471, P8900
Inderdaad, dan heeft verder rijden geen zin.
Voor alle staat niet aangduid dat zij enkel op Zondag rijden, dus dan rijden zij ook op Zaterdag, wel wat vreemd.
Ik heb er geen idee van hoe deze treinen keren. Ik vermoed dat ze tot Heverlee via tegenspoor rijden. Na het stoppen in Heverlee kunnen ze dan terugrijden naar Leuven. Het verder rijden naar Sint-Joris Weert lijkt onwaarschijnlijk.
P8223, P8220, L6471, P8900
Inderdaad, dan heeft verder rijden geen zin.
Voor alle staat niet aangduid dat zij enkel op Zondag rijden, dus dan rijden zij ook op Zaterdag, wel wat vreemd.
Ik heb er geen idee van hoe deze treinen keren. Ik vermoed dat ze tot Heverlee via tegenspoor rijden. Na het stoppen in Heverlee kunnen ze dan terugrijden naar Leuven. Het verder rijden naar Sint-Joris Weert lijkt onwaarschijnlijk.
Re: Dienstregeling 2011
Zeker 1 van de P-treinen op zondag rijdt tot Sint-Joris-Weert hoorKnipex schreef:Ik heb er geen idee van hoe deze treinen keren. Ik vermoed dat ze tot Heverlee via tegenspoor rijden. Na het stoppen in Heverlee kunnen ze dan terugrijden naar Leuven. Het verder rijden naar Sint-Joris Weert lijkt onwaarschijnlijk.

Re: Dienstregeling 2011
zomaar keren op een lijn kan je niet. Voor normale expoitatie keer je achter een beheerd sein en niet halfweg een lijn, die procedures om daar te keren dienen enkel voor noodgevallen. De trein zal wel degelijk keren in St. Joris Weert of naar Waver of Ottignies rijden zelfs.
Re: Dienstregeling 2011
Die 8223 rijdt zelfs tot Waver. 8200 en 8900 tot Sint-Joris-Weert. Je moet er ergens mee naartoe, natuurlijk, en zo maar terugrijden uit Heverlee zal wel geen optie zijn, gezien het feit dat minstens twee ervan enkele minuten na elkaar rijden. Dat zal ook de reden zijn om door te rijden naar Waver, want dat kan zelfs Sint-Joris-Weert niet aan.Knipex schreef:Wat opzoekingswerk gedaan in het spoorboekje. Tss 21.15 en 21.45, vier treinen tot Heverlee.
P8223, P8220, L6471, P8900
Inderdaad, dan heeft verder rijden geen zin.
Voor alle staat niet aangduid dat zij enkel op Zondag rijden, dus dan rijden zij ook op Zaterdag, wel wat vreemd.
Ik heb er geen idee van hoe deze treinen keren. Ik vermoed dat ze tot Heverlee via tegenspoor rijden. Na het stoppen in Heverlee kunnen ze dan terugrijden naar Leuven. Het verder rijden naar Sint-Joris Weert lijkt onwaarschijnlijk.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Dienstregeling 2011
Het is niet toegestaan de rijrichting te keren met een trein op het spoor. Daardoor kunnen ook de aankondigingszones voor overwegen niet worden aangepast, als een trein moet terugkeren, betekent dat met rit op zicht en 5 km/h aan de overwegen. Dan rij je makkelijker en sneller door tot Sint-Joris-Weert of Waver om daar te keren.
Re: Dienstregeling 2011
Dacht mij ter herinneren, toen ik er studeerde, dat je vanaf het peron van Heverlee het bediend sein voor Y Parkbrug ziet staan.
Dus dan zou dat niet zo vreemd zijn. Je keert dan eigenlijk aan een bediend sein.
Maar de treinen keren dus bij de volgende kruising en was het antwoord al gegeven.
Dus dan zou dat niet zo vreemd zijn. Je keert dan eigenlijk aan een bediend sein.
Maar de treinen keren dus bij de volgende kruising en was het antwoord al gegeven.
Re: Dienstregeling 2011
Als je kijkt naar andere verstedelijkte gebieden in Europa dan is de halfuurdienst daar de norm. Zelfs op zondag. In Vlaanderen daarentegen...FLV-FGSP schreef:Een stad als Diest verdient toch meer dan een tweeuursverbinding met Leuven en Brussel? Wat mij betreft mag dat gerust verbeteren naar een uurdienst.
* zucht *
Re: Dienstregeling 2011
K V B: dat klopt niet. Stadjes van ocharme 20.000 inwoners die ergens tussen 2 steden niet langs een zeer belangrijke spoorlijn liggen die hebben meestal op zondag geen halfuurdienst in Europa. Een uurdienst lijkt me inderdaad ook zeker op z'n plek, maar sowieso vind ik het lovenswaardig dat de NMBS hier een verstandige zet doet met die extra P-trein. Ik blijf het een merkwaardig verschijnsel vinden die Belgische studentenverhuis.K V B schreef:Als je kijkt naar andere verstedelijkte gebieden in Europa dan is de halfuurdienst daar de norm. Zelfs op zondag. In Vlaanderen daarentegen...FLV-FGSP schreef:Een stad als Diest verdient toch meer dan een tweeuursverbinding met Leuven en Brussel? Wat mij betreft mag dat gerust verbeteren naar een uurdienst.
* zucht *